Strona 1 z 1

CNHA i błąd P0299

: 22 lip 2024, 13:18
autor: Robskate40
Witam od jakiegoś czasu zmagam się z błędem P0299 czyli niedoładowaniem turbo. Błąd wyskakuje najczęściej powyżej 100km/h zaświeca się wtedy kontrolka świec żarowych i auto wpada w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu zapłonu kontrolka znika i auto jedzie normalnie do ponownego rozpędzenia go. Zauważyłem że jak jeżdżę do tych 100km/h problem nie występuje, również po świeżej regeneracji dpf problem nie występuje. Pojawia się najczęściej po około 400-500km jazdy autostradą gdy dpf podczas szybszej jazdy utrzymuje się na poziomie 20-35% zapełnienia gdyż powyżej 120km/h utrzymuje temperaturę 400-500 stopni. Różnica ciśnień też wydaje się wtedy wysoka 200-400hPa a nawet 700hPa przy kickdown. I tak dokulam się z prędkością 100-110 km/h do 750km jazdy i z 40-50% zapełnienia, wtedy włącza się regeneracja. Zapełnienie wskakuje na 100%, dpf osiąga 630-700stopni i wypala do 25% zapełnienia. Różnicę ciśnień po procesie przy maksymalnym obciążeniu 300-380hPa. Można wtedy deptać ile wlezie i auto jedzie idealnie. Po 400-500 kilometrach problem wraca.
Gdy pierwszy raz mi to wyskoczyło miałem takie błędy:
5211 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej
          P0087 00 [00100000] - za niskie

18111 - Sonda lambda 1; zespół; prąd pompy jonowej
          P2237 00 [00100100] - przerwa

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół
          P2002 00 [01100100] - za mała
skuteczność

19225 - Regulacja ciśnienia doładowania
          P0299 00 [00100100] - nieosiągnięta granica regulacji

Auto było u mechanika 3 tygodnie: posprawdzał wszystko wyczyścił egr, sprawdził turbo, czy występują jakieś nieszczelności, gruszkę, lambda wymieniona.

Wszystkie błędy oprócz tego P0299 zniknęły. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

         

Re: CNHA i błąd P0299

: 13 wrz 2024, 22:41
autor: Uzytkownikaudi
Dzień dobry.Czy udało się Panu rozwiązać problem? U mnie takie same objawy w aucie. Mechanicy rozkładają ręce. Proszę o pomoc.Pozdtawiam