Strona 1 z 2

[CGLD 2.0 163 KM] 2.0 TDI CR Niskie ciśnienie oleju

: 26 mar 2018, 12:47
autor: sebastiann2
Witam Wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Mam Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TDI CR. Jeżdżę nim od roku, kupiłem go z przebiegiem 190 tys. teraz mam 210 tys jakieś 5 tys temu wymieniłem kpl. rozrząd, filtry, olej.
Problem zaczął się od 2 tygodni. Podczas jazdy w mieście i poza z normalnymi szybkościami nie przekraczając 140 km/h jest wszystko ok. Natomiast wjeżdżając na autostradę i jadąc z szybkością 200 km/h i potem zatrzymując samochód na przykład na światłach bieg jałowy, wyświetla się czerwona kontrolka silnika i komunikat niskie ciśnienie oleju zgaś silnik. Gdy zgaszę natychmiast auto i za parę sekund znów zapalę kontrolka już się nie pali i wszystko wraca do normy aż nie powtórzę szybszej jazdy.

Nie dało mi to spokoju i wkręciłem mechaniczny manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienia: silnik zimny: bieg jałowy - 1.4, 2000 obr. - 2.0. Silnik 90st.: bieg jałowy 0.4-0.5, 2000 obr. - 1.1. Manometr przykleiłem do szyby czołowej i na autostradę. Po przejechaniu paru kilometrów z szybkością 200 km/h temp. oleju 120st. bieg jałowy: ciśnienie - 0.00 - 0.1. Po odczekaniu dosłownie 2 min. ciśnienie na jałowym 0.3 - 0.4.

Po konsultacji z kilkoma firmami zajmującymi się tego typu silnikami wymieniłem przede wszystkim pompę olejową typ z dwoma zaworkami oraz profilaktycznie panewki na korbowodach. Panewki wyglądały jak nowe dlatego nie oglądałem nawet głównych. Po wymianie pompy i panewek dalej to samo. Na kompie była jeszcze duża korekcja dawki paliwa na jednym z cylindrów więc miałem nadzieję że wypadła dźwigienka na jednym z zaworów i może tam gubiło ciśnieni niestety po zdjęciu pokrywki wszystko w stanie idealnym. Zadzwoniłem do kolejnego znajomego i miał identyczny przypadek w A4 z tym samym silnikiem i również nie dał rady zdiagnozować i wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.

Bardzo proszę Was o pomoc gdzie i co jeszcze sprawdzić, wymienić.... ręce już opadają.

[ Dodano: 2018-03-26, 12:47 ]
Jakieś sugestie się nasuwają ?

: 26 mar 2018, 13:12
autor: mat1324
Według serwisówki:

Na zimnym silniku na jałowym biegu: co najmniej 0.8 bar.
Na rozgrzanym silniku i 2000 obr./min: co najmniej 1.4 bar.

Jeśli ciśnienie nie jest osiągane, to należy wymienić pompę oleju.

Na jakim oleju jeździsz? Pytam, ponieważ może to on jest przyczyną. Temperaturę oleju skąd odczytałeś? Mam 3.0 TDI i nawet podczas jazdy autostradowej nie osiągnąłem 120*C i to latem.

: 26 mar 2018, 16:05
autor: sebastiann2
Pompa olejowa jak i panewki korbowodowe zmienione na nowe. Olejem jest zalany Castrol 5W30 bo jest DPF więc 5W40 odpada. Temperaturę odczytałem podczas jazdy na komputerze diagnostycznym Gutmann. Przy szybkości 200 -210 temperatura oleju osiągnęła 120 st. i wtedy po zatrzymaniu samochodu bieg jałowy prawie nie ma ciśnienia 0,0 - 0,1 w porywach 0,2.

[ Dodano: 2018-03-26, 16:05 ]
Ciśnienie mierzone na manometrze. Nie mam pomysłów. Podobno jest jakiś zawór pod podstawą filtra oleju może on ?? Ma sens wymienić jeszcze panewki główne skoro na panewkach z korb w ogóle nie było śladu zużycia ? Miska olejowa czyściutka .

: 26 mar 2018, 16:09
autor: mat1324
Zaraz sprawdzę w serwisówce czy jest jakiś zawór :).

Edit:
W podstawie filtra jest zawór zwrotny, ale jest niewymienny, więc trzeba szukać całej podstawy.

: 26 mar 2018, 16:34
autor: sebastiann2
I może to być przyczyna niskiego ciśnienia ?

[ Dodano: 2018-03-26, 16:34 ]
On zapobiega tylko spłynięciu oleju do miski mam wpływ na ciśnienie ?

: 26 mar 2018, 16:34
autor: mat1324
Jak cofa się olej, to tak :).

Chcesz numer? Z tego co patrzyłem, to była zmieniana ta podstawa.

: 26 mar 2018, 16:37
autor: sebastiann2
Jak najbardziej gdybym Cię mógł prosić.

[ Dodano: 2018-03-26, 16:37 ]
Ja mam 120KW CGLD 2013

: 26 mar 2018, 16:40
autor: mat1324
Masz multitronica, tak?

: 26 mar 2018, 16:47
autor: sebastiann2
8 biegów

[ Dodano: 2018-03-26, 16:47 ]
automat

: 26 mar 2018, 16:56
autor: mat1324
Czyli multitronic :p.

W takim razie do Twojego auta przeznaczona jest podstawa o numerze 03L 115 389 E » 03L 115 389 F. Drugi numer zastąpił poprzedni. Patrzyłem w necie i niestety nie ma tych podstaw, ponieważ montowane były one tylko w C7 z multitronikiem, a silnik 2.0 TDI wychodził przeważnie z manualem. W razie czego w ASO kosztuje ona ok. 1570 zł, ale jest to cały komplet wraz z chłodnicą, filtrem, pokrywą oraz uszczelkami.

Jak będziesz szukał, to wpisuj numery bez spacji, np. 03L115389E <okok>.

: 26 mar 2018, 17:11
autor: sebastiann2
można sprawdzić ten zawór w jakiś sposób przed zamówieniem nowego ?

: 26 mar 2018, 17:14
autor: mat1324
Nie mam pojęcia <uoee> .

: 27 mar 2018, 16:30
autor: sebastiann2
Zmieniłem olej na 10W60 shell. Przy szybkości 200 km/h i później bieg jałowy 0.3 po paru minutach ciśnienie wzrasta do 0.5 więc chyba tak zostawiam temat.

A na marginesie wziąłem dzisiaj A4 od kolegi z tym samym silnikiem i ciśnienie miał identyczne co moje przed zmianą oleju więc faktycznie jakaś usterka jest lub tak po prostu mają.

: 27 mar 2018, 16:45
autor: mat1324
Trochę za gęsty olej wziąłeś <uoee> . Mogłeś zalać 5W30, ale lepszego producenta, np. Motul, Liqui Moly, Millers itp. Ten 10W60 spełnia w ogóle normę DPFa?

: 27 mar 2018, 17:21
autor: Misiek_kb89
sebastiann2 pisze: A na marginesie wziąłem dzisiaj A4 od kolegi z tym samym silnikiem i ciśnienie miał identyczne co moje przed zmianą oleju więc faktycznie jakaś usterka jest lub tak po prostu mają.
i też ma komunikat o ciśnieniu czy jednak nie?

[ Dodano: 2018-03-27, 17:21 ]
sebastiann2 pisze: wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.
o jakim słupku mowa?