Koledzy temat moze banalny ale mam problem ze zdieciem kapturka ze swiecy zarowej , moze ktos juz to zdejmowal i podpowie mi jak to zrobic probowalem juz nawet kombinrkami z calej sily i nic siedzi bardzo mocno moze trzeba cos wcisnac sam juz nie wiem
: 20 mar 2018, 22:01
autor: Misiek_kb89
Jak tam Kolego poradziłeś sobie? Co było przyczyną wymiany świec ?
: 20 mar 2018, 22:22
autor: mat1324
Według serwisówki do ściągania tych fajek są takie szczypce, którymi chwyta się za jej kołnierz.
: 23 mar 2018, 07:02
autor: wojtass
Jeszcze nic nie sciagalem balem sie zeby nie urwac ,przyczyny wymiany swiec zadnej nie ma chcialem poprostu wiedziec jak to sie zdejmuje i ewentualnie sprawdzic czy wszystkie sa sprawne
: 24 sie 2019, 00:24
autor: kicek
Kolego niesprawna świeca wywali Ci CHECK ENGINE. Bynajmniej u mnie wyskoczył i VCDS wskazuje na uszkodzoną trzecią świece. Sam mam strach wymienić. Może ktoś ma patent na w miarę bezpieczne wykręcenie świecy?
: 27 sie 2019, 17:31
autor: Martin80
mat1324 pisze:Według serwisówki do ściągania tych fajek są takie szczypce, którymi chwyta się za jej kołnierz.
Gdzie takie szczypce można kupic ? Wg serwisu w przypadku kiedy jest uszkodzona jedna swieca wymieniają wszystkie ? Jakiej firmy są oryginały i jakie mają symbole.
Ktoś już wymieniał we własnym zakresie ? Prosta sprawa czy lepiej się nie bawić i jechać do serwisu.
: 27 sie 2019, 18:37
autor: mat1324
Można je kupić, ale są dość drogie, ok. 25$. Dobierz coś podobnego, aby ściągnąć fajki.
W serwisie wymieniają wszystkie 4, ponieważ trzecia jest inna, bo posiada czujnik ciśnienia. Na pierwszy montaż montowano BERU / BOSCH / NGK i dlatego serwis chce, aby wszystkie były jednego producenta.
[ Dodano: 2019-08-27, 18:29 ]
Wymiana jest prosta, a w serwisie są bardzo drogie te świece, bo ok. 1000 zł za cztery sztuki.
Gdzie takie szczypce można kupic ? Wg serwisu w przypadku kiedy jest uszkodzona jedna swieca wymieniają wszystkie ? Jakiej firmy są oryginały i jakie mają symbole.
Ktoś już wymieniał we własnym zakresie ? Prosta sprawa czy lepiej się nie bawić i jechać do serwisu.
Ja u siebie wymieniałem tylko że w innym silniku, chociaż fajki są podobne jak nie takie same.
Dzień wcześniej prysnąłem z góry świece WD40.
Do ściągnięcia fajki użyłem opasek zaciskowych, trytek, trytytek czy tak jakoś mówią na nie. Lekko zaciskałem w tym wcięciu u góry fajki i ciągnąc za wolny koniec schodziły bez problemu. Oryginalnie miałem BERU i na takie zmieniłem ale tylko te które były uszkodzone, w sumie to kupiłem komplet, reszta jeździ w bagażniku.
Tutaj dodatkowe pytanie przy okazji do kolegi mat1324 czy takie opaski zaciskowe audi stosowało do przyczepiania elementów np. linki, przewody? Kilka takich opasek zauważyłem w okolicy mojego silnika i zastanawiam się czy to oryginał. Dodatkowe pytanie to na łączeniu silnika ze skrzynią przy ostatniej wymianie oleju zauważyłem że jest trochę czarnego silikonu i też zastanawiam się czy to może być oryginalny silikon czy ktoś już coś robił w moim silniku?
[ Dodano: 2019-08-27, 20:07 ]
Martin80 pisze:Dziękuje / no to znowu mnie czeka mały wydatek
rozumiem , że ten komunikat świadczy, że padła swieca
W fabryce używają opasek do spinania wiązek i jest to . U siebie też mam kilka fabrycznych opasek. Silikon też jest dopuszczalny, bo coraz częściej jest on używany zamiast uszczelek.
: 27 sie 2019, 21:00
autor: pelonek1
mat1324 pisze:W fabryce używają opasek do spinania wiązek i jest to . U siebie też mam kilka fabrycznych opasek. Silikon też jest dopuszczalny, bo coraz częściej jest on używany zamiast uszczelek.
Dzięki za odpowiedź, no i powiem szczerze to takiej odpowiedzi oczekiwałem , inaczej nie dałoby mi to spokoju
: 03 sty 2020, 22:18
autor: wojtass
Czyli aby zdiac fajke trzeba mocno za nia ciagnac do gory za plastikowa czesc, nie ma tam nic ukrytego do nacisniecia czy cos ? Pytam bo u siebie ciagnolem kabinerkami i nie dam rady sciagnac
: 09 mar 2020, 01:28
autor: Faceebook A6Klub PL
Witam, Panowie a ma ktoś oznaczenie albo wie numerację świec w 2.0 silnik CNHA ? Która 1 świeca żarowa jest?
: 09 mar 2020, 09:54
autor: mat1324
Od strony rozrządu jest pierwsza, więc stojąc przed autem: