A6 C7 ALLROAD 3.0 313KM Tiptr. wibracje podczas przyspieszania i na postoju
: 10 wrz 2025, 22:20
Witam,
Jak w tytule - audi a6 c7 2012 3.0 tdi 313km tiptronic. Na wstepie zaznacze ze nie podpinalem jeszcze komputera, bo jestem obecnie za granica a a zuwazylem taka przypadlosc i zaczynam sie niepokoic. Moze ktos mial podobnie?
Po pierwsze odczuwam drgania calej budy przy przyspieszaniu z niskiego zakresu obrotow na wyzszych biegach (5, 6, 7, 8 bieg, im wyzszy bieg tym drganie mocniejsze). Tylko przy nozszych obrotach - powiedzmy ok 1200. I za chwile wszystko znika. Nie ma przy tym zadnych niepokojacych dzwiekow.
Drugi objaw zauwazylem dzis, po odpaleniu silnika nagle zaczela trzesc calym autem, znowu w podobny sposob jak wyzej opisywany, lecz na postoju. Po lekkim dodaniu gazu problem znikal, po przegazowaniu znowu wrocil na chwile, zdazylem otworzyc maske i zaobserwowalem ze wtedy silnik nienaturalnie drzy. Obroty nie falowaly, nie bylo metalicznych dzwiekow charakterystycznych dla dwumasy ( jesli przy toptroniku w ogole taki problem moze wystapic ).
Dodam jeszcze ze przy wyzszych obrotach problemu nie ma, auto nie szarpie, nie dlawi sie, nie gasnie... idzie jak zawsze idealnie, tylko te drgania. Ktos cos podpowie tak na sucho?
Celuję w poduszke silnika, jak podlacze komputer to wykaze blad? Dzieki za pomoc
Jak w tytule - audi a6 c7 2012 3.0 tdi 313km tiptronic. Na wstepie zaznacze ze nie podpinalem jeszcze komputera, bo jestem obecnie za granica a a zuwazylem taka przypadlosc i zaczynam sie niepokoic. Moze ktos mial podobnie?
Po pierwsze odczuwam drgania calej budy przy przyspieszaniu z niskiego zakresu obrotow na wyzszych biegach (5, 6, 7, 8 bieg, im wyzszy bieg tym drganie mocniejsze). Tylko przy nozszych obrotach - powiedzmy ok 1200. I za chwile wszystko znika. Nie ma przy tym zadnych niepokojacych dzwiekow.
Drugi objaw zauwazylem dzis, po odpaleniu silnika nagle zaczela trzesc calym autem, znowu w podobny sposob jak wyzej opisywany, lecz na postoju. Po lekkim dodaniu gazu problem znikal, po przegazowaniu znowu wrocil na chwile, zdazylem otworzyc maske i zaobserwowalem ze wtedy silnik nienaturalnie drzy. Obroty nie falowaly, nie bylo metalicznych dzwiekow charakterystycznych dla dwumasy ( jesli przy toptroniku w ogole taki problem moze wystapic ).
Dodam jeszcze ze przy wyzszych obrotach problemu nie ma, auto nie szarpie, nie dlawi sie, nie gasnie... idzie jak zawsze idealnie, tylko te drgania. Ktos cos podpowie tak na sucho?
Celuję w poduszke silnika, jak podlacze komputer to wykaze blad? Dzieki za pomoc