Strona 1 z 1

[CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

: 07 lis 2021, 11:40
autor: maciek.bielsko
Witam

Panowie wymieniałem Zawór regulacyjny nastawnika i nie zablokowałem rozrządu o czym nie wiedziałem, teraz świeci mi błąd synchronizacji wałka.

Zna ktoś jakiś tutorial jak można to we własnym zakresie wyregulować, aby wróciło to wszystko do normy.?

Silnik 2.0tdi CNHA 190km

Re: [CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

: 08 lis 2021, 22:26
autor: mat1324

Re: [CNHA] błąd synchronizacji wałka po wymianie zaworu

: 29 sty 2025, 20:45
autor: vowo
Witam, ja ma większy problem i szukam wyjaśnienia. Robiłem głowicę ale po pęknięciu więc auto chodziło normalnie. Zakupiłem regenerowaną bo moja była pęknięta w 3 miejscach. Poskładałem wszystko do kupy nowe dźwigienki nowe te pypcie olejowe (uciekła mi nazwa) i po złożeniu przekręceniu wałem odpalam. Auto kręci normalnie około 20 sekund i brym odpala chodzi 2 sek. równo i gaśnie. Potem już tylko luźny chód bez kompresji. Sprawdziłem rozrząd na pasku wszytko idealnie zdjąłem pokrywę gdzie miałem zaznaczone wałki od środka markerem a tam ku mojemu zdziwieniu wałek ssący przestawiony o równo 180st. potem okazuje się że jedna dźwigienka pęknięta na ssącym. Te moduły wałków to cena dramat i teraz się zastanawiam co się wydarzyło że o 180st przestawił się wałek gdzie pasek był idealnie. Kompresję wstępnie sprawdziłem kręcąc kluczem mogę nabić ręcznie do 5 bar więc chyba zawory zamknięte( tam są proste zawory i słabe dźwigienki to może głowica się uratowała. Nie rozbierałem jeszcze samego fazatora zastanawiam się czy on mógł być wstępną przyczyną tak mocnego przestawienia wałka bo cały wałek jest przesunięty o 180st lub wiadomo też może być koło na wydechowym to napędzające ssący. czy ktoś ma doświadczenie bo kupa kasy a nie chciał bym aby była powtórka.....