Strona 1 z 3
[a6 C7 3.0tdi 245 ps][Chłodzenie sie silnika]
: 20 sty 2014, 07:56
autor: arturn29
Witam,
Panowie mam takie pytanie moze banalne ale chce sie upewnic czy tak ma byc.
Przykładowo przejechałem jakies 20km dystansu, powiedzmy jadac szybko i wyprzedzając dosyć ostro, kolejne 10 km jade juz spokojnie. W pewnym momencie zauważam ze silnik jakby głosniej chodzi, tak jakby buczy (bardziej basowy dzwiek) a skrzynia minimlanie pozniej zmienia biegi. Po zatrzymaniu sie i zgaszeniu auta oraz wyjsciu na zewnątrz, słysze jak mocno pracuje wentylator silnika (przez jkaies 3 minuty) Czasami jest tak ze nawet jeżdżąc agresywnie zjawisko powiedzmy tego chłodzenia nie występuje, po prostu nie ma zasady a wspomniane chłodzenie zdarza sie bardzo rzadko. Teraz pytanie, czy wy tez tak czasami macie i czy to jest normalne?
: 20 sty 2014, 09:50
autor: rafz
Też tak mam wydaje mi się że się załącza wypalania dpf-u
: 20 sty 2014, 09:57
autor: arturn29
Chyba masz kolego racje bo podczas tego chłodzenia na postoju czuć taki smrodek jakby coś sie właśnie wypalało.
Na pewno ma znaczenie jeśli ktoś cały czas jezdzi po miescie, wtedy chyba jest co wypalac?
: 20 sty 2014, 10:18
autor: Audi A6 Warsztat
arturn29 pisze:Na pewno ma znaczenie jeśli ktoś cały czas jezdzi po miescie, wtedy chyba jest co wypalac?
Tak, i to jest męka dla silników. Powinieneś zabrać go na dłuższy "spacer" i to dość szybki najlepiej po autostradzie żeby wypalić DPF

: 20 sty 2014, 12:42
autor: arturn29
Spacer bedzie
Z drugiej strony chyba dobrze jest to pomyslane. W A6 C6 chłopaki pisza cos o odpowiednich predkosciach i obrotach silnika aby jakos wypalic dpfa, lub jada na serwis i z komputera to wymuszają. U naj jak widac producent chyba lepiej pomyslal, gdy jest co wypalic sam system sie uruchamia i po sprawie

: 20 sty 2014, 13:20
autor: 0x4B25A
arturn29 pisze:U naj jak widac producent chyba lepiej pomyslal, gdy jest co wypalic sam system sie uruchamia i po sprawie

W C6 też tak mają... ale nie zawsze działa to jak trzeba...
: 20 sty 2014, 13:44
autor: arturn29
W takim razie nie wiedziałęm. W C6 na takiej samej zasadzie to działa jak w C7?
: 20 sty 2014, 13:57
autor: 0x4B25A
arturn29 pisze: W C6 na takiej samej zasadzie to działa jak w C7?
Dokładnych szczegółów technicznych nie znam, ale założenie jest takie, że przy optymalnych warunkach uruchamia się wypalanie DPF... słowo klucz 'optymalne warunki' i u Ciebie mogą, ale nie muszą, być lepiej dopracowane...
: 20 sty 2014, 19:07
autor: arturn29
Jeszcze takie pytanie. Wyszystkie a6 c6 3.0 tdi i wszystkie a6 C7 3.0tdi maja dpfa?
: 20 sty 2014, 19:32
autor: kiarka
C6 nie(starsze), c7 tak.
A na czym wg Was miałby polegać system dopalania po zgaszeniu silnika?
Popiół zgromadzony w dpf dopala się tylko przy odpalonym silniku-trzeba dać mu ostro w gaz-tryb autostradowy.
ÂŻadnego systemu nie ma....
A to ze czujesz swad..... to z rozgrzanego wydechu.....spróboj dotknąć końcówkę wydechu po jeździe w korku. Nie dotkniesz bo oplywajace powietrze jej nie chodziło.....
: 21 sty 2014, 09:19
autor: sworekA6C7Avant
Witam..
U mnie dzieję sie tak samo, praktycznie w tygodniu przebywam spacer 1000 km, i nie ma różnicy czy zrobiłem wczoraj trase 500 km czy 50 km po miescie. Też byłem w szoku, bo latem nie slyszalem tego efektu, a teraz gdy zrobilo się zimno, wracam po krotkim spacerze po miescie i slysze jak w garazu auto pracuje i przepala. Widac to tez po obrotach i silnika i reakcji na gaz oraz po dzwieku silnika.
W serwisie zglaszalem to, bo myslalem ze jest cos chlodzeniem. Ale wszystko wporzadku i tak wlasnie ma byc. Mialem model C6 z dpf i nigdy czegos takiego nie spotkalem, a w tym modelu jest to czeste zjawisko.
: 21 sty 2014, 10:52
autor: arturn29
No to gitara, ważne że tak ma byc i nie jest to żadna userka.
Kolego jak zrozumiałem w lecie to wypalanie nie załączało ci sie?
: 21 sty 2014, 13:23
autor: Kilt
sworekA6C7Avant pisze:wracam po krotkim spacerze po miescie i slysze jak w garazu auto pracuje i przepala
Czyli co? ... w C7 procedura wypalania filtra DPF rozpoczyna się w garażu po przekręceniu kluczyka? Na wolnych obrotach? :shock:
: 21 sty 2014, 13:56
autor: arturn29
Kolego czytaj ze zrozumieniem. Napisalismy ze podczas jazdy da sie zauważyć ze coś sie dzieje, silnik inaczej pracuje i jes troche inna reakacja na pedał gazu - wtedy odbywa sie wypalanie. Jeśli chodzi o postój to moim zdaniem wtedy jest kończona procedura a wentylator wychładza silnik (silnik wtedy nie pracuje) po takim obciążeniu jakie odbywało sie podczas jazdy - wypalanie.
: 21 sty 2014, 15:47
autor: kiarka
Pamiętaj ze jest jeszcze cos takiego jak Webasto i to niekoniecznie pełne- dogrzewanie silnika i działa automatycznie właśnie w zimie - załącza sie gdy temperatura spadnie poniżej +5 stopni.silnik nie moze sie włączyć sam lub niewylaczyc prowadząc procedurę dopalania. Mozna go wymusić softwarowo lub dać w ostro w palnik. Wentylator-zgoda.