Strona 1 z 1

Zatarty silnik CYPA 2.0TFSI 252KM przypadek...?

: 14 paź 2018, 20:19
autor: chłodnik
Witam wszystkich.
"Zakupiłem" (leasing), fabrycznie nowe A6 C7 2.0TFSI, (odebrane w lutym 2018). Auto eksploatowane zgodnie z zaleceniami producenta tzn. przez pierwsze 1000 km delikatna jazda, nigdy max obroty (tak do 4-4,5k). I tu przykra niespodzianka przy przebiegu ok 15360 km. podczas dynamicznej jazdy (wcześniej rozgrzany engine) silnik zaczął tracić moc, zapaliła się lampka- ikona ENGINE i EPC, pomyślałem- tyle elektroniki pewnie zwariowała, zatrzymałem się zgasiłem silnik, odpaliłem, atu STUK-PUK, TYK TYK, CYK CYK!!! metaliczny dźwięk i nierówna praca jednostki. Zgasiłem zadzwoniłem do AUDI GWARANCJA MOBILNOŚCI, auto dostarczono do serwisu. Po 2 dniach telefon: "Panie Arturze mamy diagnozę, silnik jest do wymiany uległ zatarciu w filtrze oleju masa opiłków", pytam czy to ja mam takie szczęście, czy coś jest na rzeczy w tym modelu silnika?, przecież to AUDI- PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE !!! mówię z nazwijmy to lekką irytacją. No i Pan z serwisu odpowiada- nie wiem czy żeby mnie podnieść na duchu, że takie sytuacje się zdarzają. Pytam jak często? Odpowiada. Ostatnio w Q5 remontowaliśmy silnik też 2.0 252KM bo uszczerbił się tłok. :shock: przy przebiegu około 4k km. I że takie prace jak wymiana silnika trafiają się średnio co pół roku!
To moje pierwsze auto CCCO i trudno mi się w tej chwili jakoś przekonać do tej PRZEWAGI DZIĘKI TECHNICE. Choć zauroczenie było odnośnie wykonania i komfortu. Tak sobie "głupi" myślałem przy zakupie: kupię nowe i w benzynie (max. 30.000 km rocznie) to powinienem bez większych usterek przejeździć 5-7 lat. a tu ZONK!!! już po 6 ale nie latach tylko miesiącach!!!
Uff trochę z siebie wyrzuciłem!!!
Jakie znacie fakty-usterki, wady tego modelu silnika CYPA. Dodam że poziom oleju na MMI był prawie MAX.
Pozdrawiam i z chęcią zapoznam się z Waszymi doświadczeniami 2.0 TFSI 252 KM tu konkretnie oznaczenie CYPA.

: 14 paź 2018, 20:32
autor: mat1324
Możłiwe, że te 2.0 TFSI mają jakąś wadę fabryczną i za 2-3 lata dojdą co to jest i poprawią. Niestety, ale źle trafiłeś. Na pocieszenie mogę powiedzieć, że takie rzeczy zdarzają się nie tylko w Audi.

: 14 paź 2018, 23:25
autor: carlos777
Za mocno wysilony motor.
Układ smarowania nie nadążył odprowadzić ciepło i smarować ruchome elementy.
Niestety w takich silnikach wymiana oleju góra co 10 tyś km i kontrola stanu oraz lepkości co 1000km.

: 14 paź 2018, 23:31
autor: mat1324
Masz więcej koni niż takie 3.0 TDI, które po pierwsze ma większą pojemność, a po drugie posiada dwa dodatkowe cylindry.

: 15 paź 2018, 07:55
autor: chłodnik
Jaki olej polecacie? W sieci znalazłem że przy zmiennym okresie przeglądów (czyli co 15 000 km) VW 508 00- Castrol Edge Professional LL IV FE 0W20, alternatywnie VW 504 00- Castrol EDGE LL 5W30 FST.
Przy przeglądach stałych (30 000 km) VW 502 00- CASTROL EDGE 5W-30 C3

CASTROL: https://applications.castrol.com/oilsel ... w)-(2014-)

Załącznik jest do 190KM do 252KM nie mam informacji

: 15 paź 2018, 10:13
autor: roman_tyk
chyba nikt na forum nie poleci ci oleju typu Castrol

: 15 paź 2018, 12:47
autor: chłodnik
A dlaczego nie?
Bardziej chodzi mi o klasę lepkości 0W20 czy 5W30?

: 15 paź 2018, 13:15
autor: VAGPatrick
Ja myślę że w kwestia lepkości i tego typu norm nie będzie miał. Znaczenie ma wymiana oleju w okresie 10-15 tys km maksymalnie. Ale to też nie jest odpowiedzialne za uszkodzenie silnika.
Po prostu posiadał wadę i obojętnie jaki olej by tam zalany nie był to i tak silnik by się zatarł.

: 15 paź 2018, 20:39
autor: mat1324
Dałbym 5W30 :).

[ Dodano: 2018-10-15, 20:39 ]
Popraw też w profilu typ skrzyni, ponieważ na 100% nie masz tiptronica, a s-tronica :).

: 22 paź 2018, 11:42
autor: Expressparts Audi A6
chłodnik pisze:Jaki olej polecacie? W sieci znalazłem że przy zmiennym okresie przeglądów (czyli co 15 000 km) VW 508 00- Castrol Edge Professional LL IV FE 0W20, alternatywnie VW 504 00- Castrol EDGE LL 5W30 FST.
Przy przeglądach stałych (30 000 km) VW 502 00- CASTROL EDGE 5W-30 C3

CASTROL: https://applications.castrol.com/oilsel ... w)-(2014-)

Załącznik jest do 190KM do 252KM nie mam informacji
Wszystkie narzędzia doboru oleju wskazują, że do Twojego samochodu należy stosować olej o lepkości 5W30 oraz w normie VAG 504 / 507, czyli np: Eurol Syntence 5W30 lub Castrol Edge 5W30 LL[lub dowolny inny o tych parametrach. I równiez sugerujemy skrócenie interwałów wymiany. Na naszym fanpage na FB publikowaliśmy niedawno zdjęcie silnika zalewanego olejem LL zgodnie z wymogami producenta (co 30000 km).