Strona 1 z 1
Dźwięk silnika na zimnym 2.0 CGLC
: 30 lis 2024, 23:59
autor: bitar
Witam,
od kilku dni mam pewną zagwozdkę, a mianowicie gdy odpalę samochód na zimnym po przestanej nocy przez dłuższą chwilę dopóki choć trochę się nie zagrzeje słychać dziwne strzelanie z okolic alternatora, pompy CR ewentualnie napinacza paska, może głębiej, trudno określić. Po chwili jak silnik złapie choć trochę temperatury dźwięk ten ustaje i wszystko jest w normie. Miał może ktoś juz taką przypadłość ? Poniżej podaje link do YT aby zobrazować i usłyszeć jak to wygląda.
https://youtube.com/shorts/X7erIKIK0sk
Re: Dźwięk silnika na zimnym 2.0 CGLC
: 01 gru 2024, 12:05
autor: NorthWesterN
Miałem podobne jak nie takie same dźwięki, uszkodzone łożysko w alternatorze wybiło gniazdo od tylnego łożyska tak że miało duży luz i latało na boki i stukało. Z rana jak zimny samochód to altek mocno ładuje i są duże obciążenia na nim. Druga opcja to kółko/sprzęgło na alternatorze. Zdejmij pasek i spróbuj pogibać na boki/góra/dół za kółko jak będzie luz i będzie stukało to musisz szukać alternatora.
Re: Dźwięk silnika na zimnym 2.0 CGLC
: 01 gru 2024, 21:04
autor: bitar
NorthWesterN pisze: ↑01 gru 2024, 12:05
Miałem podobne jak nie takie same dźwięki, uszkodzone łożysko w alternatorze wybiło gniazdo od tylnego łożyska tak że miało duży luz i latało na boki i stukało. Z rana jak zimny samochód to altek mocno ładuje i są duże obciążenia na nim. Druga opcja to kółko/sprzęgło na alternatorze. Zdejmij pasek i spróbuj pogibać na boki/góra/dół za kółko jak będzie luz i będzie stukało to musisz szukać alternatora.
Jasne, dziękuje za odpowiedź, zatem na dniach sprawdzę alternator.
Re: Dźwięk silnika na zimnym 2.0 CGLC
: 08 gru 2024, 22:48
autor: bitar
bitar pisze: ↑01 gru 2024, 21:04
NorthWesterN pisze: ↑01 gru 2024, 12:05
Miałem podobne jak nie takie same dźwięki, uszkodzone łożysko w alternatorze wybiło gniazdo od tylnego łożyska tak że miało duży luz i latało na boki i stukało. Z rana jak zimny samochód to altek mocno ładuje i są duże obciążenia na nim. Druga opcja to kółko/sprzęgło na alternatorze. Zdejmij pasek i spróbuj pogibać na boki/góra/dół za kółko jak będzie luz i będzie stukało to musisz szukać alternatora.
Jasne, dziękuje za odpowiedź, zatem na dniach sprawdzę alternator.
Tak, problem leżał w tylnym łożysku w alternatorze, dzięki za pomoc.