Strona 1 z 1

Łańcuch rozrządu A6 c7 3.0 Bitdi 320KM

: 04 lip 2017, 22:51
autor: cypek41
Witam
Koledzy mam do was pytanie. Czy zauważył ktoś może u siebie w silniku 3.0 tdi charakterystyczny problem poprzednich generacji a mianowicie głośna pracę łańcucha rozrządu przy rozruchu na ciepłym silniku?
Myślałem że w tej generacji już mnie to nie spotka i w jednej wersji 313KM cisza a w młodszym aucie z przebiegiem niespełna 90tys km takie akcje :| auto ma przedłużona gwarancję do przebiegu 100tys więc zobaczę co ASO mi powie na ten problem.

: 05 lip 2017, 19:59
autor: caleczka9
Witam w mojej też słychać Ale dosłownie przez sekundę Ale tylko rano na zimnym.

: 21 lip 2017, 00:17
autor: DariuszKR
Dziwne ze w ostatnich wypustach 3.0tdi c7 239km poprawili napinacze i łańcuchy to teraz widze od nowa problem , każda 3.0tdi i 3.0tfsi przed lift lata lancuch na zimnym u jednego 1sekunde u drugiego 2 a u 3 kilka sekund nawet slyszalem

: 21 lip 2017, 08:46
autor: amisz
Cypek - co zdiagnozowali w ASO?

: 21 lip 2017, 21:24
autor: cypek41
Na pierwszej wizycie zrobiono aktualizacje softu w silniku i skrzyni bo nie podobała mi się też praca skrzyni biegów. Nie wiem co ASO chciało poprawić aktualizacja oprogramowania w silniku ale nie wnikam :D
Niestety po powrocie do domu zostawiłem auto aby trochę ostygło, pierwsza próba cisza ale po następnych 15 minutach stania bardzo ładnie i głośno usłyszałem walący łańcuch. Auto teraz jest w serwisie - niestety u nich brak objawów jak do tej pory i auto zostało na dłuższą diagnostykę.
Wspominałem, że łańcucha nie słychać za każdym razem. Czasami terkocze bardzo głośno a czasami delikatnie - ktoś kto przerabiał rozrząd w 3.0 TDI czy 4.0 TDI wie co to za dźwięki spod maski.
Mam drugą A6 c7 wersję 313KM nalotu już 230tys i tam rozrządu w ogóle nie słychać :|

: 21 lip 2017, 22:09
autor: amisz
Jaka masz skrzynie w tym swoim A6 co robili ci nowy soft??

: 28 lip 2017, 12:51
autor: cypek41
8 biegowy tiptronic. Auto przy redukcjach czasami szarpało, nie wiedziało czy ma już redukować czy ciągnąc od niskich obrotów na danym biegu no i na podjeździe staczało się dobre 30-45cm gdzie w innych automatach trzyma bieg. Po aktualizacji szarpania jakby ustały ale zauważyłem że biegi redukowane są przy 1 tys obrotów albo nawet przy 900 obr gdzie w innych przy 1.100 jest już redukcja i auto dalej się stacza :|

[ Dodano: 2017-07-28, 12:51 ]
ASO po 4 dniach stwierdziło, że wszytko jest w porządku. Odebrałem auto, następnego dnia nagrałem im ,,terkotanie" przy odpalaniu. Niestety po przesłaniu dalej twierdzą, że ten typ tak ma. Jest to normalne odpalanie i nic niepokojącego nie słyszą :]

