Problem z DPF
: 17 lip 2024, 16:05
Witam. Jestem tu nowy, wiec nie wiem czy już taki temat się nie przewinął, ale mam osobiście problem z DPF. Audi a6 C7 2.0 TDI 190 KM AUTOMAT 2014r, przejechane aktualnie 190 000 km.
Samochód trzyma standardowo 600/700 obrotów, kiedy zaczyna się proces wypalenia wskakuje na 1000 obrotów, wtedy wiem, że murze przegonić na obwodnicy. Kiedyś wystarczało zrobić z 7 km i po problemie, lecz od jakiegoś czasu niestety miewam problem. Wspomnę ze samochodem robię krótkie trasy bo max 8 km do pracy i z powrotem, lecz jak trzeba wypalić jeździłem na obwodnice i wypalałem. Zaczęło się od tego, ze pojechałem przegonić auto zrobiłem z 80 km obroty dalej otrzymywały się na 1000, i wyskoczyła kontrolka "awaria filtra cząstek stałych patrz podręcznik " i wyskoczyły mi kontrolki check engine i świec żarowych i weszła w tryb "awaryjny" bo nie miała wogole mocy i . Zadzwoniłem do mechanika, wypalił mi ja komputerowo i powiedział że powinno pomoc. Niestety zrobiłem 210 km i problem powrócił. Dałem filtr do prania i dodatkowo została wyprana chlodniczka podajże EGR, samochód wrócił do mnie i miało być już wszystko ok, ale niestety po zrobieniu 380 km temat znowu wrócił, bo podniosły się obroty do 1000, pojechałem przegonić ja w trasie, 2,5/3 tys obrotów na manualu 90 km zrobione i nie pomogło, na dodatek wróciła kontrolka "awaria filtra cząstek stałych patrz podręcznik ". Pojechałem z powrotem do mechanika wyskoczył błąd sondy lambda (gdzie zostałem poinformowany, ze sonda dobrze pokazuje wartości i nie jest zepsuta, bo gdyby była pokazywała by wartości w minusie). Został rozebrany kolektor dolotowy i wyczyszczony bo był mocno uwalony i mialo to pomoc. Samochód nawet jakby przybrał na mocy, ale nie na długo, bo znowu zrobiłem z 200 km i obroty poszybowały w gore i tak się dzień zakończył z podwyższonymi obrotami bo nie miałem czasu jej przegonić. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc. Dziękuje i pozdrawiam.
Samochód trzyma standardowo 600/700 obrotów, kiedy zaczyna się proces wypalenia wskakuje na 1000 obrotów, wtedy wiem, że murze przegonić na obwodnicy. Kiedyś wystarczało zrobić z 7 km i po problemie, lecz od jakiegoś czasu niestety miewam problem. Wspomnę ze samochodem robię krótkie trasy bo max 8 km do pracy i z powrotem, lecz jak trzeba wypalić jeździłem na obwodnice i wypalałem. Zaczęło się od tego, ze pojechałem przegonić auto zrobiłem z 80 km obroty dalej otrzymywały się na 1000, i wyskoczyła kontrolka "awaria filtra cząstek stałych patrz podręcznik " i wyskoczyły mi kontrolki check engine i świec żarowych i weszła w tryb "awaryjny" bo nie miała wogole mocy i . Zadzwoniłem do mechanika, wypalił mi ja komputerowo i powiedział że powinno pomoc. Niestety zrobiłem 210 km i problem powrócił. Dałem filtr do prania i dodatkowo została wyprana chlodniczka podajże EGR, samochód wrócił do mnie i miało być już wszystko ok, ale niestety po zrobieniu 380 km temat znowu wrócił, bo podniosły się obroty do 1000, pojechałem przegonić ja w trasie, 2,5/3 tys obrotów na manualu 90 km zrobione i nie pomogło, na dodatek wróciła kontrolka "awaria filtra cząstek stałych patrz podręcznik ". Pojechałem z powrotem do mechanika wyskoczył błąd sondy lambda (gdzie zostałem poinformowany, ze sonda dobrze pokazuje wartości i nie jest zepsuta, bo gdyby była pokazywała by wartości w minusie). Został rozebrany kolektor dolotowy i wyczyszczony bo był mocno uwalony i mialo to pomoc. Samochód nawet jakby przybrał na mocy, ale nie na długo, bo znowu zrobiłem z 200 km i obroty poszybowały w gore i tak się dzień zakończył z podwyższonymi obrotami bo nie miałem czasu jej przegonić. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc. Dziękuje i pozdrawiam.