Strona 1 z 1

(2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 10 lip 2022, 23:08
autor: Tikolec
Witam!
Autko posiadam od 22 miesiecy. Auto jak w temacie zaczelo mi kopcic przy mocnym deptaniu. DPF + EGR OFF (zrobione prawdopodobnie przez poprzedniego wlasciciela). +/- rok temu zaczal mi lekko kopcic przy obciazeniu (mocne deptanie gazu). Z miesiaca na miesiac kopcil coraz bardziej az w koncu zaczal tracic moc (szczegolnie przy obrotach powyzej ~ 2200). Okolo 3 miesiace temu pojawila sie migajaca dioda od swiec (w trakcie jazdy) i prawdopodobnie odcinalo turbo. Po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wracalo do "normy" sprzed migajacej diody - czyli kopcenie + braki mocy przy mocniejszym gazowaniu. Sprawdzilem bledy na VCDSie:
-miernik masy powietrz P010100(032) niewiarygodny sygnal, sporadyczny,
-czujnik cisnienia wew. cylindra 3 P13D600(032) niewiarygodny sygnal, sporadyczny,
-regulacja cisnienia doladowania P029900(039) nieosiagnieta granica regulacji, niepotwierdzony, testowany od skasowania.
Podmienilem czujnik i dalej to samo. Jadac do mechanika (zabraklo mi pomyslow) wyskoczyl CHECK i jakby troche odzyskal moc (nadal kopcil).
Mechanik stwierdzil ze turbo. Zalozyl nowe i nadal to samo. Pozniej przeczyscil dolot, sprawdzil EGR ("czysciutki") i znowu to samo.. postanowil nawet zalozyc nowy miernik masy powietrza i czujniki od doladowania - to samo. Rowniez stracil pomysly..

Ma ktos jakies sugestie gdzie szukac? Autko najechane 167k...

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 12 lip 2022, 12:48
autor: Tikolec
Ktos ma jakis pomysl gdzie szukac? :)

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 12 lip 2022, 21:18
autor: marian1984
Po co ktoś wyrzucał w takim aucie DPF przy takim przebiegu? Tyle aut miałem i w żadnym nie wrzucałem DPF. Silnik pracuje normalnie? Wtryski jak pokazuje w VCDS.
Jeśli traci moc przy pełnym gazie to może być przeładowanie lub nie doładowanie. Wszystko można sprawdzić VCDS lub innym programem.

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 13 lip 2022, 14:13
autor: Factor
Jak kopci to albo dziura w dolocie albo wtryski dogorywają albo auto jest po beznadziejnym programie.

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 14 lip 2022, 00:43
autor: Tikolec
Nie mam pojecia dlaczego ktos wywalil DPFa... Wtryski pracuja bez zarzutu (VCDS pokazuje "idealne" wartosci). Dolot czysciutki i sprawdzony pod katem nieszczelnosci - zadnych dziur/dziurek itp.
Dzis po wypieciu dwoch czujnikow od DPFa autko odzyskalo moc i nie kopci do ~2200 obrotow ale powyzej zaczyna juz troche kopcic (na czarno) i gdzies powyzej 3k obrotow lekko slabnie. Czy to rzeczywiscie oznacza mega kiepski program?

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 14 lip 2022, 08:05
autor: marian1984
A parametry DPF pokazuje w VCDS? Bo po wyprogramowaniu chyba nie powinno pokazywać. Czujnik różnicy ciśnień powinien pokazywać 0.

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 14 lip 2022, 16:25
autor: Factor
Tikolec pisze:
14 lip 2022, 00:43
Nie mam pojecia dlaczego ktos wywalil DPFa... Wtryski pracuja bez zarzutu (VCDS pokazuje "idealne" wartosci). Dolot czysciutki i sprawdzony pod katem nieszczelnosci - zadnych dziur/dziurek itp.
Dzis po wypieciu dwoch czujnikow od DPFa autko odzyskalo moc i nie kopci do ~2200 obrotow ale powyzej zaczyna juz troche kopcic (na czarno) i gdzies powyzej 3k obrotow lekko slabnie. Czy to rzeczywiscie oznacza mega kiepski program?
Czyli rozumiem, że samochód jest po programie? Jak tak to spore prawdopodobieństwo jest, że program leje masę paliwa i stąd wycięty DPF i EGR z tak małym przebiegiem.

Re: (2.0 TDI 190KM CNHA) Strasznie kopci + traci moc przy pelnym gazie

: 23 sie 2022, 13:48
autor: Tikolec
Po programie mialem na mysli nowy soft (bez dpf-a i EGR pff).
Zaktualizuje temat bo nie wiem o co chodzi nadal. Wymienilem dolny EGR (ten z chlodnica spalin) na nowy i zaslepilem drugi EGR (ten u gory). Nowy program (dpf off i jeden z EGR off) i auto zaczelo jezdzic jak trzeba. Dodam ze przy tym dolnym EGR chlodniczka byla mega zawalona (bardzo slaby przelot). Przejchalem 1000km z przyczepka i znowu zaczelo kopcic w trakcie jazdy. Bledy pokazaly (znowu) czujnik masy powietrza i czujnik cisnienia wew. cylindra 3. Teraz jezdze bez przyczepki, usunalem bledy i kopci duzo mniej. Auto ma (podobno) serie jesli chodzi o KM i NM.