Strona 1 z 1

[A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

: 09 lip 2019, 09:05
autor: MałgośkaS
Cześć,

borykam się z problemem zbyt dużego zużycia oleju od ponad pół roku...
Turbina już zregenerowana, ale nadal co około 1 tyś. km trzeba dodawać około 1 litr oleju, co nie jest wg mnie normalne...
(raczej nie jest to wina samego DPF'a)

Mechanik twierdzi, że może to być dość kosztowna naprawa:/

Macie jakieś sugestie? :(

: 09 lip 2019, 13:32
autor: Punisher
Taki pobór oleju nawet od wymiany do wymiany nie jest normalny.
Najprawdopodobniej to wina pierścieni, oczywiście gdy nie widać żadnego wycieku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i wstępnie wyjdzie :) Nie dymi?

: 09 lip 2019, 13:58
autor: MałgośkaS
ha! no właśnie, że z zewnątrz nigdzie nie widać, żeby olej gdzieś uciekał:/ na chodnikach zero śladów..

a jeżeli chodzi o dymienie, to faktycznie tak było (dymki na czarno), ale jak turbina została zregenerowana to problem ustał. Teraz to raczej czasami na biało zadymi, ale nie jakaś tam chmura za autem, że świata nie widać:)

: 09 lip 2019, 14:56
autor: Punisher
Podejrzewam że wymiana pierścieni to koszt rzędu 1000-1500 zł. Warto pomyśleć przy okazji o wymianie rozrządu jeśli już ma trochę nalatane, uszczelnień itp - praktycznie wszystko będzie można przy okazji zrobić :)

: 09 lip 2019, 15:01
autor: MałgośkaS
hm.. rozrząd zmieniłam jak kupiłam tego dziada...:) (ponoć był zmieniany przez poprzedniego własciciela, ale dla spokoju wolałam sama to zrobić)
tylko dziwne, że wtedy (czyli listopad 2018) nie było widać, tego problemu z olejem:/ ...

: 09 lip 2019, 17:27
autor: januszm
ile to masz nalatane ze musiales turbine regenerowac?

: 10 lip 2019, 09:34
autor: MałgośkaS
w teorii 205 tyś., ale nigdy się już raczej nie dowiem, ile było w nim grzebane przy przebiegu..

Raczej zawsze przy aucie zanim doprowadzi się do odpowiedniego stanu po zakupie trochę w niego inwestuje, pomimo, że na pierwszy rzut oka nie widać usterek.

: 16 lip 2019, 21:51
autor: danolek
Mi w tym samym silniku nie ubywa nic od wymiany do wymiany,przebieg mam 170 tys,ale pewny 100%.

Niepokojace jest tez,ze piszesz,ze auto puszcza czarny dymek. Jak to jest mozliwe,skoro masz dpf? Chyba,ze ktos Ci go wczesniej wypatroszyl :/

: 20 lip 2019, 17:02
autor: andre_23
Ja ostatnio w swoim wozie zdziwiłem się bo po 5 tyś od wymiany oleju zaświeci się Fis i podał info o minimalnym poziomie. Faktycznie dolać trzeba było 400ml oleju po przejechaniu 5 tyś km. Auto świeżo sprowadzilem że Szwecji z historią serwisową ma 120 tyś km. Nie wiem czy to tak ma byc? ale raczej nie jest to mirmale. Auto ma Ad Blue, może to jest przyczyna? Sprawdzałem zapelnienie Dpfa i jest w normie. Może ktoś spotkał się z tym problemem?

: 23 lip 2019, 23:29
autor: danolek
Przyczyn moze byc kilka. Mogli za malo wlac podczas wymiany. Moze silnik bierze olej. Moze masz nieszczelna turbine. Trzeba by sprawdzic pare rzeczy,tak to wrozenie z fusow :)

: 29 lip 2019, 00:33
autor: andre_23
No tak masz rację, że przyczyn może być kilka, tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW. Olej wymieniałem i wlewałem sam, wiec poziom wiem jaki był przy wymianie. Silnik i osprzęt m.in. turbina jest czysty i suchy, ani śladu nieszczelności i wyrzucania oleju. Przebieg raczej pewny, cały czas serwis do końca. Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach? Na spokojnie poobserwuję silnik przy dalszej eksploatacji.

: 29 lip 2019, 07:25
autor: pan42
andre_23 pisze:Jak sprawdzić turbinę, możesz podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach?
Odkręć rurę gumową za turbiną i zobacz czy jest w niej olej.
andre_23 pisze:tylko przy tak niskim przebiegu 120 tyś km silnik miałby brac już olej, to trochę lipa na grupę VW
To nie jest powszechnie występujące zjawisko. Ja zalewając silnik ok. 4,5 l oleju nie jestem w stanie zużyć kupionych 5 l do kolejnej wymiany

: 01 sie 2019, 00:37
autor: andre_23
ok, dziękuje za podpowiedź. Sprawdzę tą rurę powietrza doładowującego za turbiną.

Re: [A6 C7 2.0 TDI] Zbyt duże zużycie oleju?

: 24 paź 2022, 22:30
autor: zbych400
Auto kupiłem przy przebiegu 75000 (teraz myślę czy nie teoretycznie), i od początku brał olej , co nie zdarzało mi sie w innych samochodach. Poza tym nawet po krótkich trasach miejskich , po wyłączeniu zapłonu wypalało DPF. Problem z wypalaniem i olejem bez przerwy. Oddałem w maju do elektryka w celu sprawdzenia DPF. Doszło do tego , że jak ktos pisze tutaj rozbebeszyli mi go i po problemie ( z DpF ). Ma moc, pali nieco ponad 6l/100, ale oleju dolewam 500 ml /500 km !!!. Pojawiła się czerń na tłumiku. Dymienia nie zauważyłem, ale pewnie bierze olej i to było przyczyną zajechania DPF . Tak myślę.
Już nie wiem co robić, ile może kosztowac naprawa ? Może ktoś coś ?