Strona 1 z 1

Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

: 03 sty 2025, 10:03
autor: tobi71
Witam szanowne grono użytkowników naszego forum w tym Nowym Roku 2025.

Zrobiłem autem 38 kilometrów, czyli autko rozgrzane do temperatury roboczej, czy to jest płyn chłodniczy czy olej. Następnie auto wpadło w tryb awaryjny, dalsza jazda z prędkością do 60 km/h. W VCDS-ie pokazuje mi błąd numer:

5060 - Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych grupy A
P2146 00 [01100101] - przerwa
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Najlepsze w tym jest to że VCDS wskazywał wszystkie 'Różnice dawki wtrysków cylindrów 1 do 6' jako same zera. Nie czytał i nie wyświetlał mi tych danych.
Przed awarią zalewałem cały zbiornik paliwa ok. 60 litrów, czy jest możliwe że paliwo było zanieczyszczone i doszło do zacięcia jednego wtrysku. Dodam że przed moim tankowaniem była cysterna paliwa na stacji. Pomyślałem że zatankowałem brudne paliwo i doszło do zablokowania jednego z wtryskiwaczy.
W następnym dniu auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. Działa aksamitnie i superowo. Gdzie szukać przyczyny, co było nie tak z awarią. Boję się że może dojść do ponownej sytuacji.

Pozdrawiam.

Re: Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

: 22 sty 2025, 18:56
autor: BorysTDI
Sprawdź wiązkę kabli, która biegnie od lewej (stojąc przodem do auta) - do ecu. U mnie ocierała o pokrywę silnika po prawej stronie, jak wychodzi już "na górę" - wytarło izolacje z kabli i się zwierały. Błąd miałem taki
5061 - Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych grupy B
P2149 00 [096] - przerwa

Re: Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

: 26 sty 2025, 17:04
autor: tobi71
Dzięki, czyli jednak kod błędu się się nie myli. Dalej problemy z okablowaniem. Auto z 2012 roku a zauważyłem już 3 takie przetarcia przewodów które wychodzą z różnych czujników, tak po prostu, brak izolacji za zagięciu kabelka. W miarę szybko to zrobiłem, co jeszcze jest niewidoczne to szkoda gadać.