Strona 1 z 2
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana płynu chłodniczego i hamulcowego
: 06 sie 2018, 10:54
autor: erweider
1. Nie znalazłem ani w książce serwisowej ani instrukcji. Co ile wymieniać płyn chłodniczy w A6 C7 2.0 TDI 177KM oraz jaki płyn powinien być zalany? No i ile go wchodzi?
2. Interwał dla płynu hamulcowego jest ale jaki powinien być płyn zalany?
[ Dodano: 2018-08-06, 10:54 ]
Podpowie ktoś co ile wymieniać płyn chłodniczy i jaki powinien być zalany? :P
: 08 sie 2018, 22:25
autor: mat1324
Oba płyny warto zmieniać co dwa lata

.
Płyn chłodniczy (różowy): G12+ / G12++ / G13
Płyn hamulcowy: DOT 4 lub DOT 5.1
: 08 sie 2018, 22:37
autor: erweider
A wiesz może ile litrów wchodzi tych płynów?

: 08 sie 2018, 22:45
autor: mat1324
Do układu chłodzenia na pusto wchodzi chyba niecałe 12 litrów, a płynu hamulcowego niecały litr.
W przypadku płynu chłodzącego warto kupić osobno koncentrat oraz wodę zdemineralizowaną, zrobić mieszaninę 1:1 i zalewać gotowym płynem. Do hamulców wystarczy płyn ATE DOT 4 SL.6

.
: 09 sie 2018, 18:39
autor: erweider
A co byś powiedział aby kupić taki płyn Dynagel 2000+ ?
Drugie pytanie czy da się zlać stary płyn bez demontażu przodu samochodu? (jeśli masz to jeśli można prosić o instrukcję

)
: 09 sie 2018, 18:59
autor: mat1324
Płyn może być, ponieważ spełnia odpowiednią normę. W dodatku jest już gotowy do zalania i nie trzeba go mieszać z woda zdemineralizowaną.
Wystarczy, że zdemontujesz osłonę silnika, ponieważ od spodu jest kranik na wężu wchodzącym do chłodnicy. Przed spuszczaniem odkręć korek w zbiorniczku, aby nie tworzyło się podciśnienie w układzie. W międzyczasie zsuń wąż idący do nagrzewnicy (szczegóły w instrukcji), aby przy napełnianiu układ mógł się szybciej odpowietrzyć. Następnie zakręć kranik i powoli wlewaj płyn do zbiorniczka. Gdy przez otworek w wężu zacznie wypływać płyn, to wsuń go z powrotem i nalej do pełna płynu. Następnie odpal silnik i w razie czego wyrównaj poziom. Według instrukcji trzeba układ napełniać ciśnieniowo, ale wystarczy powoli wlewać płyn.
https://www.dropbox.com/s/34ed8nfwfv8hk ... %20TDI.pdf
: 27 sie 2018, 17:56
autor: erweider
wielkie dzięki
[ Dodano: 2018-08-27, 17:56 ]
Co do tej wymiany jak będę to robił sam przed domem to rozumiem że uda się spuścić cały płyn chłodzący bez uruchamiania silnika? (bo słyszałem różne opinie) Nie chce mieć zonka jak się zabiorę już za to :P
: 27 sie 2018, 18:32
autor: mat1324
Spuszcza się na nieodpalonym silniku

.
: 27 sie 2018, 20:44
autor: erweider
Super dzięki

już się obawiałem że nie zejdzie cały płyn i będzie trzeba coś cyrkować dodatkowo :P
: 27 sie 2018, 21:54
autor: mat1324
Zejdzie większość, ale nie cały

.
: 27 sie 2018, 22:08
autor: erweider
A jest jakiś patent żeby zlać cały czy wystarczy normalna wymiana?
Trzeba czymś przepłukać układ czy mogę po prostu zlać całość i zalać nowy?
: 27 sie 2018, 22:27
autor: mat1324
Jeśli płyn w zbiorniczku jest czysty i różowy, to wystarczy, że normalnie wymienisz

.
: 28 sie 2018, 18:46
autor: erweider
czyli metoda zlania przez zawór na dolnym przewodzie będzie wystarczająca do wymiany? (chodzi mi czy nie wpłynie to zle że niecały płyn zejdzie)
Zadaje Januszowe pytania bo to mój pierwszy raz :D Z Ciekawości też tak robią na warsztatach?
: 28 sie 2018, 18:49
autor: mat1324
Spuszczą ile zleci, wleją nowego i gotowe

. Myślisz, że kombinują, aby zleciało wszystko

.
: 28 sie 2018, 19:02
autor: erweider
Ok, czyli rozumiem że taka wymiana jest wystarczająca (poprawcie mnie jeśli się mylę) :P
W weekend się za to zabiorę.