Strona 1 z 1

Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 08 sty 2024, 23:18
autor: bocian21
Witam. Pojawia się u mnie dzisiaj taka sytuacja że podczas jazdy kontrolka od świec mrugneła kilka razy i zniknęła. Auto jechało normalnie zero jakich kolwiek objawów. Po podłączeniu komputera blad jak na obrazku. Niby wychodzi że brak synchronizacji na rozrządzie ale rozrząd wymieniony 70 tys temu i dopiero teraz by coś wyskoczyło?

Obrazek

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 09 sty 2024, 13:50
autor: _wladi_
Albo czujnik ustawienia wałka rozrządu albo źle ustawiony rozrząd celowałbym w to drugie 😁

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 09 sty 2024, 17:52
autor: bocian21
Ale przez tyle kilometrów było ok a teraz się rozjechał? No chyba że przeskoczył by o ząbek ale wtedy chyba nie pracował by poprawnie o ile wgl by odpalał. Miałem kiedyś jeden przypadek przestawionego co prawda starsza wersję 2.0 TDI 140km w golfie 6 ale przy przestawieniu o 1 ząbek nie palił wcale.
Zaobserwowałem że kontrolka zaczyna migać po przejechaniu +/- 10km. Mrugnie kilka razy i potem przejechałem nawet 50 km i już żadnych kontrolek. Do puki auto nie postoi kilka godzin że ostygnie i potem znowu po przejechaniu ok 10 km mruga kontrolka świec.

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 09 sty 2024, 20:35
autor: _wladi_
To próbuj od najprostzych rzeczy czyli wymień czujnik.

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 10 sty 2024, 07:58
autor: bocian21
Wymieniłem czujnik i to samo. Czyli muszę zajrzeć do rozrządu. Tylko z tego co widziałem tutaj nie ma już trzech śrubek na fasolkach na wałku rozrządu jak w starszych tdi do synchronizacji wałków czyli jeśli jest przestawiony to o ząbek tak?

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 10 sty 2024, 12:11
autor: LukasXTC
Wystarczy, że rozrząd nie był wymieniony według procedury i efekt będzie taki - po większym przebiegu straci synchronizację. Lub masz gdzieś przewody w wiązce naderwane.

Re: Mrugająca kontrolka świec i błąd P0016

: 15 sty 2024, 21:31
autor: bocian21
Mieliście rację. Ustawiłem od nowa rozrząd według procedury i błąd przestał wyskakiwać. Po zablokowaniu wałka rozrządu blokada na wale mijała się o jakieś 2mm z otworem w bloku i to wystarczyło żeby pojawiał się błąd. Ja rozrządu nie wymieniałem tylko poprzedni właściciel także nie wiem jak to było zrobione ale pompa wysokiego ciśnienia była przestawiona o jeden ząb także mogło to nie być zrobione zgodnie ze sztuką, tylko dlaczego błąd zaczął się pojawiać dopiero po takim czasie to nie mam pojęcia. Druga sprawa jest to dlaczego producent zmienił koło wałka rozrządu..? Przecież w poprzedniej generacji tego silnika w vcds można było sprawdzić synchronizację do góry były fasolki i można było bez problemu wyregulować bez rozbierania całego rozrządu..