Strona 1 z 2

Spadająca temp silnika a spalanie

: 18 gru 2014, 11:03
autor: jkapitan
Witam wszystkich forumowiczów,

Od kwietnia jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI A6 avant 2.0 tdi 177km. Mój problem to niska temperatura silnika i wysokie spalanie. Mianowicie to auto zawsze dużo paliło szczególnie przy porannej jeździe. Po odpaleniu rano na lokalnych drogach przy spokojnej jeździe to 8 - 8,5 litra. Wcześniej nie do końca się tym przejmowałem ale teraz kiedy temperatura na zewnątrz jest około 0 stopni zauważyłem że auta nie osiąga 90 stopni no chyba że jadę powyżej 130 km/h to się dogrzewa. Generalnie objaw jest taki że z rana przy temp 0 stopni jadąc 8 kilometrów lokalnymi wiejskimi drogami silnik wskazuje 50 stopni a spalanie jest na poziomie 8,5 litra. Ostatnio jeżdżąc po mieście ponad 30 kilometrów spalanie powyżej 9 i temperatura oczywiście 50 stopni. I tak można by wymieniać. W serwisie powiedzieli mi że ten silnik może pracować w takich temperaturach bo ma wysoką sprawność - może i to prawda ale skoro jest taka wysoka sprawność to gdzie te niskie spalanie? Nie jest to mój pierwszy diesel. Jak auto było w serwisie to na zastępczej Insigni 160 koni w dieslu auto na odcinku 8 km miało właściwą temperaturę a spalanie grubo poniżej 7 litrów. Nie wiem jak u was ale u mnie ten mały silniczek pali ponad 8 litrów. Proszę o wasze opinie, jak sądziecie jak przekłada się sprawność silnika na temperaturę silnika i jego spalanie?

: 18 gru 2014, 11:12
autor: metyoo
Wróć do ASO i kopnij pierwszego mechanika, który ci tak powie! Jeśli kopniak ni pomoże zażądaj jazdy próbnej innym samochodem w podobnej konfiguracji, jako dowód. Rozumiem, że auto na gwarancji? Spalanie wg. mnie w normie, zima+miasto nie są opcją ekonomiczną, ale temperatura silnika to zawsze~90stopni, więc powiedz im, żeby nie robili z siebie większych durni, niż są.

: 18 gru 2014, 11:28
autor: Naprawa Audi A6
Tak jak napisał kolega metyoo, mechanik wyssał to z palca. Silnik masz niedogrzany więc czasy wtrysku są dłuższe, zatem wiecej pali. Poza tym olej nie ma temperatury, pojawi się woda w misie olejowej i będą robić się kluchy w misce - a to bedzie powodować problemy z zatykaniem smoka i kanałów olejowych :/

: 18 gru 2014, 11:48
autor: jkapitan
Tak auto na gwarancji...

: 18 gru 2014, 11:52
autor: metyoo
Nie daj sobie wmówić, że jest ok, bo oni są w stanie powiedzieć, że jazda na 3 kołach jest przewidziana przez producenta.
Jedź i żądaj naprawy, bo taka temperatura nie jest normalna. A jak będą się wykręcać, to postrasz ich rzeczoznawcą z PZMOTu i sądem. Na 90% termostat jest walnięty.

: 18 gru 2014, 12:08
autor: jkapitan
Na zdjęciu widok z komputera, spalanie vs droga vs prędkość vs temp silnika vs temp na zwenątrz...
Obrazek

: 18 gru 2014, 12:15
autor: Mazdomania
2.0 TDI w C7 to chyba bubel jakiś, a jeszcze więksi debile w serwisach. Zobacz temat z przed kilku miesięcy:
viewtopic.php?t=64412&postdays=0&postorder=asc&start=0

Audi - przewaga dzięki technice................ <milczek>

: 18 gru 2014, 12:25
autor: jkapitan
Rzeczywiście to wygląda na jakieś jaja, czytając ten poprzedni post wydaje się że nikt nic nie zaradził.
Ostatni raz diesel i audi...

: 18 gru 2014, 12:30
autor: Mazdomania
W większości nowych aut jakieś "cyrki" się dzieją z autami :( Niby postęp cywilizacyjny, ale motoryzacyjne zacofanie następuje :( dlatego lepiej iść w stare i sprawdzone auta ;) Ja miałam poprzednio Navarę 2.5 dCi 2009r. i szybko się z nowoczesności wyleczyłam ;)

Wracając do problemu zadzwoń może do jakiegoś innego ASO, np. Warszawa czy Poznań, może tam ktoś ogarnięty będzie <mysli>

