Strona 1 z 1

[CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 08 gru 2018, 11:27
autor: kamilc7
Obrazek
Witam. chciałbym zapytać do czego służy te cięgiełko przy zaworze EGR, dodam ze u mnie była zapieczona i wyrzucalo blad od czujnika N18, teraz piszczy i ciężko chodzi a sterowane jest podcisnieniem. Jakie objawy może powodować jego nie sprawność i jak to najlepiej i najtaniej naprawić? Co spowoduje jazda na otwartym/zamkniętym cięgiełku? Z góry dziękuję za odpowiedź
Obrazek

: 08 gru 2018, 13:10
autor: mat1324
Cięgno otwiera/zamyka obieg spalin przez chłodnicę EGR.

: 08 gru 2018, 16:57
autor: kamilc7
mat1324 pisze:Cięgno otwiera/zamyka obieg spalin przez chłodnicę EGR.
Czyli jego nie sprawność co może powodować, i co będzie powodowała jazda na otwatym ciegle cały czas?

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 07 cze 2020, 16:36
autor: l19eon
moze komus sie przyda. Ostatnio przerabialem to u siebie. Klapa obejsciowa zapieczona byla w pozycji otwartej czyli spaliny caly czas ida przez chłodnice, a tak nie powinno byc. Na poczatku gdy silnik jest zimny gorące spaliny ktore ida do dolotu pomagają szybciej rozgrzać silnik oraz katalizator, dodatkowo podnosi temp sapalin przy wypalaniu dpf. , dopiero po osiągnięciu wymaganej temp spaliny sa chlodzone w chlodniczce. Aby dostac sie do tej klapki/zaworu trzeba wymontowac cala chlodnice z egr.

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 08 cze 2020, 22:15
autor: MCGregor76
Mam taki sam EGR w VW Transporterze T6 silnik CAAB Niestety rozruszanie , czyszczenie tej klapki w domowych warunkach pomaga na bardzo krótko. Szkoda zachodu z wyjmowaniem EGR-a tylko kupno nowego ok 1000 zł pomaga na dłuższy czas.

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 08 cze 2020, 22:33
autor: l19eon
Byc moze. Ja też tak zakladalem. Po tym zabiegu zrobiłem dopiero ok 3k km i narazie działa, ale kto wie jak dlugo...

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 14 cze 2020, 22:08
autor: MCGregor76
Dla zainteresowanych jak mój wyglądał po rozebraniu przebieg 141000

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 23 paź 2021, 22:31
autor: Misiek_kb89
MCGregor76 pisze:
14 cze 2020, 22:08
Dla zainteresowanych jak mój wyglądał po rozebraniu przebieg 141000
A jak składałeś chłodniczkę z EGR jak uszczelka metalowa łącząca te dwa elementy nie ma swojego nr czyli nie można jej kupić nowej ?

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 24 paź 2021, 12:56
autor: saviola10
Też szukam tej uszczelki....może ktoś coś?

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 24 paź 2021, 13:17
autor: MCGregor76
Ja kupiłem cały EGR z chłodnicą.

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 19 lis 2023, 21:46
autor: KANAL
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 19 lis 2023, 22:37
autor: axe
KANAL pisze:
19 lis 2023, 21:46
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.
Obejrzyj dzisiejszy odcinek EKG autodyzur na yt. Chlop opowiada wlasnie o tych pomiarach ale na przykladzie A6 C8

Re: [CGLC 2.0 177 KM] Zawór recyrkulacji EGR audi c7 2.0 177 km

: 20 lis 2023, 15:49
autor: KANAL
axe pisze:
19 lis 2023, 22:37
KANAL pisze:
19 lis 2023, 21:46
Temat stary ale pozwolę sobie odświeżyć.
Czy nie działające tą cięgno o którym mowa (gruszka nie ma siły go podnieść mimo, że wszystko wyczyszczone i ruszając ręką pracuje) może powodować, że ilość sadzy rośnie w oczach? Czy cięgno może być dobre a gruszka uszkodzona?
Mam problem z DPF, czasem ilość sadzy zmierzonej rośnie w oczach, około 10 razy szybciej niż wartość obliczona. Dzisiaj np. ilość sadzy zmierzonej (measured) rosła w oczach, stanąłem na hot doga, po odpaleniu auta i dalszej jeździe rosła już prawie w tempie obliczonej (calculated) czyli zdecydowanie wolniej. Temperatury zachowują się normalnie. Czujnik różnicy ciśnień również.
Dziwne, że po ponownym odpaleniu i ruszeniu w drogę wartości rosły prawidłowo gdzie wcześniej przez 200km rosły bardzo szybko. DPF wypala się co ok. 220-270km. Silnik 2.0 CGLC - soft sprzed diesel gate.
Obejrzyj dzisiejszy odcinek EKG autodyzur na yt. Chlop opowiada wlasnie o tych pomiarach ale na przykladzie A6 C8
Obejrzałem i trochę mnie facet zniesmaczył bo miałem go za góru, opowiedział co może być powodem niesprawności ale po 76km od ostatniego wypalania, wypalił serwisowo DPF w C8 i zadowolony, że różnica ciśnień spadła. Generalnie problemu w tym aucie nie stwierdził, nie usunął. Za 70km znów będzie to samo.
U mnie jest inny problem. Raz masa zmierzona rośnie w oczach (nawet 10 razy szybciej niż obliczona) a raz powoli prawie tak jak obliczona. Żadnych błędów, nigdy kontrolki DPF (bo kontroluję wypalanie i nie przerywam).