Strona 1 z 3

[CGWB 3.0 299 KM] Wypadające zapłony na 5 cylindrze i wyłącz

: 26 lis 2019, 17:41
autor: zekering78
Wczoraj jak przyspieszyłem na autostradzie i obroty doszły do 5 tysięcy zapaliło się EPC i wyłączyło jeden cylinder.
Po sprawdzeniu błędów vcds były następujące- wypadanie zaplonow na cylindrze 4 i 5 i wyłączenie cylindra. Po zgaszeniu auta auto pracuje normalnie aż znowu nie przekroczę ponad 4000 obrotów.
Za każdym razem wyskakuje błąd na 5 cylindrze czasami dochodzi na 4000;( i oczywiście wyłączenie cylindra. Podmieniłem cewki i świece ale
nadal wyskakuje błąd na tym cylindrze.;(

Wtrysk???

: 26 lis 2019, 19:21
autor: damos
Może być wtrysk, może być kabel WN idący do cewki/fajki.. ale korelacja z obrotami raczej na kabel nie wskazuje.

: 26 lis 2019, 19:38
autor: zekering78
Codziennie go użytkuje i dopóki nie przekroczy okolicy 4 tysięcy jeździ normalnie.
Zamówiłem wtrysk i go w przyszłym tygodniu podmienię. Zobaczę czy coś da.
Miał ktoś problemy z wtryskami?

: 26 lis 2019, 19:44
autor: mat1324
Kolega prosił mnie o wrzucenie instrukcji wymiany wtrysków na forum, więc wrzucam :).

https://www.dropbox.com/s/27c478j41orq5 ... 6%20C7.rar

: 27 lis 2019, 15:09
autor: zekering78
Jeszcze dla pewności spytam, takie jest rozłożenie cylindrów w 3.0 TFSI?
========. Rozrząd
1 ________4
2 ________5
3 ________6
////:::////////- przód auta

?

[ Dodano: 2019-11-27, 15:09 ]
Już sprawdzono jak dokładnie są numerowane cylindry

: 27 lis 2019, 21:39
autor: mat1324
Raczej tak <okok> .

szyba
3 ... 6
2 ... 5
1 ... 4
zderzak

: 30 lis 2019, 18:57
autor: zekering78
Akcja "wtrysk" wstrzymana.
Dzisiaj ładnie się wkręcał na 8000 obrotów i nie łapał błędów :)
Albo pomógł mu wynn's do czyszczenia wtrysków albo na JET w Niemczech jest ch...we paliwo

: 06 gru 2019, 22:58
autor: damos
8000?
To już wysoko...
Nawet jak na ten silnik :) (VCDS pokazuje Ci po tym zabawny komunikat? ;) )

: 07 gru 2019, 08:33
autor: zekering78
Wkręcał na jedynce i na dwójce prawie pod 8k
W jakim sensie zabawny komunikat?

: 07 gru 2019, 10:25
autor: Zbichu
Jeżeli VCDS pokazuje ten śmieszny komunikat o znikaniu gwarancji silnika, to ktoś źle zrobił program. Zapomniał o pewnym limiterze. Natomiast 8000 obrotów to raczej nieporozumienie, bo nic już się tam nie osiągnie poza zabijaniem silnika i skrzyni.

: 07 gru 2019, 17:13
autor: zekering78
Czyli przez dwa lata było ok i nagle dostał wypadanie zapłonu?
Z tymi 8000 to tez nie do końca wiem na 100% bo jestem skoncentrowany na drodze.
Ale na 1 na pewno kręci powyżej 7.
Co może być przyczyna wypadania zapłonów Twoim zdaniem?

: 07 gru 2019, 18:55
autor: Zbichu
zekering78 pisze:...
Co może być przyczyna wypadania zapłonów Twoim zdaniem?
Nie gniewaj się, ale na podstawie takich informacji mogę jedynie zaproponować:
Obrazek
Tak na poważnie to wygląda na to, że sam rozwiązałeś problem i było nim prawdopodobnie paliwo, a ujawnia się to po dwóch latach od programu, bo układ zapłonowy i wtryskowy wycierpiał już swoje. Z opisu wynika, że masz stage1 i 430KM. Zapłon musisz mieć wyciągnięty w kosmos, żeby bez przyspieszenia kompresora uzyskać taką moc. W tym wypadku paliwo 100 oktan może jedynie działać jak trzeba... Można wróżyć dalej, ale nie wiem co masz w ECU i nie widzę logów.

: 07 gru 2019, 20:02
autor: zekering78
Zbichu pisze:
zekering78 pisze:...
Co może być przyczyna wypadania zapłonów Twoim zdaniem?
Tak na poważnie to wygląda na to, że sam rozwiązałeś problem i było nim prawdopodobnie paliwo, a ujawnia się to po dwóch latach od programu, bo układ zapłonowy i wtryskowy wycierpiał już swoje. Z opisu wynika, że masz stage1 i 430KM. Zapłon musisz mieć wyciągnięty w kosmos, żeby bez przyspieszenia kompresora uzyskać taką moc. W tym wypadku paliwo 100 oktan może jedynie działać jak trzeba... Można wróżyć dalej, ale nie wiem co masz w ECU i nie widzę logów.
Napisz mi co mam Ci podesłać abyś mógł mi pomóc?

: 07 gru 2019, 20:45
autor: Zbichu
Przeskanuj pojazd pod kątem błędów. Zloguj np. na 3 biegu od 2000 do odcinki : obroty, lambda żądana i aktualna, ciśnienie w kolektorze aktualne i żądane, masa (gęstość) powietrza, temperatura katalizatora, EGT, temperatura zasysanego powietrza, położenie przepustnicy, aktualny kąt wyprzedzenia zapłonu, IGA_AD_1_KNK [0,1,2,3,4,5], RFP_AV, Long Term Fuel Trim Bank 1 i bank 2. Najlepiej żeby ta niesprawność pojawiła się podczas logowania.

: 07 gru 2019, 21:16
autor: zekering78
Tylko że jak jadę spokojnie to nic się nie dzieje, dopiero jak dam w pi.... :[
A jak będę chciał to zrobić na 3 biegu to pewnie zrzuci mi na 2 albo ładnie przed pojawieniem się błędu przerzuci na 4.
Błędy o wypadaniu zapłonu zawsze pojawiają się na cylindrach 4 do 6 czyli tylko lewa strona