Strona 1 z 2

Niedogrzany silnik 3.0Tdi 245 km CDUD a termostatu nie ma ??

: 22 sty 2018, 16:12
autor: Mastiv1990
Witam, Panowie mam problem, temperature na zegarach pokazuje 90st a jak podłączam komputer pokazuje 78st max i czasem spada, przy temperaturze około -2 auto garażowane.
Domyślałam się ze to może być termostat, błędów żadnych nie ma, dzwoniłem do ASO żeby zamówić termostat , i usłyszałem ze dla tego silnika nie przewidziano termostatu, czy oni pier.... głupoty czy to prawda ze ten silnik nie ma termostatu ?? :o
Pozdrawiam :)

: 22 sty 2018, 17:46
autor: repek92
Może wina leży w czujniku?

: 22 sty 2018, 18:02
autor: damos
Mastiv1990 pisze:czy oni pier.... głupoty czy to prawda ze ten silnik nie ma termostatu
To pierwsze. jeśli Audi ma jakiś silnik 3.0 TDI BEZ TERMOSTATU - będe w ogromnym szoku.
Tam są raczej dwa termostaty :)

: 22 sty 2018, 19:34
autor: MaTyS
059115201B
+ jeszcze jeden termostat w obudowie filtra oleju, wygląda jako integralna część obudowy
059115389P

: 25 sty 2018, 22:28
autor: Mastiv1990
Dzięki za informacje:) a powiedzcie mi jak to sprawdzić czy winny jest termostat( i który) czy może winnny jest czujnik ? Mam vcds mogę zrobić logi, wszystko zerknąć, pomożecie ? 😉

Obrazek

[ Dodano: 2018-01-25, 22:28 ]
Czy na tym forum, można liczyć na pomoc?

: 26 sty 2018, 08:05
autor: MaTyS
Mastiv1990
Spokojnie , na forum bmw to byś się dopiero gorączkował...
Jak znajdę dzisiaj chwilę to ci podeślę swoje temperatury.

: 26 sty 2018, 10:51
autor: damos
MaTyS pisze:Spokojnie , na forum bmw to byś się dopiero gorączkował...
Na forum BMW to akurat szybko odpowiadają :) Chyba, że nikt nie wie.
Na forum BMW dostałby OPR za pytanie o to samo w 2 wątkach :)
A tutaj dobrze byłoby rozszerzyć kolumnę z opisem - bo mamy dwie temperatury na wyjściu chłodnicy, jedna 2,6C druga 95C. To są chyba dwa różne wyjścia? Gdyby rozszerzyć kolumnę z kodem lokalizacji - również by pomogło.
Dla mnie bardzo dziwna jest ta temperatura 2,6C...

: 26 sty 2018, 14:02
autor: mat1324
Temperatura 2.6*C jest na wyjściu z chłodnicy, a te 95*C to przy chłodnicy EGR.

: 28 sty 2018, 13:39
autor: MaTyS
Obrazek

: 28 sty 2018, 13:43
autor: mat1324
Ogólnie nie rozumiem problemu autora <mysli> . Ma na zegarach 90*C, temperatura nie spada w czasie jazdy, a on ciągle szuka przyczyny <uoee> .

: 28 sty 2018, 13:46
autor: MaTyS
Myślałem, że szuka przyczyny dużego spalania, ale to nie ten temat ;)

: 28 sty 2018, 22:21
autor: Mastiv1990
mat1234
Jesteś moderatorem, domniemam doświadczony użytkownik forum, wiec dziwi mnie to czego nie rozumiesz ? Temperatura spada podczas jazdy z 78-na 72
Auto na zegarach pokazuje 90st a temperatura Cieczy to max 75-78 st wiec do 90&#8217; trochę brakuje, zauważyłem ze auto spała około litra więcej, być może to przez niskie temperatury, jest to moj pierwszy diesel, wiec nie mam porównania, ale wg mnie długo się rozgrzewa do temperatury maxymalnej.
Ciekaw byłem co U innych VCDS pokazuje

damos
wiem ze patrząc z góry, kreując się na znawcę motoryzacyjnego może ciężko jest uwierzyć ale wpadłem na to, niestety nie da się poszerzyć tej kolumny ani okna

matys
Dzięki za screena, auto na zegarach pokazywało 90? Możesz zerknąć podczas jazdy czy temperatura która pokazałeś na screenie(73&#8221;) jest stała czy podczas jazdy wzrasta lub maleje?

Dzięki :) <rotfl> <rotfl>

: 29 sty 2018, 01:00
autor: damos
Mastiv1990 pisze:Czy na tym forum, można liczyć na pomoc?

mat1234 Jesteś moderatorem, domniemam doświadczony użytkownik forum, wiec dziwi mnie to czego nie rozumiesz ?
damos wiem ze patrząc z góry, kreując się na znawcę motoryzacyjnego
Wow...
Obrazek
6 postów na krzyż a już opieprz modom daje (chyba najbardziej uczynnemu człowiekowi na Forum [mat1324], któremu prawie 300 razy inni dziękowali za pomoc) i ocenia Forum jako bezużyteczne :) Nie wiem, czy rzucanie się z pięściami do każdego, kto pochyli sie nad jego problemem, ale nie poda rozwiązania jest najlepszym pomysłem na szukanie pomocy?
Mastiv1990 pisze:niestety nie da się poszerzyć tej kolumny ani okna
Może tak, może nie. Teraz nie sprawdzę, dlaczego, ale u mnie szerokość kolumn była różna - nie pamiętam, czy sam zmieniałem, czy było to z automatu.
Obrazek

Osobiście nie wierzę w temperaturę 2,6C na wyjściu z chłodnicy, kiedy temperatura powietrza zasysanego to 10C. Można by przyjrzeć się poszczególnym punktom pomiaru i zobaczyć, co faktycznie jest mierzone i gdzie jest jaka wartość. To może sugerować nieszczelny termostat. Ale skoro nie wolno dowiedzieć się, co faktycznie zostało zmierzone, to pozostaje szklana kula i wróżka Karyna...

: 29 sty 2018, 02:31
autor: mat1324
Mastiv1990 pisze:mat1234
Jesteś moderatorem, domniemam doświadczony użytkownik forum, wiec dziwi mnie to czego nie rozumiesz ?
To, że jestem moderatorem nie ma nic do tego :). Ogólnie, gdyby nie moja pomoc na forum, to wiele osób czekałoby dniami/tygodniami na odpowiedzi <uoee> .

Jeśli chcesz sprawdzić, który to czujnik temperatury, to odepnij wtyczkę od tego przy EGR. Któryś odczyt zniknie i zobaczymy co się stanie na zegarach.

: 29 sty 2018, 11:07
autor: kiler22
jak tak możecie - człowiek dopiero co się zarejestrował , zapytał a tu nie ma od razu 100 odpowiedzi z gotowym rozwiązaniem ?? Fakt całkiem bezużyteczne forum i nikt tu nie pomaga <anio?ek> <peace>