Audi A6 C7 2.0TDI 177km CGLC chwilowy problem z przyśpieszeniem i wibracje na zimnym silniku
: 08 cze 2024, 13:53
Witam,
Od czterech dni mam pewien "chwilowy" problem podczas przyśpieszania. Wygląda to następująco. Jadąc z domu (droga osiedlowa, gdzie nie przyśpieszę) mam delikatnie z górki i wszystko jest w porządku.
Następnie wyjeżdżam na ulicę i mam delikatne pod górkę. No i tutaj podczas przyśpieszenia pojawia się problem. Pierwszego dnia nie byłem w stanie w ogóle przyspieszyć i była wyczuwalna spora wibracja całego samochodu.
Przez kolejne dwa dni było podobnie a dziś rano mogłem przyśpieszyć, ale była wyczuwalna delikatna wibracja, ale dużo mniejsza niż przez ostatnie trzy dni.
Ten chwilowy problem to 10-20 sekund. Po tym czasie problem znika i pojawia się kolejnego dnia rano. W ciągu dnia mam dwie (8 i 14) identyczne (około godzinne) trasy.
Temperatury w tych godzinach są podobne więc temperatura silnika również, ale problem jak narazie pojawia się tylko rano.
Aktualny przebieg to 171k km. Filtry (paliwa i powietrza) wymienione 17k km temu. Paliwo tankuje tylko sprawdzone (markowe stacje benzynowe) a zawartość popiołu w oleju (DPF) to 0,12 L więc chyba w porządku.
Ponad dwa lata temu zdecydowałem się na Eco Tuning i podniesienie mocy do 203KM. Piszę o tym dla formalności, bo nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie.
Nie zapaliła się żadna kontrolna na desce a tester OBDeleven nie znalazł żadnych błędów silnika. Mechanik przez telefon (na oględziny jadę w poniedziałek) stwierdził że to najprawdopodobniej wtrysk.
Z tego co mi wiadomo to wtrysków przez OBD nie można sprawdzić i jedyne co sprawdziłem to dawkowanie paliwa i wygląda to następująco : (1) 0,08 mg/stroke / (2) 0,05 mg/stroke / (3) 0,07 mg/stroke / (4) - 0,21 mg/stroke.
Nie wiem czy to ma znaczenie w zaistniałej sytuacji, ale od jakiegoś czasu tester ODBeleven odczytuje błąd U140B00 (zarządzanie energią aktywne) a wg google to pora na wymianę akumulatora.
Póki co nie mam problemów z uruchomieniem silnika, ale pobór jest chociażby przez kamerą parkingową (70mai A810) i dziś rano przez uruchomieniem miałem na akumulatorze 12,2 V.
Ładowanie mam na poziomie około 14 V i po powrocie z porannej trasy miałem 12,7 V. Akumulator jest fabryczny z tego co wiem, więc może pora na nowy po prawie 11 latach.
Czy to możliwe że poranne problemy z przyśpieszeniem i wibracje, to wina akumulatora ? No chyba że to faktycznie wtrysk ? Będę wdzięczny za ewentualną pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Mariusz
Od czterech dni mam pewien "chwilowy" problem podczas przyśpieszania. Wygląda to następująco. Jadąc z domu (droga osiedlowa, gdzie nie przyśpieszę) mam delikatnie z górki i wszystko jest w porządku.
Następnie wyjeżdżam na ulicę i mam delikatne pod górkę. No i tutaj podczas przyśpieszenia pojawia się problem. Pierwszego dnia nie byłem w stanie w ogóle przyspieszyć i była wyczuwalna spora wibracja całego samochodu.
Przez kolejne dwa dni było podobnie a dziś rano mogłem przyśpieszyć, ale była wyczuwalna delikatna wibracja, ale dużo mniejsza niż przez ostatnie trzy dni.
Ten chwilowy problem to 10-20 sekund. Po tym czasie problem znika i pojawia się kolejnego dnia rano. W ciągu dnia mam dwie (8 i 14) identyczne (około godzinne) trasy.
Temperatury w tych godzinach są podobne więc temperatura silnika również, ale problem jak narazie pojawia się tylko rano.
Aktualny przebieg to 171k km. Filtry (paliwa i powietrza) wymienione 17k km temu. Paliwo tankuje tylko sprawdzone (markowe stacje benzynowe) a zawartość popiołu w oleju (DPF) to 0,12 L więc chyba w porządku.
Ponad dwa lata temu zdecydowałem się na Eco Tuning i podniesienie mocy do 203KM. Piszę o tym dla formalności, bo nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie.
Nie zapaliła się żadna kontrolna na desce a tester OBDeleven nie znalazł żadnych błędów silnika. Mechanik przez telefon (na oględziny jadę w poniedziałek) stwierdził że to najprawdopodobniej wtrysk.
Z tego co mi wiadomo to wtrysków przez OBD nie można sprawdzić i jedyne co sprawdziłem to dawkowanie paliwa i wygląda to następująco : (1) 0,08 mg/stroke / (2) 0,05 mg/stroke / (3) 0,07 mg/stroke / (4) - 0,21 mg/stroke.
Nie wiem czy to ma znaczenie w zaistniałej sytuacji, ale od jakiegoś czasu tester ODBeleven odczytuje błąd U140B00 (zarządzanie energią aktywne) a wg google to pora na wymianę akumulatora.
Póki co nie mam problemów z uruchomieniem silnika, ale pobór jest chociażby przez kamerą parkingową (70mai A810) i dziś rano przez uruchomieniem miałem na akumulatorze 12,2 V.
Ładowanie mam na poziomie około 14 V i po powrocie z porannej trasy miałem 12,7 V. Akumulator jest fabryczny z tego co wiem, więc może pora na nowy po prawie 11 latach.
Czy to możliwe że poranne problemy z przyśpieszeniem i wibracje, to wina akumulatora ? No chyba że to faktycznie wtrysk ? Będę wdzięczny za ewentualną pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Mariusz