Strona 1 z 2

[A6 C7 2.0 TDI] Tryb Awaryjny, EGR, Kontrolka świec żarowych

: 04 lut 2019, 19:20
autor: charlieland
Witam

Mam następujący problem ze swoim samochodzikiem, mianowicie:

Kilka dni temu najpierw zapalił się check engine, żadnych odczuwalnych efektów.
W czwartek sprężynka (kontrolka świec żarowych) i auto przestawiło się w tryb awaryjny (brak mocy itp. )
Dzisiaj po podpięciu pod kompa (w załączeniu zdjęcia całego raportu):







VIN: WAUZZZ4G0CN175281

7 błędów

4807 - układ recyrkulacji spalin P0401 00 [096] - natężenie przepływu za małe
4124 - napięcie odniesienia czujnika B P0651 00 [040] - przerwa
4881 - zawór recyrkulacji spalin (N18) P1440 00 [032] - przerwa
9120 - czujnik 1 układu recyrkulacji spalin P046C 00 [237] - niewiarygodny sygnał
4891 - zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [032] - usterka
4892 - zawór recyrkulacji spalin (N18) P0403 00 [032] - usterka
4087 - czujnik obrotów silnika (G28) P0322 00 [032] - brak sygnału

Po skasowaniu pojawiły się od razu błędy od EGR, check , sprężynka i tryb awaryjny

Wszystko wskazuje na uszkodzony zawór EGR.

Podpowiedzcie proszę jakie są moje opcje.

W warsztacie podpowiedzieli, że albo wymiana (prawie 2000 PLN), albo podjechać na akcję serwisową a potem wywalić (zaślepić).

Czy to faktycznie wszystko, czytałem w necie różne opinie o czyszczeniu itp, czy u mnie taka opcja wchodzi w grę? Jeśli nie, co myślicie o zaślepieniu EGR?

Pomoce jakie udało mi się znaleźć:

Na ross-tech wiki:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 322/000802
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 651/001617
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 401/001025
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 443/005187

Gdzie znajdę bezpieczniki odpowiedzialne za te elementy? Pod wlewem od zbiorniczka spryskiwaczy ?

Pomoce znalezione na forum A4, pytanie czy u mnie wygląda podobnie ?



Jeśli jesteście za czyszczeniem , zaślepieniem EGR, to czy jesteście w stanie polecić sprawdzone warsztaty w Poznaniu lub okolicach, które się rzetelnie powyższym tematem zajmą?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc, przepraszam jeśli gdzieś wyjaśniłem się niejasno, bądź nie udzieliłem wszystkich potrzebnych informacji, proszę o wyrozumiałość, jestem tutaj świeżakiem :)

: 04 lut 2019, 22:35
autor: mat1324
Na początku spróbowałbym wyczyścić EGR :).

[ Dodano: 2019-02-04, 22:35 ]
Tutaj masz instrukcje do swojego auta:

https://www.dropbox.com/s/i3n5nevqj7a7l ... 20A6C7.rar

: 05 lut 2019, 11:51
autor: charlieland
mat1324 pisze:Na początku spróbowałbym wyczyścić EGR :).

[ Dodano: 2019-02-04, 22:35 ]
Tutaj masz instrukcje do swojego auta:

https://www.dropbox.com/s/i3n5nevqj7a7l ... 20A6C7.rar
Dzięki !
Przeglądnąłem pobieżnie i nie wiem czy jest to temat na robotę garażową, co sądzisz, podołam z normalnym zestawem kluczy itp.? Ten pierwszy etap wygląda na trudniejszy, ten z rurami, dobrze widzę że to od tyłu?

W czym to cudo wyczyścić jeśli uda się wymontować?

Czy jest szansa, żeby dostać gdzieś te uszczelki?

Pozdrawiam !

: 05 lut 2019, 18:34
autor: mat1324
Musisz mieć także torxy, bo zwykłe klucze to jednak trochę za mało. Oczywiście instrukcja jedno, a życie drugie, więc pewnie będzie trzeba coś jeszcze odkręcić, aby był łatwiejszy dostęp. Uszczelki możesz dostać w ASO, ale jak są w dobrym stanie, to mogą zostać stare. Wyczyścić można specjalnym środkiem do tego, który kupisz w motoryzacyjnym.

: 06 lut 2019, 19:45
autor: charlieland
mat1324 pisze:Musisz mieć także torxy, bo zwykłe klucze to jednak trochę za mało. Oczywiście instrukcja jedno, a życie drugie, więc pewnie będzie trzeba coś jeszcze odkręcić, aby był łatwiejszy dostęp. Uszczelki możesz dostać w ASO, ale jak są w dobrym stanie, to mogą zostać stare. Wyczyścić można specjalnym środkiem do tego, który kupisz w motoryzacyjnym.
No i wpadłem na idiotyczny pomysł aby odkręcić górną pokrywę na aucie :) Jak widać na fotkach, górną strzałką zaznaczyłem miejsce w którym była malutka sprężynka, zniknęła w czeluściach komory :P Dolna strzałka pokazuje w jakim stanie zastałem tą drugą dużą sprężynę, pordzewiała i pęknięta. Czy to może być przyczyna awarii etc, czy ta duża sprężyna nawinięta wokół magnesu odpowiada za otwieranie, zamykanie zaworu?

