Witam tak jak w temacie czy ktoś z was już to robił i czy w tych silnikach nadal jest z tym problem i przy jakim przebiegu powinno się to robić ?
: 24 wrz 2018, 20:58
autor: seba.79
W Twoim silniku już ten problem nie występuje - poprawiono to.
: 02 gru 2018, 23:03
autor: acinr_PL
bzdury piszesz.
W cglc dalej występuje zabierak pompy olejowej na zasadzie wymiennego imbusa.
W nowszych silnikach vw/audi na common railu konstruktorzy wydłużyli zabierak z 77mm do 100mm akurat w cglc jest ten dłuższy zabierak napędu pompy olejowej ale nie oznacza, że się nie zużywa i nie wyrabia gniazda w którym pracuje.
W poprzednim moim aucie a3 8p 2009r silnik 2.0tdi CBAB na common railu występował zabierak taki sam ale 77mm i wymieniałem fabryczny zabierak przy przebiegu 235kkm,
filmik:
nosił lekkie oznaki zużycia. Ale znam przypadek, że w takim samym silniku zabierak był obrobiony przy przebiegu 180kkm i zatrzymał pracę pompy olejowej.
Jak dobijasz do 200kkm przebiegu warto do niego zajrzeć i profilaktycznie wymienić koszt nowego w aso to tylko: 23,99zł
: 03 gru 2018, 20:42
autor: arczi0044
A masz jakieś potwierdzone info że w silniku CGLC jest problem z imbusem? bo ja nie słyszałem o takim przypadku.
: 03 gru 2018, 20:55
autor: repek92
napewno on tam jest, świeże auto to może jeszcze tego nikt nie robił
: 03 gru 2018, 22:01
autor: acinr_PL
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
acinr_PL pisze:
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
nie jestem specjalistą (mechanikiem), ale mój zbierak był przy przebiegu 320tys w lepszym stanie niż ten na Twoich fotkach, śmiem twierdzić, że nawet takie zużycie jak na Twoich fotkach nie spowodują przekręcenia się imbusa w pompie olejowej- musiałby być konkretnie "ostrugany", żeby się przekręcił w pompie...
Na moje oko awarie wynikają z tego, że pompa staje, a imbus się kręci wyrabiając gniazdo w pompie i "strugając się". Tak jak patrzyłem na dół swojego silnika, materiał z jakiego jest zrobiony imbus to ciężko mi uwierzyć w to, że on się sam wyciera....
musi "coś" stanąć w pompie, żeby imbus kręcił się w zapieczonym gnieździe pompy- wtedy widać mocne zużycie tak jak na załączonych przeze mnie zdjęciach (znalezionych w internecie) - w samoistne zużycie materiału imbusa/zbieraka ciężko mi jest uwierzyć.
: 07 gru 2018, 22:47
autor: repek92
on jest z bardzo dobrej stali zrobiony, wystarczy ze zastosowali by ten zabierak w kształcie torxa
: 08 gru 2018, 09:25
autor: arczi0044
Nie ma co na siłę szukać problemu, widać że ten imbus w nowszych silnikach został poprawiony i kolega pephone to udowodnił
: 02 lut 2019, 15:54
autor: seba.79
No więc może takich głupot nie napisałem
: 27 sty 2020, 20:41
autor: wojtass
mam pytanko czy do tej wymiany demontażu misy trzeba opuszczac zawieszenie w a6 c7 ?
: 05 lut 2020, 10:01
autor: mirefire
Ja wymieniałem.... przy okazji wymiany rozrządu....
przy 180 kkm, nieznaczne ślady zużycia imbusa/ołówka.
Tylko że u mnie mechanik odkręcił pompę oleju z zębatkami ( nie wolno tego robić ponieważ trzeba specjalnej procedury do ustawienia luzu miedzy zębatkami) u mnie skończyło się wyłamaniem zębów
A wystarczyło zdjąć pierścień zabezpieczający i wyciągnąć magnesem imbus...
Sorry kego "pephone" za odgrzewanie kotleta ale muszę zdementować te bzdury bo ktoś jeszcze przeczyta i się będzie tym sugerował. Bez urazu kolego to nic do Ciebie, ale Twoje teoria jest niezgodna z prawdą. Nic w POMPIE NIE STAJE I SIE WTEDY IMBUS NIE KRĘCI I NIE STRUGA!!! Imbus jak się wystruga/obrobi to na samym końcu w miejscu w którym pracuje w gnieździe walka. To wałek napędzany obrotami silnika, za pomocą owego imbusa napędza pompę oleju, nie odwrotnie i to trzeba jasno podkreślić. Pompa się zatrzyma wtedy jak stanie imbus, ale wałek będzie się nadal obracał, tyle że przez wyrobione gniazdo i imbus wytarty nie będzie napędzał już pompy oleju.
Czy świeże auto nieistotne ważny jest przebieg. Dziś 3-4 latki mają pod 200kkm nakulane. Te zabieraki w cglc również się wyrabiały.
Przykładowe zdjęcie z forum a4 zabieraka z silnika CAGA, pompa oleju taka sama, zabierak taki sam 100mm długości
Dalej uważasz, że się nie wyrabia? Nie musisz się ze mną zgadzać. A6 to 2gi dieslel audi w moim posiadaniu gdzie na wiosnę profilaktycznie zabierak wymienię.
Widzę moje zdjęcia z forum a4 ..
Trochę muszę sprostować. Zabierak moim zdaniem i zdaniem mechanika był w bardzo dobrym stanie!!
Przebieg auta w momencie wymiany to 320 tys . Nie uważam żeby to się obrobilo przez kolejne 320 tys km..
Silnik cagb 2010 r zabierak 100mm.
Nie ma co panikować jak mamy zabierak nowszego typu
Pozdrawiam