Strona 1 z 1

Akcja serwisowa 23WA 02 - aktualizacja oprogramowania silnika CNHA

: 26 sty 2025, 13:12
autor: KKgg
Cześć!
Jako ciekawostka, będąc ostatnio w ASO zostałem poinformowany, że dla mojego samochodu jest akcja serwisowa i dotyczy aktualizacji oprogramowania sterownika silnika...
"Cóż złego może się stać?".... pomyślałem. No i w istocie - złego chyba nic. Natomiast od momentu wgrania nowego softu mój samochód wypala DPFa co około 300km zamiast dotychczasowych 650-700km <nerwus>
Trasa dokładnie taka sama (jeżdżę do pracy 100km drogą ekspresową z w miarę przepisową prędkością). Niby nic... Ale wkurza mnie to trochę bo teraz podwoiłem szansę na przypadkowe przerwanie procesu.
Post informacyjno - ostrzegawczy, zwłaszcza dla tych którzy raczej jeżdżą wokół komina.

Jestem przy okazji ciekawy czy da się zrobić downgrade oprogramowania? Wie ktoś? To oczywiste że nie w ASO ale czy "na mieście" by mi to ktoś zrobił.

Re: Akcja serwisowa 23WA 02 - aktualizacja oprogramowania silnika CNHA

: 13 kwie 2025, 00:58
autor: NeroRapid
Cześć,

Kilka tygodni temu byłem zmuszony zostawić samochód w aso bo miałem problem który chciałem rozwiązać poprzez przedłużoną gwarancję producenta "Audi Extended Warranty" ale niestety różne wiązki i okablowanie nie podlegają gwarancji, ale nie o to tutaj chodzi. Mam ten sam silnik co Ty czyli CNHA w samochodzie Audi A6 2.0 TDI C7 190KM rocznik 2016. W ramach akcji u mnie także został wgrany prawdopodobnie najnowszy soft o tej samej nazwie czyli 23WA który jest odpowiedzialny za AdBlue wraz z systemem SCR. Teraz mój numer SW zmienil się z 04L906021FQ/1649 na 04L906021FQ/9972 i tutaj pojawił się problem. Rzeczywiście coś w tym jest ze prawdopodobnie DPF wypala się wcześniej, ale ja i tak pokonuje krótki dystans każdego dnia do pracy i z powrotem, ale wiem ze mogłem z wlasnego doświadczenia zrobić więc kilometrów niż teraz. Więcej będę mógł powiedzieć z czasem, ale wracając do problemu to po wgraniu nowego programu po niedługim czasie wyskoczył mi komunikat awarii systemu Adblue który uniemożliwi mi dalszą jazdę za 600 mil. Nie jest to żaden zbieg okoliczności bo wcześniej wszystko działało jak należy informując mnie o dolaniu czynnika w poprawny sposób. Pierwsze zapotrzebowanie na Adblue okazało się awarią systemu a po dodaniu 10 litrów które weszło do zbiornika, więcej już nie mogłem dodać bo przelewało. Samochód dalej pokazuje to samo a zasięg kilometrów spada co jakiś czas tak jakby samochód nie widział że zbiornik jest pełny mimo tego że VCDS mówi zupełnie coś innego. Jestem pewny że to wina tej aktualizacji bo tak jak piszę wszystko było ok także sprawdzając różne parametry na VCDS nic nie wskazuje na to że coś padło w tak krótkim odstępie czasowym to następnego dodania płynu Adblue. Chcę wrócić do poprzedniego oprogramowania o numerze 1649, ale słyszałem że starego programu nie można wrzucić na nowy więc pozostaje tylko flash i ponowne zainstalowanie tego co było wcześniej i tak chyba zrobię bo innej rozsądnej opcji nie widzę. 


Pozdrawiam Adrian;)

Re: Akcja serwisowa 23WA 02 - aktualizacja oprogramowania silnika CNHA

: 22 kwie 2025, 23:30
autor: Vipers33
Siemka. Mi dzisiaj zrobili w ASO update 23WA 02 i jak poczytałem na stronach niemieckich, że po tym update wyskakuje błąd pompy adblue to trochę się wystraszyłem. Pytałem, czy to obowiązkowe powiedzieli, że tak i nie wypuszczą auta z serwisu jak tego nie zrobią. Zobaczymy co się zadzieje, bo gdy wyskoczy jakaś awaria czy ulegnie zepsuciu pompa adblue czy czegoś innego to chyba ASO odpowiada za to (reklamacja)? Ale zauważyłem po wyjezdzie z ASO po tym wgraniu nowego sterownika silnika, że auto lepiej się zbiera, chyba że mam jakieś zwidy i sobie tak wmawiam ;-)

Poszedłem teraz do auta aby skasować sobie vcds "przekroczony przegląd" i zerknąłem przy okazji w wartości DPF i zauważyłem ciekawą rzecz, a mianowicie w offsetach filtra DPF zrobiło mi się -10hpa (zapłon włączony) a było 0 ponieważ wymieniałem nowe czujniki i je adoptowałem, na włączonym silniku offset jest 15hpa, hmmm co jest nie tak? Za cholerę nie mogę tego wyzerować <mysli>