2.0 TDI 190KM - chłodzenie turbiny przy START/STOP.
: 30 mar 2018, 10:37
autor: zgadnij
Hej.
Czy A6 2.0 TDI w wersji 190KM ma jakiś dodatkowy system chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika w systemie START/STOP?
Na powrocie z trasy silnik wyłącza się gwałtownie na światłach, zastanawiam się ile turbina wytrzymuje w takich warunkach
: 30 mar 2018, 12:28
autor: mat1324
Teoretycznie silnik nie powinien się wyłączyć, gdy jest zbyt mocno rozgrzany, ale to tylko teoria.
Re: 2.0 TDI 190KM - chłodzenie turbiny przy START/STOP.
: 30 mar 2018, 13:53
autor: arczi0044
zgadnij pisze:Hej.
Czy A6 2.0 TDI w wersji 190KM ma jakiś dodatkowy system chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika w systemie START/STOP?
Na powrocie z trasy silnik wyłącza się gwałtownie na światłach, zastanawiam się ile turbina wytrzymuje w takich warunkach
Dla tego pierwsze co zrobiłem po zakupie to dezaktywacja tego ustrojstwa
: 08 kwie 2018, 13:32
autor: adrian1000
również mnie zastanawia to jak porodzili sobie z tym konstruktorzy...i czy w ogóle sobie poradzili...
Mat1324... nasuwa się pytanie co znaczy 'mocno rozgrzany' czyli, który czujnik za to odpowiada.
Teoretycznie płyn chłodzący ma stała temperature..
...może temperatura oleju...
...jakie warunki-teparatury sa optymalne dla turbiny by zgasić silnik...
: 08 kwie 2018, 13:47
autor: mat1324
Przy turbinie jest czujnik temperatury spalin G235 . Wrzuciłem zdjęcie zwykłej turbiny od 3.0 TDI, ponieważ w biturbo prawie nic nie widać.