Strona 1 z 1
[CGLC 2.0 177 KM] DPF i AdBlue
: 02 kwie 2020, 15:51
autor: kjarek22
Witam
Moze mi ktos powiedziec czy jak bedzie trzeba dolac AdBlue to pokaze sie jakas kontrolka na liczniku
Jak bedzie sie wypala filtr DPF to pokze sie jakas kontrolka na liczniku ?
czy obroty skocza ?
jak to wyglada bo nie mialem jeszcze takiego auta i nie wiem czym sie to objawia
jak sa na to kontrolki czy jakies komunikaty na liczniku to prosze o zdjecia lub jakis link zebym mogl zobaczyc
z gory dziekuje
: 02 kwie 2020, 19:12
autor: KKgg
AdBlue nie przegapisz. Pierwsze powiadomienie pojawia się gdy zostaje w zbiorniku płyn na 2400km (wg mnie dluuuuuuuuużo za wcześnie i szkoda że nie można tego jakoś ustawić) i przypomina Ci o konieczności uzupełnienia delikatnym komunikatem przy każdym uruchomieniu. Gdy zostaje 1050km lub mniej na desce pojawia się żółta kontrolka i oprócz komunikatu przy uruchomieniu głośno piszczy co 50 lub 100km. Nie do przegapienia. Ja wytrzymuję mniej więcej do komunikatu 800km i dolewam 15L. Wcześniej nie zawsze wchodzi ta ilość.
Wypalanie DPF nie jest komunikowane w żaden sposób.
: 07 kwie 2020, 07:24
autor: kjarek22
Super dzieki za pomoc za informacje
A wypalanie DPF to moze jakois obroty skacza ?
Chmura dymu za utem?
: 07 kwie 2020, 08:39
autor: KKgg
Prawdę pisząc - korzystam z samochodu głównie (jakieś 90%) na drogach pozamiejskich/ekspresowych i NIGDY, przez 120tys km, nie zauważyłem tego procesu. Czasem gdy wyłączę silnik wentylatory chodzą jak szalone i czuć lekki smrodek rozgrzanego metalu - wtedy wiem że przerwałem proces wypalania. Poza tym nie mam objawów.
: 08 kwie 2020, 00:08
autor: Sambor11
kjarek22 pisze:Super dzieki za pomoc za informacje
A wypalanie DPF to moze jakois obroty skacza ?
Chmura dymu za utem?
Obroty podnoszą się do około 1000, czyli około 15-20 minut jazdy do wypalenia sie. U mnie wypala sie co około 330 mil (okolo 550 km). Ale ja nie robie bardzo długich tras tylko około 100 km dziennie. Mozna tez poznac, ze sie wypala, bo silnik bedzie pracował inaczej i spalanie wzrosnie.
: 08 kwie 2020, 08:48
autor: pawcio81
Chmury dymu, to chyba nie zobaczysz, u mnie końcówki są tak czyste, że można z nich jeść, są tylko małe ślady po kondensującej się wilgoci. Wiem, że np. wypalanie filtrów w Alfach Romeo wiąże się ze zwiększonym zadymieniem. W Audi od prawie 4 lat najmniejszego dymku nie widziałem. Co do samego wypalania, to faktycznie producent mógł się pokusić o dodanie jakiegoś dyskretnego komunikatu o jego rozpoczęciu. Ja rozpoznawałem tylko, że proces został przerwany po pracujących z 15 minut po wyłączeniu silnika wentylatorach, ale to mi się zdarzyło tylko kilka razy na początku po zakupie, później otworzyli w moim rejonie drogę ekspresową i średnio raz w tygodniu z niej korzystam, w ciągu tygodnia jazdy lokalne i o DPF zapomniałem.
: 09 kwie 2020, 07:15
autor: kjarek22
Super dzieki wielkie za odpowiedz
