Strona 1 z 1

2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

: 18 wrz 2018, 09:38
autor: Osaa6
Witam tak jak w temacie czy ktoś z was już to robił i czy w tych silnikach nadal jest z tym problem i przy jakim przebiegu powinno się to robić ?

: 24 wrz 2018, 20:58
autor: seba.79
W Twoim silniku już ten problem nie występuje - poprawiono to.

: 02 gru 2018, 23:03
autor: acinr_PL
bzdury piszesz.
W cglc dalej występuje zabierak pompy olejowej na zasadzie wymiennego imbusa.
W nowszych silnikach vw/audi na common railu konstruktorzy wydłużyli zabierak z 77mm do 100mm akurat w cglc jest ten dłuższy zabierak napędu pompy olejowej ale nie oznacza, że się nie zużywa i nie wyrabia gniazda w którym pracuje.

W poprzednim moim aucie a3 8p 2009r silnik 2.0tdi CBAB na common railu występował zabierak taki sam ale 77mm i wymieniałem fabryczny zabierak przy przebiegu 235kkm,
filmik:
nosił lekkie oznaki zużycia. Ale znam przypadek, że w takim samym silniku zabierak był obrobiony przy przebiegu 180kkm i zatrzymał pracę pompy olejowej.

Jak dobijasz do 200kkm przebiegu warto do niego zajrzeć i profilaktycznie wymienić koszt nowego w aso to tylko: 23,99zł

: 03 gru 2018, 20:42
autor: arczi0044
A masz jakieś potwierdzone info że w silniku CGLC jest problem z imbusem? bo ja nie słyszałem o takim przypadku.

: 03 gru 2018, 20:55
autor: repek92
napewno on tam jest, świeże auto to może jeszcze tego nikt nie robił

: 03 gru 2018, 22:01
autor: acinr_PL
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.

: 07 gru 2018, 22:33
autor: pephone
moje dwie wypowiedzi na nurtujący Cię temat:
widzieliscie-to-jakas-masakra-vt85891.h ... ht=#866695

a6-c7-20-tdi-ile-oleju-vt89797.htm?highlight=#866687
acinr_PL pisze: Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
nie jestem specjalistą (mechanikiem), ale mój zbierak był przy przebiegu 320tys w lepszym stanie niż ten na Twoich fotkach, śmiem twierdzić, że nawet takie zużycie jak na Twoich fotkach nie spowodują przekręcenia się imbusa w pompie olejowej- musiałby być konkretnie "ostrugany", żeby się przekręcił w pompie...

Na moje oko awarie wynikają z tego, że pompa staje, a imbus się kręci wyrabiając gniazdo w pompie i "strugając się". Tak jak patrzyłem na dół swojego silnika, materiał z jakiego jest zrobiony imbus to ciężko mi uwierzyć w to, że on się sam wyciera....

musi "coś" stanąć w pompie, żeby imbus kręcił się w zapieczonym gnieździe pompy- wtedy widać mocne zużycie tak jak na załączonych przeze mnie zdjęciach (znalezionych w internecie) - w samoistne zużycie materiału imbusa/zbieraka ciężko mi jest uwierzyć.

Obrazek

Obrazek

: 07 gru 2018, 22:47
autor: repek92
on jest z bardzo dobrej stali zrobiony, wystarczy ze zastosowali by ten zabierak w kształcie torxa

: 08 gru 2018, 09:25
autor: arczi0044
Nie ma co na siłę szukać problemu, widać że ten imbus w nowszych silnikach został poprawiony i kolega pephone to udowodnił <okok>

: 02 lut 2019, 15:54
autor: seba.79
No więc może takich głupot nie napisałem ;)

: 27 sty 2020, 20:41
autor: wojtass
mam pytanko czy do tej wymiany demontażu misy trzeba opuszczac zawieszenie w a6 c7 ?

: 05 lut 2020, 10:01
autor: mirefire
Ja wymieniałem.... przy okazji wymiany rozrządu....
przy 180 kkm, nieznaczne ślady zużycia imbusa/ołówka.
Tylko że u mnie mechanik odkręcił pompę oleju z zębatkami ( nie wolno tego robić ponieważ trzeba specjalnej procedury do ustawienia luzu miedzy zębatkami) u mnie skończyło się wyłamaniem zębów <wnerw>
A wystarczyło zdjąć pierścień zabezpieczający i wyciągnąć magnesem imbus...

Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

: 18 wrz 2021, 15:48
autor: jacob
Sorry kego "pephone" za odgrzewanie kotleta ale muszę zdementować te bzdury bo ktoś jeszcze przeczyta i się będzie tym sugerował. Bez urazu kolego to nic do Ciebie, ale Twoje teoria jest niezgodna z prawdą. Nic w POMPIE NIE STAJE I SIE WTEDY IMBUS NIE KRĘCI I NIE STRUGA!!! Imbus jak się wystruga/obrobi to na samym końcu w miejscu w którym pracuje w gnieździe walka. To wałek napędzany obrotami silnika, za pomocą owego imbusa napędza pompę oleju, nie odwrotnie i to trzeba jasno podkreślić. Pompa się zatrzyma wtedy jak stanie imbus, ale wałek będzie się nadal obracał, tyle że przez wyrobione gniazdo i imbus wytarty nie będzie napędzał już pompy oleju.

Re: 2.0 TDI 177 koni wymiana zabieraka pompy oleju

: 28 wrz 2021, 08:21
autor: wielik
acinr_PL pisze:
03 gru 2018, 22:01
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Widzę moje zdjęcia z forum a4 ..
Trochę muszę sprostować. Zabierak moim zdaniem i zdaniem mechanika był w bardzo dobrym stanie!!
Przebieg auta w momencie wymiany to 320 tys . Nie uważam żeby to się obrobilo przez kolejne 320 tys km..
Silnik cagb 2010 r zabierak 100mm.
Nie ma co panikować jak mamy zabierak nowszego typu
Pozdrawiam