Strona 1 z 1

[CDUC 3.0 245 KM] DPF - jak o niego dbać ?

: 17 lut 2018, 10:03
autor: fastkomp
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie dbania o filtr cząstek stałych DPF.
Proszę o poradę co będzie lepsze dla DPFa:
- czy podczas postoju na myjni lub przed sklepem w oczekiwaniu na kogoś lepiej odrazu zgasić auto czy czekać na zapalonym, dodam że start/stop mam wtedy wyłączony, która opcja szybciej wpłynie na zapychanie dpf to że stoje na zapalonym ? czy to że auto ciągle będzie się włączało i wyłączalo na start/stopie?
- zauważyłem że co raz częściej po zgaszeniu silnika pracuje wentylator czy to oznacza że wypalał się dpf? czy wyłączając silnik nie przerywam tego procesu ? ale jest on niezauważalny, nieodczuwalny.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, proszę o inne dodatkowe rady jak używać samochód żeby przedłużyć żywot dpf.a

: 17 lut 2018, 17:28
autor: damos
Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a

Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.

: 18 lut 2018, 10:45
autor: fastkomp
Bardzo dziękuje za podpowiedź

[ Dodano: 2018-02-18, 10:45 ]
Czyli dobrze robię ... jadąc około 12km z dzieckiem do przedszkola. Audi jeszcze dobrze nie rozgrzeję się, wtedy nie gaszę auta, czekam na żone i jedziemy dalej do pracy, kolejne 7km ?
damos pisze:Dla dbania o DPF:
- dbać o świece żarowe, żeby nie było kopcenia przy starcie (sadza)
- dbać o wtryski, żeby nie zalewały (wtedy jest sadza)
- dbać o turbinę (kiedy za mało pompuje - jest niedobór powietrza i... sadza)
- dbać o termostaty - kiedy silnik nie jest dogrzany - nie zacznie się wypalanie (w BMW minimalna temperatura wypalania to było 75 stopni)
- nie jeździć z pustym bakiem - wypalanie wymaga odpowiedniej ilości paliwa w baku - jak jest mało - nie rozpocznie się (w BMW minimum było 10litrów)
- nie jeździć z kodami błędów w komputerze sterującym silnikiem - to bardzo często powoduje, ze wypalanie nie rozpocznie się
- nie jeździć krótkich odcinków - wypalanie wymaga nagrzania silnika i przejechania jakiegoś dystansu bez zatrzymywania się
- nie jeździć powoli ani za szybko - np. w BMW wypalanie rozpoczynało się powyżej 60kph, zbyt szybka jazda powodowała studzenie DPF'a

Ogólnie:
DPF nie lubi niesprawnego auta, zimnego silnika, pustego baku i krótkich jazd
DPF'owi pomagają: dłuższe jazdy z prędkością ponad 60kph, z obrotami w okolicach 2000RPM, dogrzany silnik, brak błędów, sprawna turbina, i wtryski.

: 20 lut 2018, 22:01
autor: amisz
Źle robisz bo zanieczyszczasz srodowisko a za trzymanie samochodu na chodzie jest mandat :|

: 20 lut 2018, 23:12
autor: damos
amisz pisze:a za trzymanie samochodu na chodzie jest mandat
blah blah blah... jesli stoi poniżej minuty - to nie. Może co 59 sekund przejechać kilak cm ;P
A sumarycznie z tym truciem może mu wyjść mniejsze - bo ponowne odpalenie zimnej jednostki może wyemitować więcej szkodliwych substancji niż silnik czekający na idle.

: 21 lut 2018, 13:01
autor: amisz
To niech go (DPF) wywali i nie bedzie problemu .