Strona 1 z 4
[A6 C7] 3.0 TDI chip
: 13 cze 2013, 23:54
autor: presess
Witam, jedną nogą jestem właścicielem A6 C7 3.0 TDI... w związku z tym mam pytanie - czy warto chipować ten motorek?
Zmontowany jest on ze skrzynią s-tronic.
Ma ktoś jakieś sensowne informacje ile ta skrzynia wytrzyma i jak wysoko można w tym motorze podjechać z Nm?
Zależy mi w głównej mierze na kompromisie między mocą (osiągami) a trwałością.
Czy może nie warto niczego zmieniać ? Niby fabrycznie ma 6.1s/6.2s do 100tki...
Dodatkowo, znalazłem różne informacje n/t mocy silnika tj., ma 245KM, ale gdzieś wyczytałem że ma 500Nm a na stronie Audi ze 580. Czy były jakieś modyfikacje tego silnika między 2011 a 2013r?
Pozdrawiam
: 13 lip 2013, 14:16
autor: kical
stracisz gwarke jak coś ruszysz
Re: [A6 C7] 3.0 TDI chip
: 16 lip 2013, 21:59
autor: MrMK
presess pisze:Witam, jedną nogą jestem właścicielem A6 C7 3.0 TDI... w związku z tym mam pytanie - czy warto chipować ten motorek?
Zmontowany jest on ze skrzynią s-tronic.
Ma ktoś jakieś sensowne informacje ile ta skrzynia wytrzyma i jak wysoko można w tym motorze podjechać z Nm?
Zależy mi w głównej mierze na kompromisie między mocą (osiągami) a trwałością.
Czy może nie warto niczego zmieniać ? Niby fabrycznie ma 6.1s/6.2s do 100tki...
Dodatkowo, znalazłem różne informacje n/t mocy silnika tj., ma 245KM, ale gdzieś wyczytałem że ma 500Nm a na stronie Audi ze 580. Czy były jakieś modyfikacje tego silnika między 2011 a 2013r?
Pozdrawiam
na przyspieszeniu do 100tki nie wiele zyskasz max 0,1-0,2 sek. odczuwalne jest to ze mocno ciągnie do dużych prędkości. więc jesli jezdzisz duzo po miscie nie warto w to sie bawic.
chipowanie tego sterownika do rozklejanie obudowy.... sam o tym myslałem, ale mam gwarancję do 2016 ...
: 22 sie 2013, 23:46
autor: TuneFORCE
Jak zrobisz moda to stracisz gwarancję, chyba że masz jakiś układ w ASO...ale jak pojedziesz gdzieś w trasę i zdarzy sie awaria to niekoniecznie assistance zawiezie furę do w.w ASO...wtedy może być problem
: 28 sie 2013, 19:25
autor: marekpili
W passacie 130kM na 155 kM chipowałem jak miał 36 tys na gwarancji,
nikt nigdy się nie obcioł (ponoć jeśli jest awaria - jest ryzyko).
Teraz ma 240 tys. na budziku i śmiga aż miło bez żadnych awarii.
Teraz się zastanawiam A6 TDI z 177 kM na 210 kM, ale na razie czekam na jakieś opinie

