Witam, jak w temacie po wymianie oleju (zdejmowałem i uszczelniałem dolną miskę bo ciekła) i wszystkich filtrów silnik zaczął dziwnie hałasować. Wcześniej tego nie było- silnik chodził płynnie i gładko. Sprawdzałem na każdym położeniu lewarka bo myślałem,że może skrzynia. Specyficzny zgrzyt słychać po przygazowaniu kiedy obroty spadają poniżej 1000 obrotów. Postaram się wrzucić filmik.
siema, może mój temat nie zawiera żadnego pytania ale jestem bardzo ciekawy Waszego sdania na ten temat, skąd może wydobywać się ten dzwięk?
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 24 cze 2020, 15:20
autor: artekdzg
To norma u mnie przed wymiana dwumasy było dużo głośniej, po wymianie podobnie do ciebie
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 27 cze 2020, 17:48
autor: Łukasz_1
Mechanik po wymianie dwumasy powiedział że już tam ma być? dziwne bo u mnie ten zgrzyt pojawił się po wymianie oleju jak odpaliłem auto z podniesionym przodem, ja myślałem że po chwili ustanie jak dobije ciśnienie oleju... silnik chodzi jakby miał piasek zamiast oleju:/
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 28 lis 2020, 20:52
autor: JohnRambo
Ustaliłeś co to za dzwięk bo u mnie jest obecnie to samo.
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 22 gru 2020, 21:36
autor: Łukasz_1
Nie, nie ustaliłem. Może jak już rozrząd bede robił to generalnie sprawdze ten silnik. Puki co nie zawracam sobie tym już głowy. Słabo jak na taką furę, ale takie czasy...
a powiedz mi czy u Ciebie ten dzwięk pojawił się sam z siebie czy np po wymianie oleju czy zrobieniu rozrządu??
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 29 gru 2020, 13:28
autor: JohnRambo
Po wymianie oleju mechanik zwrócił uwagę na ten dźwięk ale uważa że to koło dwumasowe. Szykuje się do jego wymiany. Zastanawiam się, może ktoś wie, czy ściągając skrzynie i dwumasowe można dojść do wadliwego napinacza łańcucha rozrządu? Żeby wymienić łańcuch wiem że trzeba zwalić silnik ale może sam napinacz da się wymienić przy okazji dwumasy ?
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 29 gru 2020, 19:55
autor: MCGregor76
Dojdzie do napinacza i całego rozrządu.
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 29 gru 2020, 20:27
autor: Łukasz_1
na moje oko do dwumasy czy rozrządu trzeba wyjąć silnik bądź skrzynie. tak czy siak kupa roboty. Ale dobrze wiedzieć co mogą oznaczać te dziwne dzwięki. Ja gdzieś czytałem czy oglądałem że objawy zużytej dwumasy najbardziej słychać podczas gaszenia auta (takie metaliczne stuki).
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 29 gru 2020, 21:57
autor: MCGregor76
Ja miałem wyjmowaną skrzynie do remontu i przy okazji wyjętej skrzyni był wymieniany napinacz.
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 04 sty 2021, 20:25
autor: JohnRambo
Od dwóch dni dźwięk na zimnym silniku zdecydowanie się wzmocnił i doszedł drugi -metaliczny dźwięk. Po zagrzaniu dźwięki są słabo słyszalny. Dwumasa jest na 100% bo słychać charakterystyczne stukniecie przy gaszeniu. Obstawiam rozrząd i dwumas.Dziwny zbieg okoliczności dwie rzeczy na raz . No ale bywa. Mam 161 tyś KM w głowie mi się tonie mieści – co za jakość . Nie ma na co czekać musze wymienić dwumas i rozrząd .
MCGregor76- jesteś pewien że da się wymienić kompletny rozrząd po ściągnięciu skrzyni, bez wyciągania silnika ? Zdecydowanie zmniejszyło by to koszty . Dwie pieczenie na jednym ogniu Mam ten sam silnik co Ty. 3.0 CDUD 245 KM, quarto, s-tronik, diesel.
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 05 sty 2021, 17:39
autor: tobi71
Mam ten sam silnik co Ty. A6 3.0 245 KM CDUC. Fachowcy zmienili mi rozrząd od strony skrzyni biegów. Silnika nikt nie ruszał.
Re: [CDUC 3.0 245 KM] Dziwny zgrzyt silnika
: 05 sty 2021, 20:21
autor: MCGregor76
Po wyjęciu skrzyni masz dostęp do całego rozrządu. Ja maiłem pozdejmowane wszystkie obudowy od rozrządu i wymienili mi tylko napinacz. Robota była w ASO Tam jest taka procedura , że wymieniają tylko wadliwy napinacz, pozostałe elementy rozrządu są tylko do przeglądu, taką informację dostałem z serwisu. Nie polecam nikomu takiej roboty bo po 40 tyś powoli znowu zaczyna odzywać się rozrząd.
W innym poście pytasz o rozrząd Febi. Śmiało możesz go zakładać, montowany jest on na pierwszy montaż do Audi.