Strona 1 z 1

Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 09 lut 2021, 13:05
autor: Mazii88
Witam,
Mam audi a6 c7 z 2012 roku z silnikiem 2.0 TDI 177 KM CGL. Zauważyłem, że gniazda wtryskiwaczy są lekko wilgotne i zastanawiam się czy póki nie ma żadnych objawów (silnik chodzi równo) zostawić to w spokoju czy lepiej wymienić te gumowe uszczelniacze co wchodzą w gniazdo oraz miedziane podkładki dla świętego spokoju? Dodam że auto ma przejechane 80 tys. km, więc tym bardziej dziwi mnie widok tych wtryskiwaczy. Jakieś doświadczenia? I Drugie pytanie jaki jest prawidłowy moment dokręcania śruby mocującej wtryskiwacz (jedna śruba na dwa wtryskiwacze) oraz przewodów wysokiego ciśnienia (tych metalowych)? Bedę wdzięczny za pomoc.

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 09 lut 2021, 15:54
autor: mat1324
Na Twoim miejscu wymieniłbym 4 gumowe uszczelniacze od wtrysków oraz 2 gumowe uszczelniacze od tych długich śrub. Dodatkowo obowiązkowo podkładki miedziane, środkowe oringi wtrysków oraz małe oringi na powrotach. Warto byłoby wymienić również te dwie śruby. Wszystko skręcone odpowiednim momentem i musi być sucho. Poniżej masz instrukcje wraz z momentami dokręcania.

https://www.dropbox.com/s/wb838kbhgzjhq ... %20CGL.rar

Dodano po 59 sekundach:
Chcesz numery części? Pewnie tak :). Potrzebne są dwa gumowe uszczelniacze śrub, a reszta wszystko razy cztery.

- gumowe uszczelniacze wtrysków: 03L103070 lub nowsze oznaczenie 04L103070B
- gumowe uszczelniacze śrub: 03L103487
- podkładka miedziana: 059130519
- oring wtryskiwacza: WHT000884
- oring na powrocie: WHT005302

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 10 lut 2021, 14:14
autor: Mazii88
Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź oraz numery części co bardzo ułatwi mi sprawę ;) Instrukcja jest również bardzo dokładna, dzięki. Sam jednak tego nie będę robił, żeby czegoś nie schrzanić. Czy mogę to oddać do zwykłego mechanika, do którego zawsze jeżdżę i jestem zadowolony czy lepiej to zlecić ASO Audi, choć znając ich to policzą sobie za to jak za zboże. Choć mając klucz dynamometryczny i tą instrukcję nie wydaje się to bardzo skomplikowane ;) Czyli przy takim lekkim wycieku lepiej to zrobić mimo wszystko? Słyszałem, że takie rzeczy lepiej robić na wiosnę bo teraz przy takich niskich temperaturach może się to dobrze nie uszczelnic (plastik i aluminium ponoć trochę się kurczy) ? I jeszcze jedno czy te środkowe oringi wtrysków oraz te małe na powrotach wymieniać jeżeli nie ciekną a wyciek jest najprawdopodobniej od strony miedzianej podkładki, także nie wiem czy warto to ruszać? Jeszcze raz dziękuję.

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 10 lut 2021, 22:19
autor: mat1324
Możesz poczekać aż się trochę ociepli, ale jeśli nie będziesz tego robił, to u mechanika na warsztacie raczej jest w plusie temperatura. Po drugie wymienia się wszystkie uszczelnienia na wtryskach, a nie tylko miedziane podkładki.

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 12 lut 2021, 08:09
autor: Mazii88
Ok, w takim razie wymienię wszystkie, jeszcze raz dzięki za instrukcję i numery tych części, ułatwi to proces zamówienia w ASO ;)

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 12 lut 2021, 19:05
autor: mat1324
Niewątpliwie będzie łatwiej :).

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 16 lut 2021, 23:13
autor: wypychbielsko
Panowie mam dokładnie ten sam objaw juz u siebie. CGLC 177KM 198.000 km
Dzięki numerom części (podkladek uszczelniaczy) zamówię je i wymienię jak się u mnie w dojczlandii ociepli. Bardzo Wam dziękuję ! ! ! <hura>

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 19 kwie 2021, 11:56
autor: Mazii88
Zakupiłem wszystkie uszczelki i będę się brał za wymianę tylko chciałbym mieć 100% pewność, że ta instrukcja dotyczy silnika cgl. Bo są pewne rozbieżności a mianowicie: podczas zakupu części w ASO Audi dostałem informację, że tuleje tych długich śrub (zgodnie z instrukcją nr 18) nie występują w tym silniku, są tylko śruby i moje pytanie czy wystarczy zatem wymienić tylko śruby i druga kwestia dotycząca momentu dokręcenia, wg instrukcji jest to 8 nm + 270 stopni ale w internecie znalazłem też wątek dla tego silnika i ktoś podawał 8 nm + 180 stopni. Chciałbym mieć pewność, że wszystko dobrze wykonam. Dzwoniłem nawet do ASO ale oni nie chcą mi tej informacji podać. Bardzo dziękuję za pomoc.

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 19 kwie 2021, 22:23
autor: mat1324
Nic innego Ci nie wygeneruję i tuleje masz u siebie w pokrywie :). Wszystko podane jest dla rodziny silników CGL.

Re: Mokre gniazdo wtryskiwaczy, moment dokręcania wtryskiwaczy oraz przewodów wysokiego ciśnienia 2.0 TDI 177 KM CGL

: 20 kwie 2021, 19:38
autor: Mazii88
ok dzięki