Strona 1 z 2

A6C7 2.0 tdi177KM_ uszkodzone koła zębate napedu pompy oleju

: 05 wrz 2017, 10:47
autor: mirefire
Witam...
Dwa Miesiące temu wymieniłem rozrząd na oryginalny przy 185k km, dodatkowo mechanik miał wymienić imbus /zabierak >napęd pompy oleju.
Po złożeniu wszystkiego, było słychać minimalnie lekki świst> ale powiedziano mi iż paski się ułożą i będzie ok. Po zrobieniu około 5 k/km (wakacje w Bułgarii) hałas się zwiększył i to znacznie. Po zdjęciu miski olejowej okazał się dramat <stres> <wnerw>
Obrazek
Po dociekaniu co mogło być przyczyna takiego stanu rzeczy dowiedziałem się iż do zmiany imbusa wyjęli cały zestaw wałków i odkręcili zębatki>ich niedouczenie i błąd <milczek>
Moje pytanie > co mogli źle poskładać że aż zębatki się powyszczerbiały, (można nimi jakoś regulować żeby powstała taka siła) jest jakaś procedura, wskazówki na składanie tych wałków?
Co dalej?
Wymienić same zębatki?> koszta?, czy można wyrzucić cały zestaw i zrobić jak w BLB 2.0 ( bo to już przerabiałem) tdi?
Może ktoś ma dostęp do ELSY lub ETki Proszę pilnie o pomoc.
Obrazek

: 05 wrz 2017, 22:04
autor: VAGPatrick
Kiedy miałeś ten świst? Jak przyspieszałeś czy w jakimś innym momencie?

: 05 wrz 2017, 22:08
autor: mirefire
najbardziej w zakresach jak przyspieszałem obrotami(nawet na postoju) 1200 do 1800 i jak schodził z obrotów to tak samo.
Przekopałem całego neta i nie mogę znaleźć procedury zakładania zębatek i ustawiania wałków> bo w tym kierunku chyba się będę skłaniał, koszt zębatek w ASO to 800zł.

: 06 wrz 2017, 08:57
autor: yarowsc
najrozsądniejszym rozwiązaniem jest przeróbka na stary typ

: 06 wrz 2017, 09:04
autor: mirefire
Tylko nie wiem czy będzie wszystko pasowało tak jak w starszych modelach

: 06 wrz 2017, 10:51
autor: yarowsc
no tu będzie trochę więcej roboty, w niektórych motorach brakuje otworów do mocowania pompy oleju /trza wiercić i gwintować/, smok też trza podpasować na wysokość

: 06 wrz 2017, 11:04
autor: mirefire
Przed chwilą sprawdzone u mnie właśnie nie ma otworu na napinacz Przeraża mnie ta cała akcja wiercenie chyba zamówię z koła zębate z serwisu i przywrócę do stanu początkowego przywrócę do stanu początkowego proszę o jakiekolwiek informacje lub schemat na temat regulacji kół zębatych aby historia się nie powtórzyła

: 06 wrz 2017, 11:33
autor: mat1324
Poszukam w ELSIE :).

: 06 wrz 2017, 11:36
autor: mirefire
O super dzięki za zainteresowanie Czekam z niecierpliwością

: 06 wrz 2017, 12:32
autor: mat1324
Na ten moment znalazłem takie instrukcje << link >>. W razie czego mogę podesłać numery części wraz z cenami w ASO :).

: 06 wrz 2017, 15:39
autor: mirefire
Proszę o numery części wraz z cenami dla porównania Mechanik już zamawia

: 06 wrz 2017, 17:02
autor: mat1324
Numeracja odnosi się do tej ze schematu poniżej:
5) 03L 198 488 - koło pośrednie z piastą (ok. 490 zł),
6) N 911 541 01 - śruba (ok. 7 zł),
12) 03G 103 305 C - koło napędowe (ok. 175 zł),
13) N 911 213 01 (x4) - śruba (ok. 4 zł za sztukę).

Jak się poprosi, to można w ASO dostać 10% rabatu na części :). Tak dla informacji, zabierak/imbus (03G 115 281 E) kosztuje niecałe 25 zł. Numery są dla silnika CGLC z roku modelowego 2012 (10 pozycja w numerze VIN to C).

Obrazek

[ Dodano: 2017-09-06, 17:02 ]
Mam nadzieję, że instrukcje chociaż trochę pomogą :).

: 08 wrz 2017, 09:15
autor: mirefire
Dzisiaj będziemy montować....
Jednej rzeczy się nie mogę doszukać ...
z jaką siłą dokręcać śrubę koła pośredniego i koła napędu wałków wyrównoważających.
a koło zębate na wale przed włożeniem może być podgrzane palnikiem?

: 08 wrz 2017, 10:40
autor: mat1324
Przecież wszystkie informacje o sile dokręcania są w intrukcjach, a dokładnie w pliku 'Zestawienie montażowe - miska olejowa / pompa oleju" :). Koło ma być podgrzane na płycie grzejnej, ponieważ jest ono montowane na wcisk, a po rozgrzaniu się rozszerza, aby po zamontowaniu zacisnąć. Instrukcja wymiany tego koła zębatego << link >>.

: 12 wrz 2017, 11:22
autor: mirefire
A faktycznie nie zauważyłem.
Skupiłem się na ustawianiu zębatek.
Dzisiaj mają go odpalać. . <stres> zobaczymy...
Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam.