Strona 1 z 1

2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 24 lip 2024, 12:45
autor: -Tomek-
Cześć.

Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?

Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 24 lip 2024, 14:25
autor: Szajn
....Bo nie będzie. Jest to zupełnie niezwiązana z rozrządem część. Do wymiany tego paska trzeba zrzucać miskę olejową no i opuścić sanki lub podlewarować silnik. Niema szans na wyminę tego paska od strony rozrządu, nawet jak zdejmiesz pasowe wału, koło zębate wału oraz obudowę wału z uszczelniaczem, czyli od strony rozrządu, to i tak trzeba zrzucać michę.
Pzdr

-Tomek- pisze:
24 lip 2024, 12:45
Cześć.

Czy w silnikach CNHA - 2.0 TDI Ultra 190KM występuje tzw. mokry pasek pompy oleju?
Jeżeli tak, to czy warto go wymieniać przy okazji pierwszej wymiany rozrządu?

Jedyny pasek pompy oleju, który znalazłem w ETKA dla swojego VIN, to 04L 115 264 A, ale nie ma go w zestawach naprawczych rozrządu.

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 24 lip 2024, 16:44
autor: -Tomek-
A czy jest w ogóle sens wymiany tego paska?
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 25 lip 2024, 00:03
autor: Szajn
Dopiero przy 300 kkm zacząłbym o tym myśleć
-Tomek- pisze:
24 lip 2024, 16:44
A czy jest w ogóle sens wymiany tego paska?
Pytam, bo zwiększa to koszt wymiany rozrządu o kolejne 700zł, a serwisówka nic nie wspomina o tym pasku (jest tylko wymiana rozrządu co 210tys km).

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 10 sty 2025, 01:50
autor: scorpion26
Silnik ddda ma ten pasek też ?

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 11 mar 2025, 20:17
autor: bLACK_61094
Tak DDDA też ma mokry pasek.

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 11 mar 2025, 21:28
autor: yarowsc
na dzień dzisiejszy, dostępne są zestawy napędu rozrządu z paskiem napędu pompy olejowej, lub bez

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 08 kwie 2025, 17:54
autor: Mentos15
Cześć podpinam się pod temat.

Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.

W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.

Mój przebieg 178 000 km.

Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.

np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o

Re: 2.0 TDI 190KM CNHA - mokry pasek pompy oleju

: 08 kwie 2025, 19:29
autor: bLACK_61094
Mentos15 pisze:
08 kwie 2025, 17:54
Cześć podpinam się pod temat.

Na dniach oddaje na zrobienie pierwszego rozrządu moją c7 2.0 TDI ultra 2016 r. z mokrym paskiem pompy oleju właśnie.
Mechanik poinformował mnie, że sama wymiana rozrządu to ok 2000 zł natomiast jako, że samochód będzie miał zaraz 10 lat i to jego pierwszy rozrząd to może warto wymienić właśnie ten pasek, który niestety wymaga demontażu miski olejowej. To z kolei podbija koszt o kolejne 1000 zł.

W zasadzie nie mam pojęcia co o tym myśleć - z jednej strony nie chcę oszczędzać na czymś co wymaga serwisu z uwagi na wiek samochodu z drugiej znalazłem opinię iż niektórzy nie dokonują jego wymiany lub dopiero po osiągnięciu przebiegu rzędu 300/400k w górę.

Mój przebieg 178 000 km.

Proszę o porady czy decydować się na to za jedną robotą czy odpuścić temat.

np. https://www.youtube.com/watch?v=-FE5rQeas0o
Wiesz wszystko zależy jak często był olej wymieniany ... Jak bardzo dostał pasek po tyłku. Ja u siebie wymieniłem rozrząd przy 170tyś bez tego paska. Tylko że samochód miał wtedy 5 lat. Teraz jak będę wymieniał rozrząd i samochód będzie miał już 10 lat to wymienię ten mokry pasek. Mimo że przebiegu będę miał pewnie około 250tyś.