Strona 1 z 1
CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 04 gru 2024, 22:19
autor: Natan11111
Witam. Wymieniłem w swojej Audi dpf. Po wymianie różnica ciśnień to 12hPa. na wolnych obrotach. Mechanik stwierdził że ciśnienie jest za wysokie. Jakie powinno być prawidłowe i co ewentualnie może być przyczyną takiego ciśnienia? Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Re: CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 04 gru 2024, 22:31
autor: KKgg
Wymieniłeś DPF na ori nowy filtr i masz 12hpa na biegu jałowym po wypalaniu? Generalnie teoria głosi że powinno być mniej niż 10hpa. Ale to jest tylko jedna strona medalu. Sprawdź sobie ciśnienie pod obciążeniem. 4ty bieg, but w podłogę... Nie powinno przekraczać 350hpa.... Może 400 max. W moim też mam 12-13hpa na wolnych obrotach ale pod obciążeniem nie przekracza mi 400. Przebieg mam już dość słuszny bo 340k ale wypalanie ciągle co mniej więcej 650-700km. Fakt, w moim przypadku 80% to trasy ekspresowe więc warunki użytkowania wymarzone dla diesla
Re: CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 04 gru 2024, 23:15
autor: Natan11111
Filtr jest z firmy Kaliński firma twierdzi że montuje oryginalne wkłady i filtr jest taki jakbym kupił w aso

Nie sprawdzałem pod obciążeniem. Dodam jeszcze że wypala co 500-600km w cyklu mieszanym. Rozpoczyna wypalanie przy 20-21g i wypala do 5g. Zastanawia mnie tylko to ciśnienie


Re: CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 05 gru 2024, 16:18
autor: Natan11111
Spróbuję wymienić chłodniczkę egr zobaczymy czy coś pomoże. Auto jezdziło jakiś czas z wyciętym dpf i odłączonym egr więc może coś tam zalegać choć nie wywala żadnych błędów.
Re: CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 05 gru 2024, 17:36
autor: KKgg
To miałeś DPFa na wierzchu i chłodnicy nie czyściłeś? Hehe... Wariat

Ale osobiście nie sądzę żeby to był jakiś kłopot. Tak czy inaczej - 12hpa to nie jest dramat. Jak nie wywala błędów to jeździć obserwować.
Re: CNHA 190KM różnica ciśnień dpf
: 05 gru 2024, 17:40
autor: Natan11111
KKgg pisze: ↑05 gru 2024, 17:36
To miałeś DPFa na wierzchu i chłodnicy nie czyściłeś? Hehe... Wariat

Ale osobiście nie sądzę żeby to był jakiś kłopot. Tak czy inaczej - 12hpa to nie jest dramat. Jak nie wywala błędów to jeździć obserwować.
Była niby czyszczona ale jakieś tam dmuchanie powietrzem. Teraz znowu mam wszystko na wierzchu bo turbina poszła na reklamacje więc wymienię na nową i się zobaczy.