Strona 1 z 1

[CGQB 3.0 BiTDI 313] Cieknący wtrysk

: 19 lis 2018, 09:48
autor: koniaczi
Witam państwa

W moim cudownym autku zaczął cieknąć jeden wtrysk. Słychać charakterystyczny syk kiedy otworzę maskę. 3 wtryski po prawej stronie były uszczelnione 6 miesięcy temu w ASO (koszt 3500zł!!!). Wiem, że to nie trudna robota więc chciałbym się zabrać za to sam. Potrzebował bym numery części które trzba wymienić po za tymi podkładkami no i numer samych podkładek bo nigdzie nie potrafię znaleźć informacji czy różnią się czymś od tych z normalnego 3.0 TDI. Czy śruby mocujące też muszą być wymienione?

Dzięki za pomoc :)

: 19 lis 2018, 14:20
autor: mat1324
Chcesz kupować wszystko w ASO? Jeśli tak, to za potrzebne części wyjdzie ok. 200 zł. Można kupić poza serwisem i wtedy zapłacisz ok. 65 zł z przesyłką :). Na upartego śruby można zostawić stare, wtedy wyjdzie ok. 45 zł z przesyłką, ale lepiej dać nowe, ponieważ nie kosztują majątek.

[ Dodano: 2018-11-19, 14:20 ]
Jeśli chodzi o koszt wymiany w ASO, to chyba pomyliłeś się o jedno zero, ponieważ dałbym góra 350 zł :p.

: 19 lis 2018, 15:21
autor: koniaczi
Ceny niestety nie pomyliłem. Naprawa kosztowała £720 co wydaje mi się skandaliczną ceną ale cóż. Nie będę komentował. Jakbyś mógł mi podrzucić obie opcje byłbym wdzięczny. Aczkolwiek chylę się w stronę oryginalnych.

Dzięki :)

: 19 lis 2018, 18:28
autor: mat1324
śruba: WHT004923B (ok. 10 zł)
podkładka: 059130519B (ok. 31 zł)
oring #1: WHT000884 (ok. 3 zł)
oring #2: 059130119 » WHT007480 » WHT007480A (ok. 25 zł)

Oring #1 znajduje się na środku wtrysku, a oring #2 to uszczelnienie powrotu. W przypadku ostatniego jest kilka nowszych numerów i tylko ten ostatni jest dostępny w ASO. Wymiana podkładki ogranicza się do odkręcenia śruby, wyciągnięcia wtrysku, wymianie wszystkiego i ponownym zamontowaniu. Śrubę dokręca się momentem 6 Nm + 90*, a przewód do wtrysku momentem 25 Nm. Płytka dociskowa zostaje przy danym wtrysku i nie mieszaj ich między sobą. Nie zamieniaj też wtrysków, ponieważ są one odpowiednio zakodowane.

: 20 lis 2018, 22:21
autor: koniaczi
Jak zwykle mega pomocny dzięki wielkie :) Dla zainteresowanych wrzucę jakieś foty z wymiany

: 21 lis 2018, 17:11
autor: ozi_dafit
Koniecznie załóż nowe śruby, niestety te silniki maja tendencje do przedmuchów pod wtryskami a stara śruba sprawi ze szybko bedziesz to robil ponownie... albo po prostu się urwie co się zdarza jak ktos lata po autostradach z predkosciami zblizonymi do maksymalnych.

: 29 lis 2018, 19:44
autor: adrian1000
też bym dał nową srubę, koszt niewielki

nie wiem jak przy tak małym momencie dokręcania ale przy większych śrubach - większych momentach dokrecania, jest ważna sprężystość śruby...

: 07 gru 2018, 09:53
autor: wawe
Jakby ktoś potrzebował mam takie org. podkładki jak coś to na Priv.