Numer na pokrywie : 03L131512CD
Znalazłem takie oferty:

https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-val ... 7803674899
https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-z-c ... 7422630850
https://www.czesciauto24.pl/valeo/1093912
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/oem/03l131512cd

Czy jest sens dalej rozbierać, czy jest szansa na dostanie tych sprężynek?
Czy myśleć o zaślepieniu ?
Na tą chwilę w którą stronę zębatkami pokręcić aby zawór był zamknięty ?
Czy jeśli mam dalej wykręcać element to muszę spuścić płyn chłodniczy ?

Fotki:






Jak zawsze z góry pozdrawiam i dziękuję za każdą pomoc :)

: 06 lut 2019, 20:31
autor: mat1324
Bardzo możliwe, że znalazłeś przyczynę, którymi są te sprężynki. Na Twoim miejscu kupiłbym używany EGR, ale z najnowszym numerem, czyli 03L131512DN lub z końcówką DT. Nie zwracaj uwagi z jakiego auta pochodzi, bo liczą się tylko numery. Sprężynek nie dostaniesz, bo EGR sprzedawany jest jako całość.

: 06 lut 2019, 21:10
autor: charlieland
mat1324 pisze:Bardzo możliwe, że znalazłeś przyczynę, którymi są te sprężynki. Na Twoim miejscu kupiłbym używany EGR, ale z najnowszym numerem, czyli 03L131512DN lub z końcówką DT. Nie zwracaj uwagi z jakiego auta pochodzi, bo liczą się tylko numery. Sprężynek nie dostaniesz, bo EGR sprzedawany jest jako całość.
Takie cudo znalazłem, co myślisz:

https://allegro.pl/oferta/audi-a4-b8-8k ... 7502867649

I pytanie co do dalszego demontażu, płyn chłodniczy trzeba spuścić ? Jeśli tak, gdzie znajdę korek spustowy ?

Pozdrawiam

: 06 lut 2019, 21:40
autor: mat1324
Na powrocie z chłodnicy będzie coś w rodzaju kranika, który należy wykręcić :). Musisz spuścić tyle, aby poziom zszedł poniżej chłodnicy EGR, ponieważ niższego punktu nie będziesz demontował.

Obrazek

[ Dodano: 2019-02-06, 21:40 ]
Trochę dziwnie tani ten EGR, ale drogi nie znaczy sprawny :).

: 06 lut 2019, 21:48
autor: pawcio81
Pozwolę się odezwać w temacie EGR, mogę powiedzieć, że jestem specjalistą :). Posiadam silnik CAHA (2,0 TDI 170KM) w C6 i już EGR wyciągałem 4 razy. Na samym początku ten fabryczny padł przy przebiegu 99 000 km, myślałem, że wyczyszczę i będzie jeździł kolejne 50-60 tys. km, niestety już po kolejnych kilku tysiącach się odezwał, jak zacząłem go bardziej rozkręcać, to się okazało, że ma luzy na trzpieniu samego grzybka zaworu oraz widełki prowadzące pogubiły ślizgi teflonowe. Nie zastanawiałem się za wiele i zaryzykowałem zakup oczyszczonej i niby sprawdzonej używki za 150 zł - ten siedział cicho przez 16 000 km.
Teraz od około 2000 km mam założony regenerowany kompletnie zawór z firmy Specelektro z roczną gwarancją, ponoć wymieniają zębatki, silnik krokowy, ślizgi, tulejują otwory, ponoć ma wytrzymać tyle co nowy, a nawet więcej - zobaczymy, koszt nie był wielki bo 250 zł z darmową wysyłką i oddaniem mojego starego w rozliczeniu. Oczywiście w C6 jest także cudo produkcji Valeo.
Cała zaleta w C6 jest taka, że wymiana zaworu to 30-45 minut, dostęp świetny, potrzebny klucz 10, torx oraz klucz typu spline.

: 06 lut 2019, 21:54
autor: mat1324
W sumie kolega też może kupić regenerowany, bo są takie dostępne, ale dezycja należy do niego.

: 06 lut 2019, 21:58
autor: charlieland
Na chwilę obecną to coraz bardziej się skłaniam ku usunięciu , zaślepieniu.

: 08 lut 2019, 17:42
autor: kamilc7
Jeszcze polecił bym Ci sprawdzić takoe ciegielko obok zaworu egr, u mnie tez wyskakiwaly błędy od zaworu N18 i samochód szarpal gasl itp a ono było zapieczone. Jak zgasisz samochód to po chwili słychac jak opadnie, jezeli nie to znaczy ze jest zapieczone. po odblokowaniu chodził dobrze jakieś 3 tys km a teraz znowu objawy podobne do Twoich tylko błędy inne ale teraz to juz nie wina cięgiełka.

: 02 mar 2019, 18:11
autor: charlieland
EGR zaślepiony, na razie bez zastrzeżeń. Dzięki za rady !

: 30 sty 2020, 21:11
autor: pan42
Czy za pomocą VCDS można regulować czas i stopień otwarcia zaworu EGR?

: 26 lut 2020, 12:09
autor: metronomus
1. regeneracja EGR - pisz na prov. mogę pomóc.
2. Po regeneracji należy wykonać w VCDS:
- adaptacja EGR
- sprawdzenie EGR
- sprawdzenie maksymalnego wychylenia zaworu

Wcześniej warto też sprawdzić wtryski na stole probierczym, bo mogą być przyczyną uszkodzenia EGR.

Zaślepiony EGR może spowodować całkowite uszkodzenie DPF.