Strona 1 z 1

[A6 C7 2.0TDI] Niskie ciśnienie oleju. Wyłącz silnik.

: 26 sie 2017, 01:50
autor: pephone
Witam!
Audi A6 C7 2012rok, 2.0TDI 177KM
kod silnika: CGLC
przebieg: 330.000km

Po zakupie samochodu był niski poziom oleju prawie MIN. ale mieścił się w zakresie. Po szybkiej jeździe 180-200km/h i po zatrzymaniu samochodu (silnik włączony) wyskakiwał błąd "Niskie ciśnienie oleju. Wyłącz silnik". Komunikat wyskakiwał mi kilkukrotnie, zawsze po szybkiej jeździe- komunikat pojawiał się dosłownie na chwilkę i znikał samoczynnie.

Po kilku dniach wyskoczył komunikat, aby dolać 1l oleju. Dolałem litrę Mobile 1 niestety, ale komunikat o niskim ciśnieniu co jakiś czas znowu się pojawiał. Zawsze wyskakiwał gdy samochód zatrzymywał się po "pałowaniu" (nigdy podczas jazdy).

Zrobiłem wymianę filtrów paliwa, oleju, powietrza, oraz oleju (Motul 5W40 504.00/507.00), oraz wymieniłem imbusa (zabierak pompy oleju). Stary imbus był 100mm i o dziwo był w bardzo dobrym stanie- nie wytarty.

Komunikat przestał wyskakiwać, więc cieszyłem się samochodem i jeździłem dalej. Jeżdżę dosyć dynamicznie- zdarza mi się wykręcać silnik do 5tys. obrotów, jeżdżę po 180-200km/h. Po przejechaniu 6500km wyskoczył komunikat, aby dolać 1l oleju. Dolałem 1l Motula i postanowiłem zmienić styl jazdy ;) ustawiłem sobie w MMI tryb "efficiency" zrobiłem około 1500km poziom oleju ani drgnął (obroty nie wskakują powyżej 2tys obrotów). Więc wróciłem do trybu "auto" i do swojego stylu jazdy. Zrobiłem od dolewki oleju około 4000km (mieszany tryb efficincy/auto), poziom oleju spadł poniżej 1/2 miarki MIN-MAX. Niestety, ale znowu pojawił się komunikat "Niskie ciśnienie oleju. Wyłącz silnik" no i pojawił się znowu po zatrzymaniu samochodu po dynamicznej jeździe. Pojawił się na chwilę i zniknął po kilku sekundach.

Nie chciałbym wymieniać kolejnych elementów po omacku. Jakieś pomysły??

Poniżej błąd z VCDSa:

Address 01: Engine (J623-CGLC) Labels: 03L-906-018-CGL.clb
Part No SW: 03L 906 018 LB HW: 03L 906 018 JL
Component: R4 2.0l TDI H24 9978
Revision: 45H24---
Coding: 12034012232401080000
Shop #: WSC 64677 001 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LB 003012
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018LB.rod
VCID: 75E062D7D4AD2AE9CA-8020

1 Fault Found:
5582 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure
P164D 00 [038] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Mileage: 331179 km
Date: 2017.08.16
Time: 09:25:51

Engine speed: 857.00 /min
Normed load value: 47.5 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 100 °C
Intake air temperature: 37 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.320 V
Unlearning counter according OBD: 40
Fuel consumption: 1.41 l/h
Engine oil temperature: 104.6 °C
Oil warning threshold: 44.320 mm
Status of oil pressure switches-Bit 0: 1
Oil fill level: 54.576 mm
Outside air temperature: 19.5 °C
Fuel temperature: 51.1 °C

Readiness: 0 0 0 0 0

: 28 sie 2017, 21:40
autor: kuebk
Jesli z napedem pompy oleju wszystko gra jak nalezy to wymienilbym czujnik cisnienia oleju.

: 28 sie 2017, 21:56
autor: mat1324
Do wymiany czujnik ciśnienia oleju i zwolnij trochę, ponieważ 2.0 TDI, to nie 3.0 TDI i w takim tempie, to na liczniku nie zobaczysz 400 tysięcy km <zalamka> .

: 28 sie 2017, 22:36
autor: pephone
przy najbliższej okazji wymienię u mechanika i dam znać.

: 28 sie 2017, 22:55
autor: damos
mat1324 pisze: i zwolnij trochę
Zwolnij?

Kod: Zaznacz cały

Vehicle speed&#58; 0 km/h 
a ty mu każesz zwolnić? <figielek>

: 21 sty 2018, 21:31
autor: Tomek222
pephone[/b
Wita. Mam pytanie czy wymieniales może ten czujnik ciśnienia oleju..? Jak tak czy objawy zniknęły. Mam podobny problem. Pozdrawiam

: 22 sty 2018, 23:28
autor: pephone
Tomek222,
cześć nie zmieniłem czujnika bo komunikat pojawia mi się naprawdę sporadycznie, więc olałem temat.

teraz jestem świeżo po wymianie hydro popychaczy bo mi głośno chodził samochód, wręcz się tłukła górna część silnika (tu tu tu tu tu tu tu tu - taki metaliczny odgłos).
Wymienione:
rolki / napinacze z przodu - było je słychać
uszczelka wcum/pompy
rozrząd INA
pompa wody
uszczelki/podkładki pod wtryski
popychacze INA
olej
filtr oleju

części: 1330zł
robota: 500zł

silnik chodzi jak nowy, naprawdę go nie słychać.

: 23 sty 2018, 05:22
autor: pan42
Gdzie tak tanio to zrobiłeś <mysli>

: 23 sty 2018, 11:18
autor: pephone
u znajomego mechanika - Krzysztof Woś (miejscowość Emilicin przy drodze 747)
już jakiś czas serwisuje u niego auta, młody i ambitny chłopak- zakolegowaliśmy się więc chyba stąd ta cena ;) biorąc ogrom pracy można uznać, że to była "promocja"

uszkodził przy demontażu pokrywę zaworów (jest plastikowa), wziąłem to na siebie - używka koszt 85zł z wysyłką ;) wychodzę z założenia ze nie myli się ktoś kto nic nie robi :p

: 23 sty 2018, 14:54
autor: pan42
<okok> Jednak na pewno promocja