Strona 1 z 1

Tryb awaryjny po dłuższej jeździe w większych prędkościach

: 23 kwie 2024, 21:36
autor: Michal2014
Mam problem w swojej Audi a6 C7 3.0 bitdi 313 2014 rok auto posiada jakiś program zwiększający moc (zrobiony przez poprzedniego właściciela mało mi wiadomo na jego temat) problem polega na tym że auto w prędkościach 160 km/h w górę przy jeździe powyżej 3-5 min i zapiętym 8 biegu
wpada w tryb awaryjny zaczyna migać kontrolka świec żarowych i wyskakuje komunikat że maksymalne obroty dopuszczalne to 2,5 tysiąca i auto całkowicie traci moc. Zaraz po zgaszeniu i odpaleniu na nowo auta auto już nie pokazuje błędu można jechać normalnie. Dodam tylko że ten błąd wyskakuje tylko i wyłącznie jak samochód jest na 8 biegu jeżeli skrzynia jest w trybie sportowym i trzyma to auto na 7 biegu to można jechać bez problemu i błąd nie wyskakuje ale jak wrzucę na tempomacie 180 w trybie sportowym i wbije ten 8 bieg to błąd i tak wyskakuje . W komputerze w vcds pokazuje jedynie błąd czujnika ciśnienia oleju silnikowego

Dodano po 11 minutach 50 sekundach:
Bład przełącznika ciśnienia oleju poprawka

Re: Tryb awaryjny po dłuższej jeździe w większych prędkościach

: 24 kwie 2024, 09:13
autor: Szajn
Kolego wróć do serii i podnieś u tunera ciśnienie oleju.
Wiadomym i całkiem powszechnie znanym faktem jest problem ciśnienia oleju (poruszany tutaj na forum), jakie daje pompa oleju na ustawieniach fabrycznych.
Często podczas jazdy, bez ostrzeżenia, korby w tych silnikach wychodzą bokiem - tzw. zjawisko, w którym krecik Tadeusz puka sobie młotkiem w piec od środka bez żadnego zażenowania <lol>

Re: Tryb awaryjny po dłuższej jeździe w większych prędkościach

: 24 kwie 2024, 14:56
autor: LukasXTC
Padłem, na tym forum nie widać jakoś latających korb w tych silnikach - widocznie mało jest ich tutaj.
Koszta naprawy pewnie przekraczają 1/2 wartości pojazdu ?

Re: Tryb awaryjny po dłuższej jeździe w większych prędkościach

: 24 kwie 2024, 21:44
autor: Abq
CGQB nie dotyczy problem olejowy

Re: Tryb awaryjny po dłuższej jeździe w większych prędkościach

: 25 kwie 2024, 11:13
autor: Szajn
chyba jednak kolego nie do końca:

https://www.auto-krak.pl/auto-krak/prob ... e-bentley/

Nie tylko silniki CRT..
Abq pisze:
24 kwie 2024, 21:44
CGQB nie dotyczy problem olejowy
Dodano po 3 minutach 21 sekundach:
Dobry słupek kosztuje ok. 20 k, plus przekładka. Ostatnio znajomemu zapukał Tedi w a6c7 i kupił słupek z jakiejś a7 za 25k. Tanio nie było, ale lata. Od razu podniósł ciśnienie oleju do 2,8 bara i już teraz chyba pojeździ <okok> Tedi jednak jest w przyczajeniu <rotfl>
LukasXTC pisze:
24 kwie 2024, 14:56
Padłem, na tym forum nie widać jakoś latających korb w tych silnikach - widocznie mało jest ich tutaj.
Koszta naprawy pewnie przekraczają 1/2 wartości pojazdu ?