Strona 1 z 1

[INNY] [3.0 BiTDI] Jaki wpływ mają krótkie trasy na aktualne

: 01 mar 2019, 13:53
autor: Bezan
Chciałbym dowiedzieć się jaki wpływ, na obecne w C7 FL silniki 3.0 BiTDI, ma jazda po < 2km kilka dni z rzędu a później trasa 300-700km.

Czy mimo tras autostradowych takie krótkie odcinki i tak będą szkodliwe dla "silnika" ( DPF itd.)?
Czy może jeśli auto co jakiś czas ma możliwość wypalenia DPF na trasie to nie ma czym się przejmować?

Oczywiście zależy mi na długim użytkowaniu auta bez problemów ale także by nie traktować go jako auta "do patrzenia" lub jedynie na autostrady :)

: 01 mar 2019, 16:18
autor: Quash
Jak raz na dwa tygodnie zrobisz trase okolo 50kilometrow w warunkach w których dpf będzie mógł się oczyścić to nie masz czym się przejmować. Mam jeszcze 335xd ktory uzytkuje od okolo 2 lat, mniej wiecej tydzien jezdze po miescie a raz w tygodniu trasa okolo 40 kilometrow, po 2 latach takiego uzytkowania podjechalem do tunera male mody zrobic :D i DPF byl w stanie idalnym praktycznie zadnych oporow na nim nie bylo.

: 01 mar 2019, 23:59
autor: bigjasiu
A moja opinia jest taka, silnik rewelka i jak każdy wymaga specjalnej troski ( interwały olejowe, wpierw rozgrzej olej... a później...), daje frajdy na maxxa... Miałem wcześniej 2.0 tdi i oby nigdy więcej... ( 2.0 A4 tdi , quattro, spalanie w mieście +- 12 litrów, 3.0 BiTDI 313 km quattro, 2000kg itp, spalanie w mieście 11.5... po prosty 3.0 tdi się nie męczy... A wyjechać raz na tankowanie, czy dwa razy na wypalenie DPF... wliczam w rachunek... ). Zasada jest jedna , jak pali, a jedzie jest GIT <brawo>