Dodam coś od siebie, bo czytałem ten temat ostatnio.
Da się wymienić czujnik G235 w biTDI bez demontażu żadnego innego elementu.
Trzeba mieć klucz płasko - oczkowy 17 na zbyciu.
Jak masz już pewność że czujnik jest uszkodzony, to odcinasz przewód przy samym czujniku (jest ciasno, ja użyłem śrubokręta i motka żeby odciąć kabel bo kombinerki nie wchodzą).
Zakładasz 17 oczkową na czujnik, tak żeby go tylko poluzować.
Później trzeba klucz poświęcić i odciąć z połowę jego długości.
Klucz ma wejść pod mocowanie turbiny, a oczko ma być założone na czujniku temperatury, wtedy jest na tyle duży ruch i dostęp że można w miarę wygodnie odkręcać.
Chwila zabawy i czujnik wypada.
Montaż nowego czujnika jest trudniejszy - trzeba zrobić alladyna (klęknąć na silniku). Jedna ręka wchodzi z tylu od strony grodzi, druga jedyną dziurą pomiędzy turbo a silnikiem, wkładasz początek czujnika do dziurki a później delikatnie, na samych końcach palcy próbujesz wkręcić czujnik. Jak dasz sobie odrobinę oleju na gwint to wkręca się bez problemu.
Na koniec trzeba użyć drugiej połówki klucza - w jakiejś pozycji musi przypasować, wtedy od góry klucza przykładasz kawałek rury i lekko młotkiem. Czujnik jest dokręcony, klucz wychodzi, robota skończona.
Czas na wymianę to jakieś 20-30 minut, gdzie najwięcej schodzi na złapaniu gwintu, jest mega niewygodnie.
Może komuś się przyda mój patent
Pozdrawiam