Strona 1 z 1

2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 04 maja 2022, 14:23
autor: prostacz
Witam.Niestety dziś przytrafiła się taka sytuacja(mnie przy tym nie było),że przy zmianie oleju(uorzednio zalany był Motul Specific 5w30 zalano mi Motul 8100 x-clean 5w30.Jednakże na nim norma jest 505.00 505.01.Czy to należy jak najszybciej zlać i zmienić czy będzie ok? Wrzucam zdj.w/w oleju

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 04 maja 2022, 20:43
autor: pawcio81
VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących
silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości
oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników
Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
cząstek stałych bez dodatku paliwa.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym
okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez
dodatku paliwa.

Jak masz DPF sprawny, to chyba lepiej zmienić na olej z normą 507. Ten, co masz wlany może ponad normatywnie zapełnić filtr popiołem.

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 04 maja 2022, 20:49
autor: prostacz
Tak dpf sprawny,ale silnika to chyba nie powinno uszkodzić? Bo zastanawiam się czy prędko zmienić czy już pojeździć te 10tyś.km

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 05 maja 2022, 17:20
autor: januszm
Jeśli masz gwarancję to tylko olej 50400/50700
Jeśli nie to ten jest super, C3 norma to dla DPF, normę Mercedesa 229.52 też ma, w takim razie spoko, normę BMW LL04 też spelnia

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 05 maja 2022, 18:46
autor: prostacz
Nie mam gwarancji auto jest z 2011r.,no ale czy to ważne,że spełnia normę dla BMW lub Mercedesa skoro ja mam Audi?

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 06 maja 2022, 11:47
autor: januszm
Bo norma Mercedesa jest bardziej wymagająca. Jedynie jeśli chodzi zawartość popiołu to norma mb pozwala o 0,1% więcej.
Ja zalewalem już nawet 5w40 aral hightronic, norma mb oraz Porsche.
Odkąd auto po gwarancji to olewam normę 50400 50700.
Norma mb może również mieć 5w40 a vw nie.
Mój aktualny olej w silniku to mannol 5w30 energy combi LL, po 7500km olej dalej brązowy (dpf off)

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 06 maja 2022, 12:46
autor: arczi0044
Nic się nie stanie, jeździj spokojnie nawet 15tys. Przy następnej wymianie zalej Motul Specific 504.00 / 507.00

Re: 2.0tdi CGLC multitronic czy to zły olej?

: 06 maja 2022, 15:21
autor: prostacz
Dzięki za odpowiedzi,pozdrawiam