Strona 1 z 1

[CGLC 2.0 177 KM] Poziom oleju w silniku?

: 23 mar 2016, 10:31
autor: dyziunio
Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym (mam nadzieję :)) posiadaczem Audi A6 C7 2012r. 2.0 TDI CR 177KM. Auto ma przejechane 103tys, salon Polska. Na początku poziom oleju na miarce MMI pokazywał 50%, teraz przejechałem około 500-600km i pokazuje mi 75% (miarka MMI jest 4 stopniowa). Czy mam się czym martwić, czy może tak jest normalnie? Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie to proszę o info.

: 23 mar 2016, 12:00
autor: elwarka1
Bardzo duże prawdopodobieństwo, że do oleju przedostaje się paliwo. Silnik dostaje bogatą mieszankę w celu wypalenia sadzy z DPF-a, ale może nie mieć do tego warunków i cały proces po zgaszeniu silnika odbywa się na nowo. Musisz przejechać dłuższą trasę ze stałą prędkością aby sadza mogła się całkowicie wypalić. Mogę się też mylić, bo w C7 może trochę inaczej rozwiązano wypalanie DPF-a, ale nie sądzę.
I jeszcze jedno, jazda na oleju silnikowym z dużym dodatkiem paliwa-ropy grozi zniszczeniem silnika. Całe właściwości oleju silnikowego idą w piz.u

: 25 mar 2016, 23:17
autor: q2t6k58wh0
Sprawdzasz olej na rozgrzanym i wylaczonym silniku czy w trakcie jazdy ? Do poprawnego sprawdzenia oleju jest specjalna procedura.

: 30 mar 2016, 15:47
autor: dyziunio
q2t6k58wh0 pisze:Sprawdzasz olej na rozgrzanym i wylaczonym silniku czy w trakcie jazdy ? Do poprawnego sprawdzenia oleju jest specjalna procedura.
Właśnie się doczytałem. Otworzenie maski silnika powoduje nowy zapis stanu poziomu licznika.
Jeżeli zrobimy to zaraz po wyłączeniu silnika to będziemy mieli taki stan.

: 22 paź 2016, 21:40
autor: viol3s
Szwagier mam bogate doswiadczenie z 2.0 multijet 160KM... Wycinaj DPF odrazu jesli chcesz sie autem dluzej cieszyc i robisz nieregularne cykle... Mi wyciagneli 7L z 4L programowych... DPF dobijal ON do oliwy, efekt to brak.cisnienia na pompie po 100km i zurzycie klawiatury, turbawki, korbowodu, ogolnie zarzniecie calego silnika, robia DPF po to zeby skrocic.zywot motoru a ekologia to sciema... Ja mam insignie zrobiona z 160kuca na 210kuca 14s do 150km/h nalatane 300 tys, a kumplowi korbowud wyszedl w mlodszej furze o 3 lata bokiem przy 150tys bez chipa.z DPF, koszt 900zl kreator mocy. Chip alledrogo 150zl kopci jakby weglem byl opalany jak sie nazbiera sadzy, ale to samo zdrowie, wydech teraz.az.trzeszczy a szafe.zamykam na 238kmh no i nie ma bicia na fajerze... Policja z trudem dogonila mnie jadac 2.0tfsi.... Ostatnio trasa na ostrej pizd... Wypalilo miedz spod wtryskow hihi

: 08 lis 2016, 20:02
autor: Pablo 0749
Witam panowie, pacjent A6C7 3.0 TDI -pytanie z tematu oleju, na wyświetlaczu MMI wyświetla się poziom oleju Max oraz proszę usunąć nadmiar oleju,mechanik wlal ponad 7 litrów podczas wymiany. Pytanie brzmi zostawić to tak i czekać aż silnik sam zje nadmiar czy można szybko upuscic z 0.5 litra. <mysli>

: 01 gru 2016, 10:47
autor: harnasm
nie zastanawiaj sie tylko zlej nadmiar

: 05 sty 2017, 11:49
autor: audiaddicted
Panowie korzystając z tematu to ile oleju idzie do TDI 3.0 V6 (CDUC, CDUD)?

: 14 wrz 2018, 10:29
autor: UneeK
audiaddicted pisze:Panowie korzystając z tematu to ile oleju idzie do TDI 3.0 V6 (CDUC, CDUD)?
6.4 L to u mnie max

: 15 wrz 2018, 04:51
autor: tobi71
Potwierdzam, 6,4 L w CDUC to max.

: 19 wrz 2018, 17:39
autor: amisz
Wyciagnij przez bagnet za wysoki stan oleju jest tak samo nie dobry jak za niski