Strona 1 z 1

3.0 biTdi sposób montażu wtryskiwacza

: 16 paź 2017, 16:02
autor: adrian1000
Witam

Pacjent z mojego profilu 3.0 bi turbo 13'
dzisiaj przy wymianie oleju - odsysanie, wyszło że w oleju był nagar.

Pytanie: czy wtrysk jest zamontowany 'na mokro" tzn jeśli uszczelnienie juz puszcza to czy nagar może się przedostać do oleju?

: 16 paź 2017, 16:30
autor: damos
nie.
Prędzej masz w oleju nagar wyprodukowany na panewkach turbosprężarek, które będąc bardzo rozgrzane zostały pozbawione chłodzenia olejem w wyniku wyłączenia silnika (i pompy olejowej razem z nim). Wtedy olej na panewkach nie jest przepychany i ten sam kawałek oleju grzeje się co raz bardziej i bardziej. Aż w końcu się pali. Później, po ponownym uruchomieniu nowo tłoczony olej przepycha ten nagar (albo i nie) i tak w kółko.

: 16 paź 2017, 16:35
autor: mat1324
Przy uszkodzonym uszczelnieniu nic powinno dostawać się z i do komory spalania. Na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że to nagar <mysli>. Teoretycznie powinien on się rozpuścić w oleju. Na początek zmień olej na jakiś porządny, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś i wymieniaj olej normalnie przez korek w misce, a nie przez odsysanie. W ten sposób na dnie miski zbiera się coraz więcej osadów, które cały czas krążą z olejem.

: 16 paź 2017, 18:34
autor: adrian1000
dzięki chłopak za info

mat, była to moja pierwsza zmiana, miesiąc temu zakupiłem auto. Wniosek, że to nagar stad iz wyglądało to jak 'spieki olejowe'. Gdyby wtrysk był w oleju to puszczenie podkładki mosiężnej skutkowały by czymś takim...dlatego zapytałem jak ten wtrysk jest osadzony - jeśli na sucho a nie pod pokrywą zaworową to ok.

być może jest tak jak damos napisał...nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel użytkował to auto i czy korzystał ze start stop <mysli>

: 17 paź 2017, 11:31
autor: damos
Twórca pisze:nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel użytkował to auto
I kiedy ostatni raz zmieniał olej.
Lepiej wymienić tradycyjnie a może i wymyć miskę olejową? Nie wiadomo, jaki osad tam się zebrał :(

: 18 paź 2017, 00:16
autor: adrian1000
auto niby serwisowane, z reguły olej zmieniany co ok 15k a teraz po 30k.
Zalałem castrola, po 10k zmienie go, to się zobaczy.

Ponoć w mazdach od takiego nagaru smoki się zapychaly co prowadziło do zatarcia...dlatego się zaniepokoiłem