: 02 sie 2017, 17:48
autor: Pitero24180
Witam wszystkich,
podlacze sie do tematu ponieważ zwiazany jest z rozrzadem w moim c7 3.0 bitdi.
Jest to rocznik 2012 przebieg 60tys mil czyli 1000tys km, jestem posiadaczem od 10mscy.
Od ponad miesiaca zauwazylem ze na zimnym silniku jakis dziwny dzwiek ktorego wczesniej nie bylo.
Najbardziej slyszalny jest w momencie kiedy jest zupelnie zimny i kilka sekund po rozruchu. Przy dodawaniu gazu lub podczas ruszania kiedy wystepuje obciazenie.
Pierwsza diagnoza jaka dzisiaj postawil moj znajomy mechanik jest to rolka napinacza lancucha rozrządu, a co za tym idzie duzy koszt naprawy poniewaz trzeba wyciagac caly silnik razem ze skrzynia (tak mi to opisal). Czy ktos z was koledzy moze cos poradzic lub polecic jakis warsztat lub zaufaną osobę ?
Mieszkam w londynie a tutaj ciezko ogarnac dobrych specjalistow ktorzy wymienia to co potrzeba :|
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam. :)

: 01 wrz 2017, 09:08
autor: marmsn
Pitero24180 pisze:Witam wszystkich,
podlacze sie do tematu ponieważ zwiazany jest z rozrzadem w moim c7 3.0 bitdi.
Jest to rocznik 2012 przebieg 60tys mil czyli 1000tys km, jestem posiadaczem od 10mscy.
Od ponad miesiaca zauwazylem ze na zimnym silniku jakis dziwny dzwiek ktorego wczesniej nie bylo.
Najbardziej slyszalny jest w momencie kiedy jest zupelnie zimny i kilka sekund po rozruchu. Przy dodawaniu gazu lub podczas ruszania kiedy wystepuje obciazenie.
Pierwsza diagnoza jaka dzisiaj postawil moj znajomy mechanik jest to rolka napinacza lancucha rozrządu, a co za tym idzie duzy koszt naprawy poniewaz trzeba wyciagac caly silnik razem ze skrzynia (tak mi to opisal). Czy ktos z was koledzy moze cos poradzic lub polecic jakis warsztat lub zaufaną osobę ?
Mieszkam w londynie a tutaj ciezko ogarnac dobrych specjalistow ktorzy wymienia to co potrzeba :|
Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam. :)

Witam

Jesli szukasz kogos w UK-londyn to chyba tylko Krzysiek i Peter z VW-audi http://www.audivwsc.co.uk/our-team


Co do wyciagania silnika to nie wiem jak Krzysiek to robi ale z przyjemnoscia obale mit wyciagania silnika ...gdyz jest to nie potrzebne . Zaledwie kilka dni temu mi zerwal sie lancuch z mojej a6 tylko ze w PL i Bylem w warsztacie na poludniu polski gdzie sam widzialem ze robili kilka takich rozrzadow w tygodniu zaczynajac od a6 c6 przed liftem i FL i C7..... Kazda z nich miala silnik na swoim miejscu i z tego co widzialem to zrzucali tylko skrzynie. Moze mieli roszke mniej miejsca do pracy nizeli w porownaniu gdy silnik jest na zewnatrz ale za to sami powiedzieli ze kazdy zyskuje gdy silnik jest nie wyciagany.... w przeciwnym razie czasowo i kosztowo jest o wiele wiecej....


ale jak powiedzialem nie wiem jak to Krzysiek robi...dzwon i pytaj..

: 15 lis 2017, 16:16
autor: idymy
Jeśli konstrukcja rozrządu C7 3.0 TDI jest podobna jak w generacji C6 to grzechotać będzie bo jak wiemy napinacze są hydrauliczne i dopóki nie zostanie nabite w nie odpowiedni ciśnienie to łańcuch nie jest odpowiednio naciągnięty - i pewnie dlaczego słychać go przez te 2-3s przy porannym odpalaniu. Można zastanowić się nad wymianą oleju lub dodaniem ceramizerów do oleju, być może to jego stan na to wpływa. Generalnie temat rozrządu w audi jest irytujący ja w swojej c6 wymieniłem kpl i nie ukrywam, że mimo to czasem rano go słyszę... miałem nadzieje ze c7 nie dotyka już problem rozrządu i wtrysków lecz jak to mówią nadzieja matą głupich <uoee>