Strona 1 z 1

2.0 TDI - Problem z EGR

: 02 mar 2024, 21:34
autor: MuranPL
Witam Wszystkich,

Od dłuższego czasu borykam się z usterką EGR. Podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny i wyskoczyły błędy EGR. Czytając fora, doszedłem do wniosku że nie ma sensu czyszczenie EGR. Zakupiłem oryginalny nowy EGR lecz po wymianie znów występuje problem. Podczas jazdy na autostradzie, po około 15km, wyskakują poniższe błędy. Po zgaszeniu i odpaleniu auta od nowa, błąd znika na następne 5 km i wraca dalej.

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co należałoby jeszcze sprawdzić ? Zrobiłem adaptacje EGR i wszystkie testy jakie znalazłem na EGR , lecz nie widziałem żadnych błędów.

Z tego co czytałem, N18 odnosi się do zaworu EGR otwieranego podciśnieniowo. Czy podczas któregokolwiek testu na VCDS, powinien się on otworzyć, gdyż nie zauważyłem aby ten zawór się podnosił ( można go podnieść ręcznie ). Wężyk od podciśnienia nie wygląda na uszkodzony.


4891 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [039] - usterka
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27

Pr�dko�� obrotowa silnika: 2792.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 54.9 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.740 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 797.1 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 100.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 100.32 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 901.0 mV

4892 - Zaw�r recyrkulacji spalin (N18)
P0403 00 [167] - usterka
MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kod�w b��d�w
Ramka zamro�ona:
Stan b��du: 00000001
Priorytet b��du: 2
Cz�sto�� b��du: 2
Przebieg: 303662 km
Data: 2023.12.14
Czas: 19:05:27

Pr�dko�� obrotowa silnika: 2787.50 /min
Unormowana warto�� obci��enia: 53.3 %
Pr�dko�� pojazdu: 150 km/h
Temperatura p�ynu ch�odz�cego: 89 �C
Temperatura powietrza zasysanego: 16 �C
Ci�nienie atmosferyczne: 990 mbar
Napi�cie zacisku 30: 14.680 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Masa powietrza: warto�� rzeczywista (mg/suw): 662.9 mg/stroke
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): sterowanie: 15.00 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): warto�� rzeczywista: 48.80 %
Zaw�r recyrkulacji spalin (EGR): offset zamkni�ty: -5.74 %
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 0
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 55
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 7
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: status-Bits 0-7: 4
Nastawnik wysokiego ci�nienia EGR: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 2810.2 mV

Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc ! :)

Pozdrawiam

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

: 03 mar 2024, 12:06
autor: tomnik
Prosimy o kod silnika. Rocznik auta.
Uzupełnij dane w profilu.

Zawór EGR w tych autach jest sterowany elektrycznie.
Ciśnieniem zamykana/otwierana jest klapka obejścia spalin(tzw. By-Pass), a ta "zaworem" sygnał elektr./ciśnienie. W odpowiednich warunkach doprowadza spaliny do chłodnicy spalin. W tym przypadku jest zapewne zatarta (stoi w miejscu), typowa usterka.
Demontaż chłodnicy spalin wraz z EGR. Wyczyszczenie EGR, sprawdzenie jego działania na okoliczność pracy bez zacięć. Chłodnica spalin zapewne będzie przyblokowana sadzą. Klapkę w chłodnicy można spróbować doprowadzić do jej prawidłowej pracy. Podobno pomaga tylko na "chwilę". Zakup nowej chłodnicy spalin(z uwagi na tą właśnie klapkę) z EGR lub bez niego w zależności od stanu tego podzespołu, wydaje się raczej konieczny.

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

: 03 mar 2024, 13:04
autor: MuranPL
Przepraszam, profil został już uzupełniony

Silnik 2.0 TDI CGLC - 2012 rok

Tak jak pisałem, zawór EGR został wymieniony ( cały razem z chłodnicą ), ten sam co originalny.

Czy jest możliwość wymuszenia otwarcia tego zaworu poprzez VCDS aby zobaczyć czy otwiera się pod ciśnieniem? Wydaje mi się że to jest przeczyną.

Dodam tylko że w jeździe miejskiej, problem nie występuje. Błąd występuje tylko podczas trasy.

Pozdrawiam

Re: 2.0 TDI - Problem z EGR

: 20 cze 2024, 00:11
autor: Kadil13
Witam , mam ten sam problem po wymianie dalej to samo