Strona 1 z 1
[CGLC 2.0 177 KM] Poziom oleju w silniku?
: 23 mar 2016, 10:31
autor: dyziunio
Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym (mam nadzieję

posiadaczem Audi A6 C7 2012r. 2.0 TDI CR 177KM. Auto ma przejechane 103tys, salon Polska. Na początku poziom oleju na miarce MMI pokazywał 50%, teraz przejechałem około 500-600km i pokazuje mi 75% (miarka MMI jest 4 stopniowa). Czy mam się czym martwić, czy może tak jest normalnie? Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie to proszę o info.
: 23 mar 2016, 12:00
autor: elwarka1
Bardzo duże prawdopodobieństwo, że do oleju przedostaje się paliwo. Silnik dostaje bogatą mieszankę w celu wypalenia sadzy z DPF-a, ale może nie mieć do tego warunków i cały proces po zgaszeniu silnika odbywa się na nowo. Musisz przejechać dłuższą trasę ze stałą prędkością aby sadza mogła się całkowicie wypalić. Mogę się też mylić, bo w C7 może trochę inaczej rozwiązano wypalanie DPF-a, ale nie sądzę.
I jeszcze jedno, jazda na oleju silnikowym z dużym dodatkiem paliwa-ropy grozi zniszczeniem silnika. Całe właściwości oleju silnikowego idą w piz.u
: 25 mar 2016, 23:17
autor: q2t6k58wh0
Sprawdzasz olej na rozgrzanym i wylaczonym silniku czy w trakcie jazdy ? Do poprawnego sprawdzenia oleju jest specjalna procedura.
: 30 mar 2016, 15:47
autor: dyziunio
q2t6k58wh0 pisze:Sprawdzasz olej na rozgrzanym i wylaczonym silniku czy w trakcie jazdy ? Do poprawnego sprawdzenia oleju jest specjalna procedura.
Właśnie się doczytałem. Otworzenie maski silnika powoduje nowy zapis stanu poziomu licznika.
Jeżeli zrobimy to zaraz po wyłączeniu silnika to będziemy mieli taki stan.
: 22 paź 2016, 21:40
autor: viol3s
Szwagier mam bogate doswiadczenie z 2.0 multijet 160KM... Wycinaj DPF odrazu jesli chcesz sie autem dluzej cieszyc i robisz nieregularne cykle... Mi wyciagneli 7L z 4L programowych... DPF dobijal ON do oliwy, efekt to brak.cisnienia na pompie po 100km i zurzycie klawiatury, turbawki, korbowodu, ogolnie zarzniecie calego silnika, robia DPF po to zeby skrocic.zywot motoru a ekologia to sciema... Ja mam insignie zrobiona z 160kuca na 210kuca 14s do 150km/h nalatane 300 tys, a kumplowi korbowud wyszedl w mlodszej furze o 3 lata bokiem przy 150tys bez chipa.z DPF, koszt 900zl kreator mocy. Chip alledrogo 150zl kopci jakby weglem byl opalany jak sie nazbiera sadzy, ale to samo zdrowie, wydech teraz.az.trzeszczy a szafe.zamykam na 238kmh no i nie ma bicia na fajerze... Policja z trudem dogonila mnie jadac 2.0tfsi.... Ostatnio trasa na ostrej pizd... Wypalilo miedz spod wtryskow hihi
: 08 lis 2016, 20:02
autor: Pablo 0749
Witam panowie, pacjent A6C7 3.0 TDI -pytanie z tematu oleju, na wyświetlaczu MMI wyświetla się poziom oleju Max oraz proszę usunąć nadmiar oleju,mechanik wlal ponad 7 litrów podczas wymiany. Pytanie brzmi zostawić to tak i czekać aż silnik sam zje nadmiar czy można szybko upuscic z 0.5 litra.

: 01 gru 2016, 10:47
autor: harnasm
nie zastanawiaj sie tylko zlej nadmiar
: 05 sty 2017, 11:49
autor: audiaddicted
Panowie korzystając z tematu to ile oleju idzie do TDI 3.0 V6 (CDUC, CDUD)?
: 14 wrz 2018, 10:29
autor: UneeK
audiaddicted pisze:Panowie korzystając z tematu to ile oleju idzie do TDI 3.0 V6 (CDUC, CDUD)?
6.4 L to u mnie max
: 15 wrz 2018, 04:51
autor: tobi71
Potwierdzam, 6,4 L w CDUC to max.
: 19 wrz 2018, 17:39
autor: amisz
Wyciagnij przez bagnet za wysoki stan oleju jest tak samo nie dobry jak za niski