Strona 1 z 3

[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów

: 01 sie 2018, 21:19
autor: erweider
Czeka mnie wymiana oleju, filtru oleju i paliwowego. Pytanie czy da się to ogarnąć bez kanału?
Z tego co widziałem jest możliwość wypompowania oleju od góry silnika tam samo filtr oleju też jest dostępny od góry. Tylko jak to jest z filtrem paliwa?

Da radę to ogarnąć wszystko bez kanału i jest łatwy dostęp do tego?

: 01 sie 2018, 21:22
autor: mat1324
Da się ogarnąć bez kanału, ale może być problem z miejscem pod autem, aby dostać się do filtra paliwa, który jest pod osłoną w okolicy prawego tylnego koła.

: 01 sie 2018, 22:10
autor: erweider
A jak to jest z zakręcaniem filtra oleju bo podobno trzeba mieć klucz dynamometryczny żeby z odpowiednią siłą go przykręcić, czy to prawda jeśli tak to z jaką?

: 01 sie 2018, 22:55
autor: pawcio81
Każde połączenie gwintowe powinno się dokręcać z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym, w przypadku obudowy filtra w C6 z silnikiem CAHA jest to moment 25Nm, a informacja jest na obudowie. Jak nie masz klucza, to trzeba dokręcić z czuciem i musi być w porządku - przecież to nie głowica czy dokręcanie panewek, gdzie moment dokręcania musi być precyzyjny.

: 01 sie 2018, 22:59
autor: mat1324
W przypadku 2.0 TDI CGLC też dokręca się momentem 25 Nm. Tak jak pisał pawcio81, pokrywę można dokręcić z wyczuciem.

: 02 sie 2018, 11:14
autor: Yaro1
Trzeba też pamiętać, że po wymianie filtra paliwa powinno się przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu paliwowego np. VCDS-em.

: 02 sie 2018, 11:40
autor: erweider
Yaro1 pisze:Trzeba też pamiętać, że po wymianie filtra paliwa powinno się przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu paliwowego np. VCDS-em.
Rozumiem że procedura polega na uruchomieniu 2-3 razy pompy paliwa na około 30 sekund tak?

Ma ktoś instrukcję jak wymienić ten filtr paliwa?

: 02 sie 2018, 19:01
autor: Łukasz_1
Na moje oko cała procedura wymiana filtra paliwa wygląda następująco:
- odkręcić osłonę
- odkręcić filtr
- zablokować wyciek paliwa z przewodów
- założyć nowy filtr i osłonę
- wlaczyć zapłon kilka razy (dla spokoju ze 3 razy) pompa paliwa powinna sobie sama wypełnić filtr
- odpalać auto i jeździć
pdp dzisiaj bede wymieniał u siebie to potwierdze czy śmiga

: 02 sie 2018, 19:44
autor: Yaro1
Odpowietrzanie powinno być wykonane VCDS-em, np. w A4 B8 wygląda tak:
Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:




UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa z zbiorniku

Wybieramy:

[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]

Przy wymianie filtra paliwa powyższą procedurę stosuje się jednorazowo.

Przy wymianie m.in. wtryskiwacza oraz innych naprawach związanych z układem paliwowym poleca się zastosowanie powyższej procedury min.
trzykrotnie.

: 02 sie 2018, 21:09
autor: Łukasz_1
czyli ogólnie rzecz biorąc vcdsem włączamy zbiornikową pompe paliwa żeby napełniła pusty filtr - czyli dokładnie to samo co dzieje się po włączeniu zapłonu - zbiornikowa pompa paliwa napełnia układ paliwem

: 02 sie 2018, 21:12
autor: erweider
Yaro1 dzięki za instrukcję odpowietrzania.
Łukasz 1 udało Ci się ogarnąć filtr bez kanału na lewarku?

: 02 sie 2018, 22:49
autor: Łukasz_1
Nie dałem rady dzisiaj - brak czasu. Jak tylko ogarne to napisze

: 03 sie 2018, 09:46
autor: Yaro1
Łukasz 1 pisze:czyli ogólnie rzecz biorąc vcdsem włączamy zbiornikową pompe paliwa żeby napełniła pusty filtr - czyli dokładnie to samo co dzieje się po włączeniu zapłonu - zbiornikowa pompa paliwa napełnia układ paliwem
Nie sądzę, że to to samo, jak sam wymieniałem filtr to nawet po trzykrotnym włączeniu zapłonu silnik długo kręcił zanim odpalił, po procedurze VCDS-em odpala normalnie.

: 03 sie 2018, 13:55
autor: Łukasz_1
Jestem optymistą :> I jak tylko go znajdę (filtr) I wymienię napewno się podzielę wrażeniami.

: 03 sie 2018, 21:01
autor: erweider
Na tym filmiku gość pokazuje dokładne położenie filtra paliwa (od tego momentu co link startuje):


Daj znać jak poszło Ci z wymianą :)

[ Dodano: 2018-08-03, 21:01 ]
Może głupie pytanie, ale czy mogę zastosować opaski zaciskowe te gwintowane (skręcane kluczem/śrubokrętem) na przewody paliwowe?