Strona 1 z 1

[CGLC 2.0 TDI 177KM] Błąd P0651 i P0322

: 04 lut 2018, 11:32
autor: jaskol1
Witam wszystkich. w piątek jechałem sobie autkiem. Nagle lekko szarpnęło i przeszedł w stan awaryjny. Kontrolka świec zaczęła mrugać. dojechałem do domu, podpiąłem komputer i wyszły 2 błędy:
Friday,02,February,2018,18:39:57:33490
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.3.0 (x64)
Data version: 20140905


VIN: WAUZZZ4G7CN110704 License Plate: BN12FMO
Mileage: 166660 Repair Order:


Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CGL.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 LA HW: 03L 906 018 JL
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H24 9977
Software Coding: 12194012242401080000
Work Shop Code: WSC 56827 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LA 003011 (AU57)
VCID: 74E1AA8BDF39FDBE8F5-8021
1 Fault Found:

4087 - Engine Speed Sensor (G28)
P0322 00 [167] - No Signal
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 166577 km
Date: 2018.02.02
Time: 18:38:30


Readiness: 0 0 0 0 1

Friday,02,February,2018,18:37:10:33490
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.3.0 (x64)
Data version: 20140905


VIN: WAUZZZ4G7CN110704 License Plate: BN12FMO
Mileage: 166600 Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CGL.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 LA HW: 03L 906 018 JL
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H24 9977
Software Coding: 12194012242401080000
Work Shop Code: WSC 56827 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LA 003011 (AU57)
VCID: 74E1AA8BDF39FDBE8F5-8021
1 Fault Found:

4124 - Sensor Reference Voltage B
P0651 00 [032] - Open Circuit
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 166573 km
Date: 2018.02.02
Time: 18:25:34

Auto normalnie pali. Rano jak zimny to przejadę ok 10km zanim przejdzie w stan awaryjny i zaczyna mrugać kontrolka.
Według Vag to czujnik polożenia wału. Poszperałem na różnych forach ( nie koniecznie audi) i objawy wskazują na czujnik ale warto spytać.
Czy ktoś coś może takiego miał albo coś wie. W srodę umówiony jestem do audi na diagnostykę ale może uda się bez zbędnych wydatków.

: 19 lut 2019, 20:34
autor: dyziunio
Witam
Możesz napisać na czym się skończyła twoja usterka. Mam to samo auto, taki sam objaw i błąd P0651?

Z góry dzięki.

: 22 lut 2019, 18:42
autor: konradzd
Rozwiązał ktoś ten problem ? Mam to samo teraz :/

: 22 lut 2019, 22:46
autor: dyziunio
Tak. Pod maską silnika na podszybiu jest skrzyneczka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Po jej otworzeniu okazało się, że wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są pokryte zielonym nalotem. Wszytko umyłem wyczyściłem i problemy się skończyły. Ta puszka powinna być teoretycznie hermetyczna. Wody w niej nie było tylko wilgoć. Przejechałem autem 300 km i wszystko jest ok. A przez 3 dni wcześniej auto cały czas pracowało w trybie serwisowym.

: 25 lut 2019, 17:25
autor: jaskol1
Witam,
Pojechałem do serwisu audi. Wzięli na diagnostykę i wyszło im że egr. Ale nie zawór tylko elektronika była mokra.
Na moje szczęście wymienili mi za darmo w ramach rekompensaty za aferę spalinową.
Po uaktualnieniu oprogramowania w ramach akcji przywoławczej, miałem 2 lata gwarancji na wszystkie komponenty związane z układem wydechowym i dolotowym.
Pozdrawiam