Strona 1 z 2
[CGLC 2.0 177 KM] Dziwne objawy
: 31 sie 2018, 10:32
autor: Marjed84
Witam wszystkich. Posiadam swoje audi od lutego tego roku do dnia dzisiejszego zrobiłem nim Ok 9000km. Przez ten okres auto zjadło Ok 7 litrów oleju😢. Auto co drugi dziej a czasami codziennie po przejechaniu Ok 2 kilometrów wskakuje na 990obr/min (niby wypalanie dpf) Ok po każdej takiej procedurze spada mi poziom oleju,(oczywiście wypalam go przez 10-15min)myśle sobie wskoczyłem na autostradę lodz -Płock 150 km prędkość 160km/h obroty 3000 myśle będzie Ok następny dzień znowu wypalanie dpf spadek poziomu oleju, pojechałem z rodzinka na wakacje po przejechaniu ciągiem 1200km zapach paliwa,spadek oleju i kontrolka dpf na zegarze jazda do zgaszenia kontrolki zgasła brak spadku oleju!!!, przejechałem kolejne 250km znowu kontrolka wypalanie ten sam poziom oleju.2 dni znowu wypalanie dpf obroty990 spadek oleju i zapach paliwa, za każdym razem przy procedurze dopalania dpf ubywa mi oleju? Zero bledow.
Pomocy
Dziękuje i pozdrawiam
: 31 sie 2018, 11:00
autor: danolek
Masz tutaj dwa problemy,bez fachowca sie nie obedzie,nie masz na co czekac tylko jechac i zdiagnozowac auto.
Mozesz miec jakas nieszczelnosc w wydechu,skoro czujesz spaliny i filtr dpf wypala sie bardzo dlugo - w tym aucie proces wypalania sadzy realizowany jest przez wtrysk paliwa do wydechu.A jak masz nieszczelny wydech i np awarie czujnikow przez/za dpf to wszystko bedzie wariowalo.
Opadajacy poziom oleju raczej nie jest z tym powiazany i jest to odrebny problem. Przyczyn moze byc kilka,od nieszczelnego turbo przez zuzycie uszczelniaczy az do kilku innych rzeczy,bez dobrego mechanika sie nie obejdzie
: 31 sie 2018, 11:10
autor: Marjed84
Auto jest u mechanika od 2 dni nic nie może znaleść. Dla tego pytam może ktoś ma/miał ten problem. A co do oleju to po pojawieniu się kontroli od dpf u przejechałem 700 km i ubyło Ok 250 gdzie wcześnie ubywało Ok 750 ml
: 04 wrz 2018, 07:20
autor: raverone74
Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
: 04 wrz 2018, 09:50
autor: Marjed84
Jakim olejem masz zalane serducho? Tak z ciekawości
: 04 wrz 2018, 20:17
autor: danolek
raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa podczas fazy wydechowej.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
: 04 wrz 2018, 22:26
autor: raverone74
danolek pisze:raverone74 pisze:Objawy nie są normalne.Mam taki sam silnik.Trochę latam po mieście i z obserwacji obrotomierza widzę że DPF przy intensywnej jeździe miejskiej wypala się ok raz w tygodniu a przy trasach zdecydowanie rzadziej.Olej zmieniam co ok 15tys km (tylę robie max. w roku) i nigdy oleju nie ubywa.Przed samą wymianą jest go nawet więcej.Olej jest rozrzedzony z paliwem - wypalanie dpf.
w tym aucie olej nie moze byc rozrzedzony paliwem z racji wypalania dpf.
Wypalanie dpf w tym silniku jest realizowane przez wtrysk paliwa do wydechu,a nie do cylindrow.
Jesli masz olej rozrzedzony paliwem,to masz problem w silniku.A jak plynem chlodniczym - reszte wywnioskuj sam.
Nie mam żadnego problemu.To że przybywa oleju w czasie niedokończonego procesu wypalania to norma w TDI.Miałem to samo w nowym Passacie 2.0 TDI a Audi ma 80 tys km i rok temu skończyła się gwarancja.
[ Dodano: 2018-09-04, 22:26 ]
Marjed84 pisze:Jakim olejem masz zalane serducho? Tak z ciekawości
VAG 5W30 LONGLIFE III taki jak zalewa ASO.
: 09 wrz 2018, 01:36
autor: danolek
Nadal nie rozumiesz. W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
: 09 wrz 2018, 14:56
autor: arczi0044
danolek pisze: W najnowszych TDI, tak jak w Twoim CGLC nie moze wzrastac poziom oleju od przerwanej procedury wypalania. Paliwo jest wtryskiwane do WYDECHU podczas procedury,inaczej niz w poprzednich TDI w ktorych bylo wtryskiwane do komory spalania. Kojarzysz,gdzie jest wydech w Twoim aucie?
A masz może wiedzę gdzie znajduje się wtryskiwacz który rzekomo wtryskuje paliwo do wydechu? Przejrzałem dokładnie swój układ wydechowy i nie mogę go namierzyć
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dla przykładu w toyocie 2.2D-CAT jest takie rozwiązanie ale wtryskiwacz jest przed filtrem dpf, kolega walczy z tym ustrojstwem już 3 lata

