Strona 1 z 1
lokalizacja czujnika temperatury oleju
: 14 maja 2017, 19:50
autor: mateuszv8
Witam! Mam problem ze znalezieniem Czujnika temperatury oleju a6 c7 3.0 TDI

a konkretniej chodzi o kod błędu
4639 - Czujnik temperatury oleju (G8)
P0198 00[039] - sygnał za duży
Na komputerze w liczniku pokazuje błąd poziomu czujnika oleju ale według mnie sam czujnik powinien być dobry ponieważ po podaniu nieprawidłowego napięcia z zewnątrz wyskoczy właśnie drugi błąd oprócz czujnika temperatury oleju, czujnik poziomu oleju gdy odłączę podanie nieprawidłowego napięcia błąd po skasowaniu znika. Pytanie z mojej strony gdzie znajdę ten czujnik temperatury, czy jest możliwość ze znajduje się w samym czujniku poziomu oleju? Dodam ze dwa czujniki które przychodzą przy filtrze oleju i chciałbym zaznaczyć ze kupiłem nowy czujnik poziomu oleju oczywiście zamiennik i niby pasuje bo numer czujnika jest zgodny z zamiennikiem ale jak widać błąd nadal istnieje wiec chyba nie do końca jest ten numer zgodny, ponieważ org. tylko w serwisie i strasznie drogi i nie kupowałem org. ze względu na to ze nie mam pewności czy faktycznie jest on uszkodzony
Za Wszelkie inf. Bardzo dziękuje...

: 14 maja 2017, 20:47
autor: mat1324
Zaraz poszukam

.
[ Dodano: 2017-05-14, 20:47 ]
Czujnik, który znajduje się w misce olejowej pełni rolę czujnika poziomu i temperatury oleju. Natomiast dwa czujniki, które zamontowane są przy filtrze odpowiedzialne są za pomiar ciśnienia oleju. Według ELSY Twój silnik posiada jeszcze jeden czujnik temperatury oleju [2], który znajduje się za jedną z rolek prowadzących od paska wielorowkowego (mniej więcej pod obudową filtra oleju). Według kodu błędu jest to jednak czujnik w misce olejowej.
Z tego co szukałem, to nie ma zamienników do czujnika od Twojego silnika. Także nie wiem co kupiłeś

. Podaj oznaczenie swojego czujnika, to sprawdzę w ETCE czy jest dobre

.
: 14 maja 2017, 22:46
autor: mateuszv8
numer mojego czujnika to 03C 907 660 Q
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
a czujnik który kupiłem niby jako zamiennik to był jedyny na allegro wiec zaryzykowałem z możliwością zwrotu, oczywiście nie przykręcałem go do miski tylko włożyłem kostkę, czy to był błąd czy może trzeba go przykręcić?
[ Dodano: 2017-05-14, 22:46 ]
Nie wiem jakie powinny iść napięcia w kablach do tego czujnika ale w jednym kablu jest normalnie 12V a w drugim coś około 10V i po wpięciu kostki do czujnika napięcie w kablu gdzie jest 10V spada do około 4V

: 14 maja 2017, 23:33
autor: mat1324
Numer jest prawidłowy. Może być również z końcówką AA i taki też jest oryginalny na allegro za 250 zł. Możliwe, że czujnik musi 'poczuć' olej, aby działał poprawnie, a po drugie musi coś konkretnego mierzyć, czyli temperaturę i poziom. A jak odepniesz całkowicie wtyczkę, to pokazuje inne błędy? Teoretycznie tak powinno być

.
Z tego co czytałem w ELSIE to we wtyczce jest: 1 pin - zasilanie +12V, 2 pin - masa oraz 3-pin - sygnał cyfrowy (modulacja PWM), który wysyłany jest do sterownika silnika, a potem po obróbce na deskę rozdzielczą. Nie jesteś w stanie zmierzyć tego sygnału zwykłym miernikiem. Chyba, że masz oscyloskop, ponieważ zmienia się tylko szerokość impulsów, a nie amplituda sygnału. Na podstawie sekwencji szerokości konkretnych impulsów sterownik jest w stanie odczytać ilość oleju, temperaturę itp. Poczytaj o modulacji PWM i zobaczysz co i jak

.
[ Dodano: 2017-05-14, 23:03 ]
W końcu przydała się wiedza ze studiów

.
: 15 maja 2017, 00:21
autor: mateuszv8
właśnie ten co zamówiłem to ma numer 03C 907 660 AA, powiem szczerze ze jak pierwszy raz podłączyłem to przez jakiś chwile było wszystko ok błąd nie powrócił ale po kilku minutach pojawił się ponownie wiec być może musi być przykręcony by zadziałał prawidłowo ale już wtedy gwarancji zwrotu nie będzie

: 15 maja 2017, 10:30
autor: mat1324
Nie widzę problemu

. Przy najbliższej wymianie oleju odkręcasz stary czujnik i montujesz nowy. Koszt jaki poniosłeś za nowy czujnik (ok. 250 zł) nie jest jakiś duży w SPAM do auta, które masz

.
: 25 maja 2017, 12:49
autor: mateuszv8
Przepraszam ze tak długo się nie odzywałem

, po wymianie czujnika poziomu błąd nadal istnieje

: 18 paź 2019, 21:45
autor: palec85
mat1324, kazdy czujnik poziomu jest odrazu czujnikirm temperatury?pytam bo mimo wlaczenia lap timera nie pokazuje mi go w opcjach wlaczanych na kierownicy i moze ten czujnik jest powodem. Ale z drugiej strony to pewnie podlaczajac tester(kompa)da sie podgladnac temperature.
: 18 paź 2019, 22:12
autor: mat1324
Nowsze czujniki montowane w miskach mierzą poziom oraz temperaturę. Raczej problemem jest źle uruchomiony lap timer, a nie czujnik. Inaczej miałbyś już dawno checka na desce, bo to dość ważny czujnik. Możesz sprawdzić kompem, czy pojawia się temperatura oleju.
: 18 paź 2019, 22:30
autor: palec85
Lap timer jest dobrze uruchomiony,przyjelo kodowanie. Z tego co ludzie pisza to w 3.0 tfsi lap timer byl dostepny chyba od 2013r. Tylko czy wtedy byl juz inny czujnik?podawales mi w innym poscie 2 numery czujnikow poziomu z koncowka R i nowszy z koncowka S. Tylko czy ten z koncowka S ma tez czujnik temp oleju?
: 18 paź 2019, 22:41
autor: mat1324
Wszystkie mają

. Problemem może być starszy licznik, bo od roku modelowego 2014 jest inny.
: 18 paź 2019, 22:47
autor: palec85
No wlasnie i obawiam sie ze to moze byc licznik🙂jutro mam spotkanie z jakims specem od elektroniki samochodowej ktory dysponuje jakims drogim sprzetem i zna sie na rzeczy(ponoć). Wstepnie temat ma naswietlony i mowi,ze moze coś zdziala. Moze mi tez w ecu zmieni sterowanie zaworem w nowym separatorze oleju bo ponoc trzeba przy nowszych separatorach taki manewr zrobic żeby to cisnienie bylo mniejsze i mniej oleju lykal.