[CGLD 2.0 163 KM] 2.0 TDI CR Niskie ciśnienie oleju
: 26 mar 2018, 12:47
Witam Wszystkich i bardzo proszę o pomoc.
Mam Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TDI CR. Jeżdżę nim od roku, kupiłem go z przebiegiem 190 tys. teraz mam 210 tys jakieś 5 tys temu wymieniłem kpl. rozrząd, filtry, olej.
Problem zaczął się od 2 tygodni. Podczas jazdy w mieście i poza z normalnymi szybkościami nie przekraczając 140 km/h jest wszystko ok. Natomiast wjeżdżając na autostradę i jadąc z szybkością 200 km/h i potem zatrzymując samochód na przykład na światłach bieg jałowy, wyświetla się czerwona kontrolka silnika i komunikat niskie ciśnienie oleju zgaś silnik. Gdy zgaszę natychmiast auto i za parę sekund znów zapalę kontrolka już się nie pali i wszystko wraca do normy aż nie powtórzę szybszej jazdy.
Nie dało mi to spokoju i wkręciłem mechaniczny manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienia: silnik zimny: bieg jałowy - 1.4, 2000 obr. - 2.0. Silnik 90st.: bieg jałowy 0.4-0.5, 2000 obr. - 1.1. Manometr przykleiłem do szyby czołowej i na autostradę. Po przejechaniu paru kilometrów z szybkością 200 km/h temp. oleju 120st. bieg jałowy: ciśnienie - 0.00 - 0.1. Po odczekaniu dosłownie 2 min. ciśnienie na jałowym 0.3 - 0.4.
Po konsultacji z kilkoma firmami zajmującymi się tego typu silnikami wymieniłem przede wszystkim pompę olejową typ z dwoma zaworkami oraz profilaktycznie panewki na korbowodach. Panewki wyglądały jak nowe dlatego nie oglądałem nawet głównych. Po wymianie pompy i panewek dalej to samo. Na kompie była jeszcze duża korekcja dawki paliwa na jednym z cylindrów więc miałem nadzieję że wypadła dźwigienka na jednym z zaworów i może tam gubiło ciśnieni niestety po zdjęciu pokrywki wszystko w stanie idealnym. Zadzwoniłem do kolejnego znajomego i miał identyczny przypadek w A4 z tym samym silnikiem i również nie dał rady zdiagnozować i wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.
Bardzo proszę Was o pomoc gdzie i co jeszcze sprawdzić, wymienić.... ręce już opadają.
[ Dodano: 2018-03-26, 12:47 ]
Jakieś sugestie się nasuwają ?
Mam Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TDI CR. Jeżdżę nim od roku, kupiłem go z przebiegiem 190 tys. teraz mam 210 tys jakieś 5 tys temu wymieniłem kpl. rozrząd, filtry, olej.
Problem zaczął się od 2 tygodni. Podczas jazdy w mieście i poza z normalnymi szybkościami nie przekraczając 140 km/h jest wszystko ok. Natomiast wjeżdżając na autostradę i jadąc z szybkością 200 km/h i potem zatrzymując samochód na przykład na światłach bieg jałowy, wyświetla się czerwona kontrolka silnika i komunikat niskie ciśnienie oleju zgaś silnik. Gdy zgaszę natychmiast auto i za parę sekund znów zapalę kontrolka już się nie pali i wszystko wraca do normy aż nie powtórzę szybszej jazdy.
Nie dało mi to spokoju i wkręciłem mechaniczny manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju. Ciśnienia: silnik zimny: bieg jałowy - 1.4, 2000 obr. - 2.0. Silnik 90st.: bieg jałowy 0.4-0.5, 2000 obr. - 1.1. Manometr przykleiłem do szyby czołowej i na autostradę. Po przejechaniu paru kilometrów z szybkością 200 km/h temp. oleju 120st. bieg jałowy: ciśnienie - 0.00 - 0.1. Po odczekaniu dosłownie 2 min. ciśnienie na jałowym 0.3 - 0.4.
Po konsultacji z kilkoma firmami zajmującymi się tego typu silnikami wymieniłem przede wszystkim pompę olejową typ z dwoma zaworkami oraz profilaktycznie panewki na korbowodach. Panewki wyglądały jak nowe dlatego nie oglądałem nawet głównych. Po wymianie pompy i panewek dalej to samo. Na kompie była jeszcze duża korekcja dawki paliwa na jednym z cylindrów więc miałem nadzieję że wypadła dźwigienka na jednym z zaworów i może tam gubiło ciśnieni niestety po zdjęciu pokrywki wszystko w stanie idealnym. Zadzwoniłem do kolejnego znajomego i miał identyczny przypadek w A4 z tym samym silnikiem i również nie dał rady zdiagnozować i wymienił cały słupek co przyniosło oczekiwany efekt.
Bardzo proszę Was o pomoc gdzie i co jeszcze sprawdzić, wymienić.... ręce już opadają.
[ Dodano: 2018-03-26, 12:47 ]
Jakieś sugestie się nasuwają ?