A6 C7 2.0 TDI Ultra CNHA Problem z DPF
: 06 sie 2025, 12:06
Witam, mam problem z filtrem DPF w moim samochodzie.
Po kupnie samochodu filtr wypalał się co ok. 300km. Po pewnym czasie wartość ta zmalała do co ok. 100km. Diagnostyka komputerem wykazała błąd sondy lambdy 1.
Sonda została wymieniona, błąd zniknął. Interwały regeneracji filtra zaczęły rosnąć - po kolei: co 100km, 150km, 200km, 300km, niestety po pewnym czasie problem powrócił - DPF znów dopala się co 200 - 300km (z naciskiem na 200).
Styl jazdy przez cały okres jest taki sam - 2 x 30km dziennie drogą ekspresową plus okazjonalne trasy po mieście. Dodam, że podczas trasy 400km filtr wypalał się 2 razy - na początku i na końcu (to było jeszcze przed wymianą sondy).
Samochód ma wyłączone adBlue. DPF był już prany (ponoć) przez poprzedniego właściciela, niestety nie wiem kiedy. Samochód ma 180 000km przebiegu.
Poniżej parametry odczytane przez VAG DPF:
- Soot Mass Calc. 13g
- Distance Since Last Regen. 118km
- Oil Ash Residue 7.7g
- Soot Mass Measuerd 13.54G
- Differential Pressure 26hPa (bieg jałowy, silnik rozgrzany)
Dodam tylko, że przy bucie w podłodze na 3 biegu różnica ciśnień sięga 480hPa.
Proszę o pomoc co może być przyczyną tak częstego wypalania DPF. Jakie pomiary mogę jeszcze wykonać.
Pozdrawiam, Piotr.
Po kupnie samochodu filtr wypalał się co ok. 300km. Po pewnym czasie wartość ta zmalała do co ok. 100km. Diagnostyka komputerem wykazała błąd sondy lambdy 1.
Sonda została wymieniona, błąd zniknął. Interwały regeneracji filtra zaczęły rosnąć - po kolei: co 100km, 150km, 200km, 300km, niestety po pewnym czasie problem powrócił - DPF znów dopala się co 200 - 300km (z naciskiem na 200).
Styl jazdy przez cały okres jest taki sam - 2 x 30km dziennie drogą ekspresową plus okazjonalne trasy po mieście. Dodam, że podczas trasy 400km filtr wypalał się 2 razy - na początku i na końcu (to było jeszcze przed wymianą sondy).
Samochód ma wyłączone adBlue. DPF był już prany (ponoć) przez poprzedniego właściciela, niestety nie wiem kiedy. Samochód ma 180 000km przebiegu.
Poniżej parametry odczytane przez VAG DPF:
- Soot Mass Calc. 13g
- Distance Since Last Regen. 118km
- Oil Ash Residue 7.7g
- Soot Mass Measuerd 13.54G
- Differential Pressure 26hPa (bieg jałowy, silnik rozgrzany)
Dodam tylko, że przy bucie w podłodze na 3 biegu różnica ciśnień sięga 480hPa.
Proszę o pomoc co może być przyczyną tak częstego wypalania DPF. Jakie pomiary mogę jeszcze wykonać.
Pozdrawiam, Piotr.