zimą podczas wypalania robi się za nim zasłona dymna

był z tym parę razy w serwisie toyoty, niby wgrali poprawione oprogramowanie zmniejszające dawkę paliwa ale problem nadal występuje.
: 16 wrz 2018, 09:11
autor: danolek
Paliwo wtryskiwane jest podczas fazy wydechowej. Nie ma mozliwosci,zeby podnosil sie poziom oleju od wypalania DPF.
: 16 wrz 2018, 12:48
autor: carlos777
Każdy DPF jest wypalany przez dotrysk paliwa w fazie wydechowej.
Rozrzedzony olej to efekt nieszczelnych pierścieni zgarniających tłoka.
Duży wpływ na to ma także często przerywana procedura wypalania, lub przepełniony, zabity skamieniałą sądzą filtr i brak możliwości jego wypalenia.
Coś tam wiesz ale teoria to nie wszystko.
: 18 wrz 2018, 23:59
autor: Raf4rb
Przeczytajcie jeszcze raz pytanie autora tematu, oleju ubywa. Jest jakiś problem w silniku, pierścienie, głowica czy coś co powoduje spalanie oleju, spalony olej trafia w dpf i go zapycha, dlatego tak często załącza się procedura wypalania.
: 20 wrz 2018, 12:56
autor: carlos777
Jak ubywa to turbo rzyga olejem po wydechu

Auto powinno kopcić na biało/ niebiesko.
: 08 paź 2018, 19:53
autor: Marjed84
Raf4rb pisze:Przeczytajcie jeszcze raz pytanie autora tematu, oleju ubywa. Jest jakiś problem w silniku, pierścienie, głowica czy coś co powoduje spalanie oleju, spalony olej trafia w dpf i go zapycha, dlatego tak często załącza się procedura wypalania.
Tez mam podobne przeczucia. Dzisiaj jadę do audi na diagnostykę. Terminy maja super😂
[ Dodano: 2018-10-08, 19:53 ]
Auto odebrane o dealera. Nic nie znaleźli zrobili regenerację dpfa po przejechaniu 5 km znowu wszedł w tryb wypalania. Ręce opadają. Jestem umówiony na test spalania oleju
: 08 paź 2018, 20:28
autor: pan42
Pali oleju więcej niż TFSI

. Ja jak wymieniam olej kupuję 5l i to starcza do kolejnej wymiany po 15 kkm. Proponuję sprawdzić rurę dolotu z turbiny do kolektora, jak jest olej to tylko turbina do regeneracji, a jak sucho to silnik do remontu, bo prawdopodobnie pierścienie na tłokach przepuszczają olej