Strona 1 z 1

3.0 tfsi a 300tys km

: 05 sty 2019, 01:12
autor: chris_p
Witam Panowie,
Zastanawiam się mocno nad zakupem A6C7 w wersji 3.0 TFSI.
Sporo na forum poczytałem o samym silniku i finalnie jedno mnie zastanawia.
Czy 300tys km to na ten silnik to dużo czy mało ? Sporo jeżdżę i nie wiem czy decydując się na auto z dużym przebiegiem (oczywiście relatywnie tańsze) powinienem się szykować na spore wydatki związane z naprawami w momencie gdy na liczniki pojawi się 300 lub 350tys.

: 05 sty 2019, 13:52
autor: jaris2
Wszystko zależy od stanu technicznego, jednak jak dla mnie te 300 tyś to sporo dla nowych zaawansowanych i niezbyt trwałych jednak jednostek. Do sprawdzenia na pewno silnik pod kątem zużycia oleju i stan lancucha. Szukalbym czegoś z mniejszym przebiegiem i z pewnego źródła

: 05 sty 2019, 14:28
autor: mat1324
Im większa pojemność silnika, tym większy przebieg można zrobić danym autem. W przypadku 2.0 taki przebieg to już bardzo dużo, ale dla 3.0 średni przebieg.

: 05 sty 2019, 16:03
autor: damos
3.0 w benzynie palą dużo - więc mało kto robi nimi wielkie przebiegi. Jeśli dbać o silnik - powinien wytrzymac dużo więcej, niż 300 tys.
Jednak wiadomo, że często największą wadą używanego auta jest poprzedni właściciel...

: 05 sty 2019, 20:26
autor: roman_tyk
po co ci takie auto? to proszenie sie o problemy, na rynku masz w cholere amerykancow ktore maja niskie przebiegi? w zyciu nie kupilbym auta z takim przebiegiem. Ale to moje prywatne zdane, zaraz mnie tu beda hejtowac :))

: 05 sty 2019, 22:10
autor: chris_p
Panowie a jakie największe przebiegi macie w tym silniku ? Czy po 200tys. mocno zaczyna się sypać silnik lub skrzynia ?

: 06 sty 2019, 12:48
autor: damos
200 tys. km to nie jest problem dla tego silnika. Jednak skrzynia wtedy będzie już po wymianie wiązek mechatroniki :)
Przebieg rzędu 300 tys. tez nie powinien zabić silnika.
Największe przebiegi aut oferowanych do sprzedaży w Polsce:
https://www.otomoto.pl/osobowe/audi/?se ... ountry%5D=

I za granicą:
https://www.autoscout24.pl/lst/audi?sor ... 07&atype=C&
jak widać - jest bardzo dużo aut z przebiegami ponad 200 tys. a i ponad 300 tys. się trafi.

: 06 sty 2019, 18:18
autor: Quash
Silnik robi bez problemu bez większych awarii po 500tys i więcej. S-Tronic raczej tyle nie zrobi choć znam całkiem sporo przypadków gdzie s-tronik jeździ bezawaryjnie już ponad 500tyś, może też paść coś z osprzętu silnika jak np. kompresor ale ceny są całkiem spoko. Największy problem to rozrząd którego wymiana o już grubszy pieniądz a z tego co wiem to 300-350tyś to max. ile wytrzymują łańcuchy ( a o ironio powinny być wieczne ale niestety tak już te ówczesne silniki robią ).

: 06 sty 2019, 18:47
autor: damos
Wymiana rozrządu to grosze w porównaniu z wymianą mechatroniki i sprzęgieł :)

: 19 lut 2019, 15:19
autor: rclmati
Jakbył olej normalnie wymieniany, a nie co 30 albo i więcej to auto będzie jeździło.

: 29 maja 2019, 15:01
autor: damos
Kolego, wszystko zależy od eksploatacji - jeśli olej wymieniany nie co 30 tys. a co 15 tys i przebieg w trasach a nie w mieście - to nie powinno być tragedii. Musisz jednak mieć w zapasie trochę kasy na starcie - przynajmniej z 10-15 tys. PLN.

Re: 3.0 tfsi a 300tys km

: 18 lut 2022, 22:10
autor: patangos
Kondycja faktycznie zależy od poprzednika. Ja na przykład kupilem 3,0 tfsi z Polski z przebiegiem 260 tys. Fakt tydzień po zakupie padł kompresor zawieszenia(2800),potem uszczelnienie całego silnika jakieś 3000 tys. I to tyle skrzynia śmiga nic nie rwie. O dziwo na przeglądzie dowiedziałem się, że auto miało zmieniony licznik i ma 400 tys. Mimo tego nie mam obaw. Auto jeździło głównie na trasach Warszawa - Niemcy z tad ten przebieg. Zmieniam olej co 8 tys, skrzyna con15tys i zero problemów. Jak dotąd.... Także wszystko zależy jak się dba.