: 18 gru 2014, 12:32
autor: metyoo
Szczerze powiedziawszy, widząc średnią prędkość, nie dziwi mnie to spalanie <okok>
Z temperaturą już wyżej kilkakrotnie napisałem, że to nie jest normalne, więc najwyższy czas odwiedzić ASO. Daj znać jak poszło.
PS. gdyby auto nie było na gwarancji , wymieniliby pół silnika, a na gwarancji trzeba samemu (ASO) pokryć koszty <okok>

: 18 gru 2014, 13:42
autor: Bart_d
Witam
Może C6 to nie C7 i 2.0TDI 140KM to nie 177KM, ale.... dzisiejszy ranek...temperatura zewnętrzna -0,5 - 0,0 st.C, auto z garażu o temperaturze +9st.C, dystans 10,2km, średnia prędkość 51km/h, droga o małym natężeniu ruchu (5.30 rano) w sumie 2 zatrzymania pojazdu i kilka zwolnień na rondach - wynik 4,4l/100km temperatura na wskaźniku 90st.C po pokonaniu około 7-8km. Na tym odcinku i przy tym stylu jazdy, jeżdżąc codziennie spalanie waha się od 4,4-5,4l.
Niech nawet FIS oszukuje o 1litr to i tak sądzę że 8l to przesada zwłaszcza, że wolniejsze dochodzenie silnika do pożądanej temperatury powinno wskazywać na większą sprawność, a co za tym idzie mniejsze spalanie.
Również podejrzewam jak koledzy, że przyczyną może być termostat (strata energii poprzez oddanie ciepła do otoczenia) lub błędne wskazanie z komputera.

: 18 gru 2014, 13:49
autor: metyoo
Większa sprawność? W jakim sensie?
tomekkk1 pisze: Silnik masz niedogrzany więc czasy wtrysku są dłuższe, zatem wiecej pali.
Niedogrzany silnik zawsze więcej pali.

: 18 gru 2014, 14:20
autor: jkapitan
Właśnie tego mi brakuje w moim aucie...
Bart_d pisze:dzisiejszy ranek...temperatura zewnętrzna -0,5 - 0,0 st.C, auto z garażu o temperaturze +9st.C, dystans 10,2km, średnia prędkość 51km/h, droga o małym natężeniu ruchu (5.30 rano) w sumie 2 zatrzymania pojazdu i kilka zwolnień na rondach - wynik 4,4l/100km temperatura na wskaźniku 90st.C po pokonaniu około 7-8km.


[ Dodano: 2014-12-18, 14:20 ]
metyoo pisze:Szczerze powiedziawszy, widząc średnią prędkość, nie dziwi mnie to spalanie

To zdjęcie dotyczy jazdy:
13 kilometrów wiejskimi drogami do autostrady, drogi puste, jedno zatrzymanie, lekko naciskany pedał tak aby dojechać do autostrady

30 kilometrów na autostradzie, 140 kmh/h + 20 na tolerancje - tempomat - tutaj nie było problemu z temperaturą, po tych dwóch odcinkach przy zjeździe z autostrady średnia 10 litrów

12 kilometrów lokalne drogi prędkość w granicach 50 - 90 km/h, normalna jazda

Stop i zdjęcie

: 18 gru 2014, 14:26
autor: metyoo
10ltr to już stanowczo za dużo,myślałem, że te 9ltr to po mieście z ciężką nogą.

: 18 gru 2014, 17:18
autor: Naprawa Audi A6
jkapitan, pierwszy raz w życiu posiadam auto z "dizlem". Jest to słynny D5 - pierwszy własny silnik wysokoprężny Volvo. Porządnie zaprojektowany i nowoczesny na owe czasy - zbudowany na aluminiowym bloku. I gdy użytkownicy zaczęli mieć problemy (co nasila się w okresie zimowym) to tu zaczęto szukać problemu, bo w przeciwieństwie do bloku żeliwnego silnik ma wysoka sprawność i zbyt dużo ciepła zbyt łatwo oddaje do otoczenia i układu chłodzenia. Wraz z niższą temperaturą zapłonu oleju napędowego rodzi się poważny problem. A tymczasem gdy każdy kto narzekał na niego dotarł do wymiany termostatu to wymiękł. Diesle mają niższą początkową temperaturę roboczą - termostat otwiera się już przy 82*C, a nie przy 90*C jak w benzynie. Także praca ECU jest pod to dopasowana.
Natomiast jeżeli termostat zacina się nie zamykając / domykając dużego obiegu w ogóle - to silnik nigdy nie złapie temperatury roboczej w chłodnych / zimowych warunkach :)

Słownik pojęć dla łatwiejszego zrozumienia istoty działania tego ważnego układu:
&#8226; mały obieg - zwany także obiegiem wewnętrznym. Ciecz chłodząca krąży tylko w obrębie silnika, do nagrzewnicy w kabinie i turbo (jeśli auto posiada);
&#8226; duży obieg (analogicznie układ zewnętrzny). Płyn chłodniczy poza powyższym ma do pokonania chłodnicę