.
: 04 wrz 2013, 13:23
autor: fora audi
marekpili pisze:W passacie 130kM na 155 kM chipowałem jak miał 36 tys na gwarancji,
nikt nigdy się nie obcioł (ponoć jeśli jest awaria - jest ryzyko).
Teraz ma 240 tys. na budziku i śmiga aż miło bez żadnych awarii.
teraz to idzie inaczej, bo przy laczeniu sie z autem jest wykonywany pelen skan systemu ze szczegolnym naciskiem na checksumm-y silnika, skrzyni i mmi
OD razu wykrywaja zmiany i wtedy gewahrleistung ist weg. aso nie ma nic do tego, bo dzieje sie to automatycznie w systemie Audi i ASO dostaje tylko informacje o koncu gwarancji.
: 04 wrz 2013, 15:52
autor: slaby
mateoosh pisze:marekpili pisze:W passacie 130kM na 155 kM chipowałem jak miał 36 tys na gwarancji,
nikt nigdy się nie obcioł (ponoć jeśli jest awaria - jest ryzyko).
Teraz ma 240 tys. na budziku i śmiga aż miło bez żadnych awarii.
teraz to idzie inaczej, bo przy laczeniu sie z autem jest wykonywany pelen skan systemu ze szczegolnym naciskiem na checksumm-y silnika, skrzyni i mmi
OD razu wykrywaja zmiany i wtedy gewahrleistung ist weg. aso nie ma nic do tego, bo dzieje sie to automatycznie w systemie Audi i ASO dostaje tylko informacje o koncu gwarancji.
No że silnik i skrzynia ,to wiedziałem .
Do MMI też się czepiają
Możesz wyjaśnić dlaczego i na co zwracają uwagę

: 05 paź 2013, 06:48
autor: Społeczność Audi A6
Tez mysłalem na chipem. Stara niunke miałem dłubnieta i nic sie z nia nie działo, przejechałem ja 150tys km. Tamta mimo ze dlubnieta i tak gorzej sie zbierała od mojej obecnej niepodrasowanej( skrzynia w nowym aucie jest górą) zastanawiam sie nad jakims boksem, ale boje sie zeby czasem " nieprzedobrzyć" a pozniej nie płakać:-(
: 10 paź 2013, 12:06
autor: rOkO85
Ja mam zrobiony program przez V-tech i do pewnej wielkości podniesienia mocy idzie po kablu, i wartości kontrolne zostają takie same, przy podłączeniu w ASO nic nie wychodzi.
: 10 paź 2013, 14:42
autor: MrMK
rOkO85 pisze:Ja mam zrobiony program przez V-tech i do pewnej wielkości podniesienia mocy idzie po kablu, i wartości kontrolne zostają takie same, przy podłączeniu w ASO nic nie wychodzi.
z jakiego poziomu do jakich wartości po kablu V-tech podniósł Ci moment i KM ? jak wrazenia ?
pozdr
MK
: 30 paź 2013, 01:16
autor: marekpili
: 17 lis 2013, 21:46
autor: krysti
fenomenalny pisze:Tez mysłalem na chipem. Stara niunke miałem dłubnieta i nic sie z nia nie działo, przejechałem ja 150tys km. Tamta mimo ze dlubnieta i tak gorzej sie zbierała od mojej obecnej niepodrasowanej( skrzynia w nowym aucie jest górą) zastanawiam sie nad jakims boksem, ale boje sie zeby czasem " nieprzedobrzyć" a pozniej nie płakać:-(
Witam. Też się zastanawiam nad chipem w 3.0tdi.
Jakie miałeś wrażenia z przed i po chipie?? Na ile dłubnołeś autko??
Myślę o chipie ale autem chce trochę pojeździć, a nie wiem czy to jest dobry pomysł bo jeżdżę głównie po mieście. Chcę żeby auto w miarę możliwości długo było sprawne.
: 17 lis 2013, 21:51
autor: Społeczność Audi A6
krysti, oj mega duza rozncia autio szybciej rpzyspeiszalo i nie bylo ospale w przedziale 100-200

!
: 17 lis 2013, 22:17
autor: krysti
fenomenalny pisze:krysti, oj mega duza rozncia autio szybciej rpzyspeiszalo i nie bylo ospale w przedziale 100-200

!
A jak spalanie przy normalnej jeÂździe i czy chip negatywnie płynął na autko

: 17 lis 2013, 22:28
autor: Społeczność Audi A6
krysti, nie umie porownacc a6c6 przed do efektu po ale a6c6 po chipe pali wiecej niz a6c7 bez chipa