Strona 1 z 2

[CDUC 3.0 245 KM] Hałasujące wtryskiwacze.

: 21 lut 2019, 17:39
autor: Sizi
Po ostatniej trasie pojawił się problem z stukaniem w silniku od strony pasażera. Czy to padł wtrysk (wtryski), czy podkładki uszczelniające? Może inne sugestie? Poniżej korekty wtrysków na jałowym. Także link do filmu.

Zimny silnik.
Address 01: Engine (4G0 907 401 F)

195 Injection amount deviation cylinder 1 0.86 mg/stroke
196 Injection amount deviation cylinder 2 -1.16 mg/stroke
197 Injection amount deviation cylinder 3 0.64 mg/stroke
198 Injection amount deviation cylinder 4 -0.62 mg/stroke
199 Injection amount deviation cylinder 5 0.21 mg/stroke
200 Injection amount deviation cylinder 6 0.08 mg/stroke

Ciepły silnik tydzień wstecz:
Address 01: Engine (4G0 907 401 F)

19:14:32
195 Injection amount deviation cylinder 1 0.13 mg/stroke
196 Injection amount deviation cylinder 2 -0.74 mg/stroke
197 Injection amount deviation cylinder 3 0.32 mg/stroke
198 Injection amount deviation cylinder 4 0.21 mg/stroke
199 Injection amount deviation cylinder 5 0.08 mg/stroke
200 Injection amount deviation cylinder 6 -0.01 mg/stroke



: 21 lut 2019, 19:19
autor: mat1324
Do wymiany podkładki pod wtryskami, bo słychać charakterystyczne cykanie :).

: 21 lut 2019, 19:30
autor: Sizi
OK, dzięki za info. Na filmie jest to cykanie, a na żywo nazwałbym to stukaniem. Do tego ten olej wyciekający na rurę intercoolera :| Czy dam radę samemu to ogarnąć? W C6 3.0 tdi przerzucałem wtryski i nie było to skomplikowane z tego co pamiętam. W C7 jest gorzej?

: 21 lut 2019, 19:46
autor: mat1324
W takim razie na pewno są to miedziane uszczelki :). W C7 jest prościej, bo wtryski łatwiej zdemontować, bo są na zewnątrz, a nie pod tymi dekielkami.

: 21 lut 2019, 19:56
autor: Sizi
To dobrze, że łatwiej bo coraz bardziej leniwy jestem, ale do mechaników są tak duże kolejki jak wielki jest mój brak zaufania do nich. Trzeba zamówić podkładkę, 2 oringi, śrubę wtrysku i do roboty. Dzięki!

: 21 lut 2019, 20:00
autor: mat1324
Śrubę wtrysku dokręca się momentem 6 Nm + 90*. Pamiętaj, aby dobrze wyczyścić wtryski oraz ich gniazda. Wtryski muszą wrócić na swoje miejsca, bo tak są zakodowane.

: 21 lut 2019, 20:08
autor: januszm
@Sizi
ile masz km przejechane?

: 21 lut 2019, 20:27
autor: Sizi
Te 90 stopni to wykonam precyzyjnie, ale 6 Nm to będzie na oko niestety.
@januszm 260 tkm.

: 22 lut 2019, 03:17
autor: damos
Sizi pisze:ale 6 Nm to będzie na oko niestety
Klucz dynamomentryczny od 50 PLN...

: 23 lut 2019, 19:47
autor: Sizi
Podkładka , oringi i śruba wymienione. Śruba momentem 8,26Nm i 82 stopnie bo nie było klucza za 50 dych. Koniec dziwnych dźwięków. Dzięki @mat1324 za trafną diagnozę <okok>

: 23 lut 2019, 19:55
autor: mat1324
Nie ma sprawy :). Ile podkładek było przepalonych?

: 23 lut 2019, 20:11
autor: Sizi
Wymieniłem tylko jeden. Ten co lał i hałasował. Ciężko było wyrwać "chwasta" to dałem sobie spokój z innymi i miałem rację. Teraz jest cisza. Gdyby nie kolejki do mechaników to w życiu bym się za to nie brał. Brudno, zimno w garażu i nie ma narzędzi. Najwięcej czasu zajęła mi konstrukcja "ściągacza" do wtrysków. Dzień w plecy, ale grat chociaż jeździ.

: 23 lut 2019, 22:34
autor: mat1324
Wystarczy zrobić &#224; la młotek bezwładnościowy z gwintowanego pręta o tej samej średnicy co gwint wtrysku. Łączymy go z wtryskiem za pomocą wysokiej nakrętki (albo dwóch zespawanych ze sobą). Na pręt wsuwamy coś ciężkiego, np. obuch młotka bez trzonka. Następnie dajemy dużą podkładkę i blokujemy następną nakrętką. Im większy poruszający się ciężar oraz dłuższy pręt, tym wtrysk chętniej wychodzi :p.

: 24 lut 2019, 09:01
autor: tobi71
Apropo średnicy gwintu na wtryskach, to jaki tam jest?

: 26 lut 2019, 22:44
autor: Łukasz_1
Ja sugerowałbym jednak sprawdzić wszystkie wtryski od razu. potem będzie jeszcze gorzej je wyciągnąć a poza tym jeśli jedna podkładka juz Ci pękła to tylko kwestia czasu gdy popękają kolejne. Sam miałem to samo i też dokładnie ta sama podkładka mi poszła pierwsza:)