może i głupie pytanie ale ma ktoś info o tym jakie paliwo zaleca ałdi do 3.0 BiTdi?
: 11 sty 2018, 22:36
autor: mat1324
Zwykły ON .
: 11 sty 2018, 22:39
autor: adrian1000
aha, no to przestaje lać verve bo pewnie jest to przerost formy nad trescią :D
: 11 sty 2018, 22:45
autor: mat1324
Powiem Ci tak... nie warto . Auto może i będzie miało lepszą chęć do przyspieszania i reakcję na gaz, ale czy warte jest to kilkunastu groszy od każdego litra . Nie sądzę . Po drugie zmień stację, ponieważ są lepsze niż or*en . Wiem co piszę, ponieważ zajmuję się paliwami na co dzień i obracam dziennie takimi ilościami, że nie dałbyś rady tego wyjechać przez kilka lat .
: 11 sty 2018, 22:58
autor: adrian1000
ha...zmień stacje, pod nosem mam tylko BP w pobierowie a to takie dziadostwo, że strach lać.
Chyba najmniejsze spalanie odnotowałem na paliwie z Auchan Szczecin a najwyższe własnie z BP w Pobierowie... było to jeszcze w mondeo tddi
Jak siedzisz w temacie paliwowym to pewnie wiesz więcej niż zwykly użytkownik...jakie stacje polecasz? No i jakich nie :D
: 11 sty 2018, 23:07
autor: mat1324
Ogólnie wszystkie mają takie same bazy paliwowe lub bardzo podobne, ale różnią się tylko dodatkami (w uproszczeniu). Można polecić BP, Lotos, Circle K (dawny Statoil), Orlen, Shell itd. Widocznie BP w Twojej okolicy jest stacją franczyzową, a na takiej są inne zasady co do źródła towaru. Na Auchan jest normalne paliwo jak na innych stacjach, ale spełnia tylko normy i nic więcej. Cena, która jest na słupie zależy od czegoś innego. Na pewno trzeba omijać stacje no-name. Chociaż z pewnych względów (główna przyczyna to 500 plus), na takich stacjach jest już mniej podejrzane paliwo.
: 11 sty 2018, 23:11
autor: adrian1000
Zgadza się, BP w Pobierowie jak i Orlen w Rewalu jest stacją franczyzową... "najczystsza" stacja koło mnie to Orlen 20km dalej
Czyli franczyzowe leją co chcą?
: 11 sty 2018, 23:20
autor: mat1324
Tak nie do końca . Muszą kupić przykładowo od Orlenu X cystern (ok. 30 m3 paliwa) miesięcznie, ale mogą mieć też inne źródło, które jest pewne co do jakości. Jak pisałem teraz już się trochę pozmieniało w tych sprawach przez obecną władzę oraz program 500+ . Nie wiem czy wiesz, ale każdy transport paliw (i nie tylko) musi być zgłoszony, rozpoczęty w momencie transportu oraz zakończony przez odbiorcę. Każde przemieszczenie z punktu A do B można śledzić i sprawdzić. Jeśli coś się nie zgadza (ilość, rodzaj towaru, nadawca, odbiorca, pojazd itd.), to nadawca, przewoźnik lub odbiorca mogą dostać takie kary, o których nie masz pojęcia. Powiedzmy, że jak ktoś zarabia minimalną, to w ciągu roku tyle nie zarobi. Wioząc towar do kilku klientów mógłbyś pracować za darmo przez kilka lat .
Jeśli chodzi o paliwa premium, to w przypadku diesla mają mniej siarki, więcej uszlachetniaczy (dodatki czyszczące, smarujące itp.), a zimą niższą temperaturę zablokowania zimnego filtru, więc w nieco niższej (kilka stopni) temperaturze wytrąca się parafina. Mocy od tego nie przybędzie .
: 12 sty 2018, 07:08
autor: pan42
mat1324 pisze:Mocy od tego nie przybędzie .
A nie ubędzie? Około 2 lat temu zatankowałem córce małe autko z tdi Vervą na Orlenie o czym Ona nie wiedziała. Na drugi dzień zadała mi pytanie gdzie ja tankowałem bo autko jest bardzo zamulone. Sam miałem też wrażenie, że verva przymula moją poprzednią C6 i przestałem tego paliwa używać. Odczucie córki uważam za obiektywne, bo nie wiedziała co tankowałem
: 12 sty 2018, 10:44
autor: mat1324
Ale zatankowałeś diesla czy benzynę 98? W starszych i mniejszych autach efekt może być odwrotny.
: 12 sty 2018, 13:33
autor: pan42
Napisałem małe autko z tdi W C6 też miałem wrażenie, że muli, ale na trasie miał trochę niższe spalanie
: 12 sty 2018, 14:38
autor: mat1324
Nie doczytałem .
: 12 sty 2018, 18:40
autor: Yaro1
Co myślicie o tym?
: 12 sty 2018, 19:29
autor: mat1324
Od 16 listopada na stacjach muszą być paliwa zimowe (wcześniej są przejściowe do -10*C), które muszą wytrzymać -20*C, a on zrobił test tydzień później. Nie wiem czy wiecie, ale w dołku (tzw. zbiornik w ziemi) zawsze zostaje paliwo, ponieważ nie można wyciągnąć wszystkiego, ponieważ zapowietrzy się układ pompy. Widać, że test jest robiony pod Circle K i nie zdziwiłbym się jakby podali mu konkretną stację, do której rano przyjechała dostawa zimowego paliwa. Po drugie wzięli paliwa premium, które nie wszystkie są aż takie premium. Poniżej są badania z wczorajszego transportu. Jak widać paliwo powinno wytrzymać -27*C. Sam nawet stwierdził, że wszystkie próbki dały radę do -20*C, więc norma została spełniona. Jeśli jest napisane, że paliwo jest premium i wytrzymuje nawet -32*C, to ok, ale jest to zawsze 'do', a to już zmienia postać rzeczy . Nie zawsze też do paliw premium są osobne dołki, ale to już inna kwestia .
: 12 sty 2018, 21:29
autor: kiler22
w temacie tych wszystkich super paliw v-power itp http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/
test dotyczył motocykli ale zasada jest taka sama
ten test dla mnie jest jak najbardziej wiarygodny ponieważ byłem przy nim na hamowni , sam w nim uczestniczyłem (w sumie to mój motocykl ) i został przeprowadzony specjalnie na kilku grupach silników tzn gaźnikowym , wtryskowym starszej generacji i bardzo nowoczesnym naszpikowanym elektroniką