Strona 1 z 1

[CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 04 maja 2021, 14:24
autor: pixelx
Jakiś czas temu pojawił się błąd P204F ("Układ środka redukującej rząd 1 - nieprawidłowo") i pojawił się komunikat, że za 1000km nie zapalę zamochodu. Po przejechaniu około 300-400km usterka sama znikła.
Parę tyg. temu wyskoczył ten sam błąd i to samo odliczanie od 1000km, błąd skasowany, ale odliczanie jest aktywne. W między czasie wskoczył kolejny błąd P20E8 ("Cisnienie za niskie, czynnik redukujacy"). Wymieniłem pompę AdBlue na nową, skasowałem błąd.

Uruchamiałem 2 opcje adaptacji dostepne w VCDS - "SCR Tank level Detection", i "Reset SCR Lock" - wszystko zakończyło się ok.
Błędy nie powracają (przejechałem około 400km z nową pompą), ale kilometry się odliczają - już mi niewiele zostało do 0.

Jak pozbyć się kominikatu z deski o awarii AdBlue?

Re: [CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 04 maja 2021, 17:32
autor: Nikostratus
Robiłeś adaptacje w trasie ? Po angielsku to brzmiało jakoś " Adaptation reduction agent " coś takiego pamietam z ODIS ...

Re: [CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 06 maja 2021, 20:15
autor: pixelx
ODIS rzeczywiście ma opcję do kasowania tego błędu (VCDS nie) o nazwie "AC - Wskazanie zakłócenia układu środka redukujacego". Uruchomiałem ją kilka razy, lae bez powodzenia.
Test w ODIS konczy sie informacją ze dla tego problemu może istnieć informacja techniczna o produkcie (TPI) - w sumie wskazuje na kontakt z importerem.

Starałem sie wykonać test drogowy, ale nie potrafie go wykonać poprawnie.
Scenariusz:
1. najwyższy bieg i obroty pod 2000 (mniej nic 2k), stabilna predkość (u mnie to okolo 140km/h)
2. po pewnym czasie ODIS sugeruje aby utrzymać obciążenie/predkosc na stałym poziomie
3. po okolo 2-5 sec. prosi o hamowanie silnikiem i zatrzymanie samochodu <- ten krok nie kończy się u mnie powodzeniem i procedura zaczyna od początku - punkt 1 (hamowałem ostro, wolno, itp.)
Test cieżko wykonac ze względu na prędkosci i hamowanie na końcu - autostrada musi być pusta.

Re: [CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 06 maja 2021, 21:58
autor: Nikostratus
Dziwne. Powinno być tak że jedziesz powyżej ustalonych obrotów aż się nie zaadoptuje bez żadnych hamowań... Czasem się zaadoptuje po 10km czasem po 20km... I gdy się zaadoptuje z zegarów znika info o usterce. Możesz jechać w trybie manualnym na niższym biegu.

Re: [CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 06 maja 2021, 23:44
autor: pixelx
Adaptację robiłem z laptopem, była informacja o wybraniu nawyższego biegu i obroty pod 2k, potem utrzymaniu stabilnego obciążenia przez parę sekund, a na końcu hamowaniu silnikiem i zatrzymaniu pojazdu. Tyle, że jak zaczynałem zwalniać to ODIS mi pokazywał poczatek procedury (pierwszy krok) - tak jakbym coś wykonał błędnie (czytaj zwalnianie, które w oryginalne było podane jako "rozpocznij hamowanie silnikiem" - w automacie przerzucałem w doł na manualnym, ale po 2-3 sec. był powrót do poczatku). Zrobiłem to dzisiaj około 6-8 razy pokonująć 50-60km, ale bez pozytywnego efektu.
Ostatecznie starałem się wykasować ten błąd na postoju (inna opcja w ODIS), ale po serii włączeń i wyłączeń, dostałem informację aby "upewnić się czy nie istnieje TPI" do mojego problemu (kierunek importer, bo ODIS zakłada że jestem z ASO).

Moja wersja softu nie jest najnowsza (R4 2,0L EDC H23 1649) aczkolwiek z tego co czytam w sieci powinna być pozbawiona problemu z AdBlue.
O ile mam wszystko sprawne (pompę AdBlue wymieniłem na nową), to przypuszczalnie mam problem z oprogramowaniem lub uszkodzony czujnik NOX.

Widzę, że ODIS-em można podbić awaryjnie 50km jak licznik spadnie do 0, aby dojechać do serwisu - dziękuję panom z EU i VW Group którzy to wymyślili i zaimplementowali.
Powoli kończy mi się cierpliwość - obecne koszty już dawno parokrotnie przekroczyły koszt deaktywacji zbędnego dodatku. :-)

Wertując sieć znalazłęm podobny wątek w USA, który sugeruje problem z oprogramowaniem (kilka ASO w USA też się poddało)
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... st-5373085

Re: [CNHA 2.0 190KM] Usterka AdBlue

: 25 maja 2025, 17:31
autor: pegaz9
pixelx pisze:
06 maja 2021, 23:44
Adaptację robiłem z laptopem, była informacja o wybraniu nawyższego biegu i obroty pod 2k, potem utrzymaniu stabilnego obciążenia przez parę sekund, a na końcu hamowaniu silnikiem i zatrzymaniu pojazdu. Tyle, że jak zaczynałem zwalniać to ODIS mi pokazywał poczatek procedury (pierwszy krok) - tak jakbym coś wykonał błędnie (czytaj zwalnianie, które w oryginalne było podane jako "rozpocznij hamowanie silnikiem" - w automacie przerzucałem w doł na manualnym, ale po 2-3 sec. był powrót do poczatku). Zrobiłem to dzisiaj około 6-8 razy pokonująć 50-60km, ale bez pozytywnego efektu.
Ostatecznie starałem się wykasować ten błąd na postoju (inna opcja w ODIS), ale po serii włączeń i wyłączeń, dostałem informację aby "upewnić się czy nie istnieje TPI" do mojego problemu (kierunek importer, bo ODIS zakłada że jestem z ASO).

Moja wersja softu nie jest najnowsza (R4 2,0L EDC H23 1649) aczkolwiek z tego co czytam w sieci powinna być pozbawiona problemu z AdBlue.
O ile mam wszystko sprawne (pompę AdBlue wymieniłem na nową), to przypuszczalnie mam problem z oprogramowaniem lub uszkodzony czujnik NOX.

Widzę, że ODIS-em można podbić awaryjnie 50km jak licznik spadnie do 0, aby dojechać do serwisu - dziękuję panom z EU i VW Group którzy to wymyślili i zaimplementowali.
Powoli kończy mi się cierpliwość - obecne koszty już dawno parokrotnie przekroczyły koszt deaktywacji zbędnego dodatku. :-)

Wertując sieć znalazłęm podobny wątek w USA, który sugeruje problem z oprogramowaniem (kilka ASO w USA też się poddało)
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... st-5373085
Witam,
mam taki sam problem, czy mogę się dowiedzieć jak udało się rozwiązać problem?